Gå til innhold

Telia og Chess slår seg sammen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært hos Chess i en del år og har vært godt fornøyd, men for meg spiller det liten eller ingen rolle at de forsvinner.  Mobilselskap, kraftselskap, bank og whatever er ikke akkurat noe jeg har et følelsesladet forhold til.  Unntatt når de føkker opp da.

Forblir abonnementet det samme eller bedre så forblir jeg, endre det seg til det verre så finner jeg noe annet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Bare så det er sagt: Telia, Chess, MyCall og OneCall er varemerker i det samme selskapet, som heter ...drum roll... Telia Norge AS! 

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at Tom Bäcker kommer innom tråden her og sier "hva sa jeg", angående hvilken av onecall eller chess som ville dø innen rimelig tid, fra en tidligere spekulasjons-tråd her på diskusjon.no. Chess hadde gode priser, syns jeg.

Edit: Wow. Han rakk å si noe før meg :o

Endret av Kynxx
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først Nextgentel og nå Chess ? Hvem blir neste operatør som sender kundene sine til Telia montro? Det er fortsatt mange små selskaper som bruker Telia sin dekning og da er det jo naturlig at deres kunder blir kjøpt opp av Telia.

Det stemmer faktisk ikke, Chess har lenge vært eid av Telia så det er kun snakk om en intern forflyttning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg er sikker på at Tom Bäcker kommer innom tråden her og sier "hva sa jeg", angående hvilken av onecall eller chess som ville dø innen rimelig tid, fra en tidligere spekulasjons-tråd her på diskusjon.no. Chess hadde gode priser, syns jeg.

Edit: Wow. Han rakk å si noe før meg :o

Etter at Chess 16-doblet USA-prisene sine, kan de bare ha det så godt. 49 øre per min i USA var bare for godt til å vare.

Lenke til kommentar

Først Nextgentel og nå Chess Hvem blir neste operatør som sender kundene sine til Telia montro? Det er fortsatt mange små selskaper som bruker Telia sin dekning og da er det jo naturlig at deres kunder blir kjøpt opp av Telia.

Det stemmer faktisk ikke, Chess har lenge vært eid av Telia så det er kun snakk om en intern forflyttning.

Så vidt jeg vet så har Nextgentel aldri vært heleid av Telia.

Lenke til kommentar

Først Nextgentel og nå Chess Hvem blir neste operatør som sender kundene sine til Telia montro? Det er fortsatt mange små selskaper som bruker Telia sin dekning og da er det jo naturlig at deres kunder blir kjøpt opp av Telia.

NextGenTel var heleid av Telia Sonera fra 2006 til 2012:

https://www.nettavisen.no/nyheter/teliasonera-sluker-nextgentel/1853926.html

https://www.dn.no/tekno/2012/12/20/telio-kjoper-nextgentel

Lenke til kommentar

"– Det har delvis med størrelsen i kundemassen og styrken i merkevarene å gjøre. OneCall er en tydelig merkevare for hverdagsinnovasjon og verdi for pengene, mens Telia skal være utfordreren til Telenor og for de mer teknologi-interesserte"

Hvordan kan de si det? Telia her ikke engang støtte for IPv6....

Lenke til kommentar

NextGenTel var heleid av Telia Sonera fra 2006 til 2012:

https://www.nettavisen.no/nyheter/teliasonera-sluker-nextgentel/1853926.html

https://www.dn.no/tekno/2012/12/20/telio-kjoper-nextgentel

Joda, men nå tenker jeg på når de kvittet seg med alle mobilkundene nylig.

Lenke til kommentar

Du beholder vilkår når du blir flyttet til Telia. Det gjelder både pris, datamengde, ringing til norden og familie/studentbonus. Endrer du abonnement, mister du rabatter og vilkår (Noe som kanskje skjer automatisk over tid uansett).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du beholder vilkår når du blir flyttet til Telia. Det gjelder både pris, datamengde, ringing til norden og familie/studentbonus. Endrer du abonnement, mister du rabatter og vilkår (Noe som kanskje skjer automatisk over tid uansett).

Jeg garanterer at prisplanene til Telia og Chess vil være endret innen et år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...