Harald Brombach (digi.no) Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Pratsomme wifi-enheter kan avsløre overraskende mye om brukeren (Ekstra) Lenke til kommentar
ThomasRy Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Dette er god informasjon til alle og enhver. Få Vg/DB til å vise denne artikkelen også? Lenke til kommentar
ZorroIII Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Ang falske scandic_easy-aksesspunkt: For noen år siden var jeg på Cisco Live i London. Der hadde de satt opp et åpent wlan for gjestene. Dette sluttet etterhvert å virke fordi IOS-enheter som ikke fikk bra nok kontakt med wlan automatisk satte opp sin egen trådløssone med samme SSID som det Cisco Live hadde. Noen tusen IOS-enheter ble effektive jammere med broadcast beacons. Om Apple fortsatt driver på denne måten vil det kunne forklare hvorfor det dukker opp mistenkelige SSIDs rundt om kring. 1 Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 (endret) Jeg kan forstå enheter må sende SSID for å koble seg på nettverk med skjult SSID, men ikke andre. 1) prøv å koble seg til kjent og samtidig synlig SSID man ser er tilgjengelig 2) prøv å koble seg til skjult SSID hvis slike finnes tilgjengelig for de kjente nettverk som man vet bruker skjult SSID i begge tilfeller kan tilkoblingsforsøk begrenses ytterligere: - til forventet kryptering for kjente nettverk - lokasjon av WLAN - forventet radiokanal(er)/frekvensområde (kan dog endres automatisk i en del nett) - passordløst/ikke? - min/max signalstyrke? - flere mulige parametre man kan se før man forsøker tilkobling? Personlig kunne jeg godt ha en ekstra opsjon på enheter som spør om jeg vil forsøke å koble til enkelte tilgjengelige WLAN nettverk jeg ikke har brukt på en stund, eller som kan være lagret, men ikke flagget som koble til automatisk, (uten plunderet med å legge inn passord hver gang) eller kanskje ennå bedre begrense SSID avhengig av kalender info Endret 7. april 2018 av linux-fan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå