CharlieKarl Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Hei! Snuser litt på en Riks TV pakke, og er først og fremst interessert i denne gjennom Apple TV appen. Noen som erfaringer med denne? Hvordan er bildekvaliteten kontra via dekoder? Er det verdt å skaffe denne kun for bruk via Apple TV, eller bør man ha dekoder? Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 (endret) Har gjort noen tester og brukt applikasjonen på AppleTV. Kort oppsummering fra meg. God billedkvalitet, like god eller bedre enn via dekoder. Streamer med ca 6 mbps og har derfor HD-kvalitet også på kanaler som bare har SD-kvalitet via dekoder. Til sammenligning så streamer Canal Digital kabel/satellitt med ca 5 mbps (live sendinger) via AppleTV applikasjonen. Applikasjonen er rask og brukervennlig. Hurtigere oppstart enn tilsvarende AppleTV-applikasjon fra Canal Digital kabel/satellitt. Får ikke full EPG, bare nå og de 3-4 neste programmene per kanal. Lyden er bare i stereo på alle kanaler/arkiv/filmleie med unntak av HBO (via RiksTV app.) som har Dolby Digital surround (på dekoder får du Dolby Digital Surround på NRK1/2/3 i tillegg). Har selv Canal Digital satellitt men lånte et brukernavn/passord fra en i familien for å teste ut RiksTV via AppleTV. Vurderte dette seriøst men grunnet lyd så forsette jeg med CD satellitt. Abonnerer på CMore filmpakker og skikkelig surroundlyd på disse, som CD tilbyr via sin satellittmottaker, er viktig for meg. Er faktisk det eneste som holder meg igjen for ikke å gå full streaming via AppleTV. Endret 4. april 2018 av Øystein H Lenke til kommentar
CharlieKarl Skrevet 4. april 2018 Forfatter Del Skrevet 4. april 2018 Har gjort noen tester og brukt applikasjonen på AppleTV. Kort oppsummering fra meg. God billedkvalitet, like god eller bedre enn via dekoder. Streamer med ca 6 mbps og har derfor HD-kvalitet også på kanaler som bare har SD-kvalitet via dekoder. Til sammenligning så streamer Canal Digital kabel/satellitt med ca 5 mbps (live sendinger) via AppleTV applikasjonen. Applikasjonen er rask og brukervennlig. Hurtigere oppstart enn tilsvarende AppleTV-applikasjon fra Canal Digital kabel/satellitt. Får ikke full EPG, bare nå og de 3-4 neste programmene per kanal. Lyden er bare i stereo på alle kanaler/arkiv/filmleie med unntak av HBO (via RiksTV app.) som har Dolby Digital surround (på dekoder får du Dolby Digital Surround på NRK1/2/3 i tillegg). Har selv Canal Digital satellitt men lånte et brukernavn/passord fra en i familien for å teste ut RiksTV via AppleTV. Vurderte dette seriøst men grunnet lyd så forsette jeg med CD satellitt. Abonnerer på CMore filmpakker og skikkelig surroundlyd på disse, som CD tilbyr via sin satellittmottaker, er viktig for meg. Er faktisk det eneste som holder meg igjen for ikke å gå full streaming via AppleTV. Takker for svar. For øyeblikket har jeg kun lyd ut fra TV-høytalerne, så enn så lenge er ikke lyden noe stort problem for meg. Noen som har erfaringer med sportssendinger da? Eurosport-kanalene og Viasport er en av hovedgrunnene til jeg vurderer å skaffe meg dette. Leverer de bedre enn via Eurosport Player og Viaplay? Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 (endret) Har gjort noen tester og brukt applikasjonen på AppleTV. Kort oppsummering fra meg. God billedkvalitet, like god eller bedre enn via dekoder. Streamer med ca 6 mbps og har derfor HD-kvalitet også på kanaler som bare har SD-kvalitet via dekoder. Til sammenligning så streamer Canal Digital kabel/satellitt med ca 5 mbps (live sendinger) via AppleTV applikasjonen. Applikasjonen er rask og brukervennlig. Hurtigere oppstart enn tilsvarende AppleTV-applikasjon fra Canal Digital kabel/satellitt. Får ikke full EPG, bare nå og de 3-4 neste programmene per kanal. Lyden er bare i stereo på alle kanaler/arkiv/filmleie med unntak av HBO (via RiksTV app.) som har Dolby Digital surround (på dekoder får du Dolby Digital Surround på NRK1/2/3 i tillegg). Har selv Canal Digital satellitt men lånte et brukernavn/passord fra en i familien for å teste ut RiksTV via AppleTV. Vurderte dette seriøst men grunnet lyd så forsette jeg med CD satellitt. Abonnerer på CMore filmpakker og skikkelig surroundlyd på disse, som CD tilbyr via sin satellittmottaker, er viktig for meg. Er faktisk det eneste som holder meg igjen for ikke å gå full streaming via AppleTV. Takker for svar. For øyeblikket har jeg kun lyd ut fra TV-høytalerne, så enn så lenge er ikke lyden noe stort problem for meg. Noen som har erfaringer med sportssendinger da? Eurosport-kanalene og Viasport er en av hovedgrunnene til jeg vurderer å skaffe meg dette. Leverer de bedre enn via Eurosport Player og Viaplay? Sitter nå og ser Liverpool-Manchester City i 4K på Viasat parabol....3-0...Nydelige bilder...Nå skal det også sies at samme bilder i HD også er veldig bra.... Endret 4. april 2018 av Kjell Winther Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå