ilpostino Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 (endret) Jeg dagpendler fra Sandvika til Tønsberg hvert år og har sett for meg jeg kan føre opp utgifter (månedskort NSB) på selvangivelsen. På denne siden virker det som en kun får fradrag hvis en har en sekundærbolig der en jobber. Stemmer det? edit: Jeg begynte å pendle 14. august i fjor, noe som gir 94 arbeidsdager med pendling. I følge Google maps er det 92 kilometer mellom hjem og arbeidssted og da beregner denne siden 15.180 i reuseutgifter og ettersom det er under grensen på 22.000 ser det ut som det blir null i fradrag. Endret 4. april 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Dagpendling gir fradrag for reiseutgifter og tar ikke hensyn til kost. Artikkelen du linker til refererer til sk ukependling hvor du kan trekke fra utgifter til reiser, kost og losji. Det forutsetter at du har hybel/pendlerbolig (maks 30 kvm) ved arbeidsstedet og primærbolig et annet sted. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. april 2018 Forfatter Del Skrevet 4. april 2018 Etter litt mer leting fant jeg denne kalkulatoren på skatteetatens hjemmeside som i og for seg svarer på det jeg trente å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå