emrossel Skrevet 4. april 2018 Rapporter Del Skrevet 4. april 2018 (endret) Jeg trenger et råd fra noen med erfaring om internett via strømnettet. I huset mitt har jeg accesspunkt for internett i 1 etasje. TV står i kjelleren og det er relativt bra wifi signaler der. Imidlertid opplever jeg buffering når jeg ser på tv via apper som NRK (spesielt) men også andre som nettflix. Nettbrett og mobil har ingen problemer i samme rom. Jeg tenker at problemet egentlig er min Samsung TV (7000 serie kjøpt i 2017), men siden det ikke er noen alternativ å kjøpe ny tv, så lurer jeg på om jeg skal kjøpe powerline eller tilsvarende produkt. Jeg har lest litt om dette og kan opplyse om at det elektriske anlegget er nytt, men rommene er ikke på samme kurs. Vil dere anbefale en løsning via strømnettet? Hvis ja - hvilke produkt er bra? Det er ikke aktuelt å strekke kabel til kjelleren. Det blir for langt og for tungvint. Håper noen kan gi meg et råd. Endret 4. april 2018 av emrossel Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. april 2018 Rapporter Del Skrevet 4. april 2018 Bare kjøp tre homeplugs og prøv deg frem, det fungerer veldig greit. Har selv tre sikringskap og homeplugs fungerer i alle rom og til garasjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. april 2018 Rapporter Del Skrevet 4. april 2018 https://www.komplett.no/product/864443/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/zyxel-pla5456-av2000-mimo-powerline?offerId=KOMPLETT-310-864443# Lenke til kommentar
emrossel Skrevet 4. april 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. april 2018 Mange takk for svar. Tenker at jeg forsøker meg på produktet det er linket til fra Komplett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. april 2018 Rapporter Del Skrevet 6. april 2018 Dersom du ikke får powerline til å fungere, kan du prøve enten med en WiFi-extender eller en mesh-løsning. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 6. april 2018 Rapporter Del Skrevet 6. april 2018 Jeg tenker at problemet egentlig er min Samsung TV (7000 serie kjøpt i 2017), men siden det ikke er noen alternativ å kjøpe ny tv, så lurer jeg på om jeg skal kjøpe powerline eller tilsvarende produkt. Hvis du mistenker at det er TV'en, hva med å prøve en type AppleTV/AndroidTV-boks? Jeg har en forholdsvis ny PhilipsTV, men synes ikke appene på den fungerer så bra, og bruker derfor en AndroidTV-boks i stedet for. Dette fungerer utmerket, og man er ikke avhengig av at apper blir laget til din spesifikke TV. Styrer den via et trådløst tastatur med integrert touchpad. (Bruker denne: https://www.techpowerup.com/199708/logitech-announces-the-k830-illuminated-keyboard) (Har også en AndroidTV-boks til TV'en i kjelleren) Evt. hva med Chromecast? Hvis telefoner og nettbrett fungerer bra i rommet, kan vel dette være en OK løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå