Gå til innhold

Hva er den miste tempen noen her har klart?


Mekkeren

Anbefalte innlegg

Stigma har du bilder av systemet ditt? Virker meget interessant. :)

Skal se om jeg kan fremskaffe noen bilder, men jeg er skikkelig opptatt de neste dagene pga de siste eksamene mine, så jeg kan ikke love noe. Men det fungerersom bare fy =) Tror jeg lett skal få presset ned temperaturen enda 5-6 grader når jeg oggraderer maskinen med diverse deler, nå som jeg har mer erfaring med hva som fungerer best.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fukke cpu'n din uten kjølepasta?

 

lest for mye skrekkhistorier eller?

tror nok ikke det er så alvorlig altså, det der med kjølepasta! min pc har funka helt smerte fritt i rundt 1/2år uten kjølepasta nå den, så ingen fare!

 

Det er ordner seg til jul vettu! :)

Ønsker du deg kjølepasta i julegave? :wow:

Folk er rare :p

Hehe nei var jo ikke det jeg mente, det der'e med at det ordner seg til jul, har vi bare som sånt rart utrykk her, må jo ha det litt gøy også! :p

Lenke til kommentar
Ser nå at de fleste her, har sånn ca hovedKort temperatur på 23-32 C grader her.

Og for det meste ligger cpu tempen til de som har postet her på ca 29-40C grader

 

Det er jo ganske bra.

Samler du data og lager et søylediagram? :ermm::p

Hehe, nei skal nok ikke lage noen diagram. men jeg ser bare at det var dette som var gjensomsnitts temperatueren her, var faktisk mye lavere enn jeg hadde trodd!

 

trodde de fleste ville ligge på mellom

Hk: 30-40 grader

Cpu: 45-50 grader.

 

Men snitt tempen er jo foreløpig 10-15c grader mindre enn dette, med noen untakk av at en har hatt -18 C grader da, og en annen har hatt +65 C grader.

 

litt overasket over hva andre hadde som temperatur, iforhold til meg, sikkert fordi jeg ikke har brukt kjølepasta og fordi jeg har en av de siste i duron serien altså liten kjerne har nok åsså noe med saken og gjøre at jeg har litt høy temp uten masse vifter og sånt.

Lenke til kommentar

prøvde en gang til jeg, satte maskinen i vinduet og 3-4 kraftige kab vifter som blåst lufta på -2 C grader inn i data'n ( dette er uten kjølepasta) hadde den i viduet ca en halv time.

 

Motherboard: 4 C grader

CPU : 23.5 C grader

 

og med den lavere tempen klarte jeg faktisk og klokke den gode gamle 1.3ghz duron'en min til ca 1.5ghz! moro. før klarte jeg rundt 1.46ghz (40-50C grader)

 

Så med lavere temperatur så ser det faktisk ut som om man kan presse ut ennda litt av cpu'en, selvom tempen ikke er skadelig høy fra før så hjap det med lavere temp uansett!

 

45-50 C grader:

1.3ghz @1.46ghz /var ikke sjans og gå høyere da) (vcore 1.89)

 

23.5 C grader:

1.3ghz @1495mhz (tror den kunne gått ennda litt faktisk) (vcore 1.89)

Lenke til kommentar

P4 2.66Ghz

Idle

CPU: 24c

MB: 31c

 

load

CPU: 35c

MB: har ikke sjekket..

 

dette med boxed ribba og vifta, har byttet ut orginal goopen til AS3

 

det som virkelig imponerer dog er Dual P3 maskinen min.

 

Dual P3-933@1016

idle

CPU1: ~19-20c

CPU2: ~22-23c

load:

CPU1: ~28-30c

CPU2: ~30-32c

 

dette med to billige Termaltake ribber og to papst 80x80 19db vifter og billig silikon goop.

ene cpu'n er alltid to grader høyere men det er pga ene cpu vifta blåser varmet luft mot den andre cpu'n

 

har en tredje maskin, en god gammel Tbird på ett av verdens første Socket A HK, ett Asus A7V :)

 

1300@650 med 1.2 vcore

idle

CPU: 43c

MB: 40c

 

load:

CPU: ~48-52c

MB: ~45

 

dette med som sagt, underklokket og undervoltet Tbird 1300 til 650Mhz med 1.23Vcore. som kjøling kjører jeg en vifteløs Alpha ribbe og eneste viften i hele boken er en 120x120cm vifte i atx forsyningen som sørger for sånn passe luftgjennomstrømning. fornøyd jeg :)

Lenke til kommentar
tenk dere om gutter.. kjenn etter på rom tempen.. så dra ut en vifte og sikt den mot hånda.. du kjenner lufta er kaldere..

 

Sorry, mate. :yes:

Holder du et termometer i hånda, oppdager du at temperaturener den samme, MEN den kjennes lavere på hånda di fordi kroppen er en dårlig temperaturføler.

 

Motherboard 32

CPU 54

 

(Har riktignok åpnet veggene nå.

Kjørte med 28 og 42 i går med lukket kabinett.)

 

 

 

I dag 26.12.03 kl.0238 har jeg 17 og 38

Endret av Jesperkatt
Lenke til kommentar

Da jeg kom hjem til leilighetne min etter en helg hos mor, hadde jeg glet å sette på varmeovner.

Så når jeg fyrer opp maskinen ligger system på 4C, og CPU på rundt 11 - 13C. Tok laaang tid før den var over 20.

 

Maskinen er overklokket med en boxed vifte (2500 @ 3200), med 4 kabinettvifter.

 

 

Dette var på søndag og det er ENDA ikke varmt i leiligheten..

Har bilder, skal legge inn di når jeg kommer hjem fra jobb!

 

MERRY Happy CHRISTMAS!

Endret av tøs
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ny rekord igjen,

 

Ute Temperatur ca : -5 til -7 C grader.

 

CPU rett etter start : 12 C grader

CPU etter 5-10 min : 15.0 C grader (vcore 1.85)

Mother board : -3 C grader. ( endelig kulde grader :thumbs: )

 

Lurer på hvor langt Ned det egentlig er mulig og komme med Bare luft kjøling, kansje man kunne fått Minus grader på prossesoren også hvis mann hadde bodd på svalbard eller nordpolen og hatt data'n utomhus som jeg hadde!. :)

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Ny rekord igjen,

 

Ute Temperatur ca : -5 til -7 C grader.

 

CPU rett etter start : 12 C grader

CPU etter 5-10 min : 15.0 C grader (vcore 1.85)

Mother board : -3 C grader. ( endelig kulde grader :thumbs: )

 

Lurer på hvor langt Ned det egentlig er mulig og komme med Bare luft kjøling, kansje man kunne fått Minus grader på prossesoren også hvis mann hadde bodd på svalbard eller nordpolen og hatt data'n utomhus som jeg hadde!. :)

Bare å lage hull i veggen med rør inn i pc'en. Vifte som trekekr kald luft utenifra, da blir det kaldt. Hvis du da bor en kaldt plass og får -30-40 inn så blir det herlig.

 

Uklokka p4 2ghz idler pent på 38 grader eten vifter i det hele tatt. Ingen kabinettvifter eller noe annet. Hvis jeg klokker den til 2,53ghz@1,65vcore så har den maks load på 44grader. Alt er med en romtemp rett over 20 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...