Gå til innhold

Hva er den miste tempen noen her har klart?


Mekkeren

Anbefalte innlegg

akkurat nå ligger cpu på 7 grader(!) den har også vist at det har vært -5 og litt sånt, men jeg regner med at dette er feil.

 

Ellers så ligger cpu på 25-30 grader ved surfing og chatting

 

Har en P4 2.4 ghz 533fsb

med en master cooler kjøler som ligger i 1800 omdreigninger+ to kabinettvifter

 

 

jeg tok i går og kobla fra alle kabinettviftene og kjørte igang 3D mark 03, når den var ferdig så kjente jeg på plexiglasset i døren, kunne kjenne at det var varmt, også tok jeg på den nederste kjøleblokken på grafikkortet(fikk hjerneteppe nå! husker ikke om det heter det!) og da kunne jeg ikke holde på den i mer en 3 sekunder før jeg brant meg, sjekket så på nvidia driverne og der sto det 48 grader, men det hadde nok vært varmere!

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
omg dere ass..... jeg har vært oppe i 90 C med lukket kabinett!

ene kanten av prossesoren er litt knust da så den utvikler en hel del varme.

den er veldig stabil med åpent kabinett thou, da ligger jeg vel på en 63-64 full load ;)

er det noe gæli at vi har lav temp? og behandler cpuen fint og ikke ødlegger den slik som deg :p

neida bare tuller.. synd du har ødlagt den litt..

90 grader er for mye.. du ødlegger den mer du..

Lenke til kommentar

Jeg ligger på 40 grader med 100% load i 24 timer på min uklokka xp1700 Palminio. Hk ligger på 30-35.

Har vannkjøling med en kabinettvifte men det er alt.

 

(skal snart fikse opp litt, da får vi se om ikke tempen kryper godt nedover mot 30)

 

Romtemp er forøvrig litt under 20 grader tror jeg...

Lenke til kommentar
[quote name='Spyder' date='31/01/2004 : 01:31'] Har lest igjennom de fleste innlegene her, og nå lurer jeg på hva alle dere mener med full load. Forstår jo at det er max men betyr det maxbelastning på minne psu cpu osv? hadde hvert fint om noen kunne si noe om dette :thumbup: [/quote]
Idle : er når maskinene hviler/ eller ikke gjør noe

Load/maks Load : er når cpu'en går for fullt i f.eks tunge spill, programmer osv, og ja minne kan også bli brukt til maks, (gjerne ved flytting av filer på en annen disk og slikt og brukes det gjerne ALT minne). Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

harnå fått tak i et Abit NF7-S v2.0 hovedkort, som gjorde at jeg kunne stille på multiplier'n.

 

satt ned hastigheten på min Duron 1300mhz@501mhz og kun 1.45 på vcore, da var den kald da!

 

satt den i vinduet med +2 grader ute:

 

CPU : 6.5C grader .hadde vært moro og teste i de -13 gradene vi hadde her da tenker jeg den hadde gått i minus!

 

MOTHERBOARD/SYSTEM: 2C grader.. (har klart -4 til -5C grader når det var -13 ute)

Lenke til kommentar

P3 550mhz...

 

Den minste jeg har hatt på cpu er 5 grader.. hadde det akkurat når jeg starta maskinen...

 

P2 333mhz

 

Det meste jeg har hatt på denne er 29grader og det minste jeg har hatt er 27grader på full load en hel skoledag :devil:

 

P4 2,53

 

den ligger konstant på 42garder. Temperaturmåleren virker ikke, men vet det finnes en Bios oppgradering på akkurat dette, men hakke gidda....

 

Amd Duron 900mhz ( Packard Bell )

 

Smeltet 3 ganger :laugh: piss maskin. den er hos forbrukerrådet no. :green:

Lenke til kommentar
akkurat nå ligger cpu på 7 grader(!) den har også vist at det har vært -5 og litt sånt, men jeg regner med at dette er feil.

 

Ellers så ligger cpu på 25-30 grader ved surfing og chatting

 

Har en P4 2.4 ghz 533fsb

med en master cooler kjøler som ligger i 1800 omdreigninger+ to kabinettvifter

 

 

jeg tok i går og kobla fra alle kabinettviftene og kjørte igang 3D mark 03, når den var ferdig så kjente jeg på plexiglasset i døren, kunne kjenne at det var varmt, også tok jeg på den nederste kjøleblokken på grafikkortet(fikk hjerneteppe nå! husker ikke om det heter det!) og da kunne jeg ikke holde på den i mer en 3 sekunder før jeg brant meg, sjekket så på nvidia driverne og der sto det 48 grader, men det hadde nok vært varmere!

Hvordan klarer du 7 grader med cpu? (rom temp var?)

 

Til P@yne: Enten står pc'n i vinduet, eller ute. Han klarer ikke den tempen inne med bare kabinettvifter. (viss det ikke er EKSTREMT kaldt på rommet da...)

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
Har lest igjennom de fleste innlegene her, og nå lurer jeg på hva alle dere mener med full load. Forstår jo at det er max men betyr det maxbelastning på minne psu cpu osv? hadde hvert fint om noen kunne si noe om dette :thumbup:

Idle : er når maskinene hviler/ eller ikke gjør noe

 

Load/maks Load : er når cpu'en går for fullt i f.eks tunge spill, programmer osv, og ja minne kan også bli brukt til maks, (gjerne ved flytting av filer på en annen disk og slikt og brukes det gjerne ALT minne).

Takker for den :thumbup:

Lenke til kommentar
Uclocka xp2600+ @2.083ghz 333fsb

 

standby

 

HK 29

cpu 25

(romtemp 20 grader)

 

load

 

hk 34

cpu 35 eller nor

(romtemp ca samme )

jeg bruker volcano 11 vifte her

Jeg har XP3200+ og Volcano 12 extreme kjøler og smurt thermal kjølepasta som fulgte med fordi jeg glemte å bestille arctic silver 5. CPU er på 47 grader og system temp er på 35 ved full blås overalt. Har to vifter foran og en bak og en i siden. Bruker visible power strømforskyning. skal ha en til bak. syns den er noe høy i forhold til det jeg har betalt for! PC'n står under skrivebordet, er egentlig ganske omringet. Har skjært 80mm høl foran pc'n, og skjært ut alle grillene som er i kabinettet originalt for å få max airflow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...