Gå til innhold

Hva er den miste tempen noen her har klart?


Mekkeren

Anbefalte innlegg

antar du har standard pasta som stod på ribba allerede og den suger.. ettersom den er ren silicon basert

Nei, jeg tok bort den pasta'en for tenkte jeg skulle skaffe artic silver 5.

så akkurat nå har jeg ikke noe kjølepasta på...

øøhh om du ikke har noe pasta på eller noe ting kan du lett skade cpuen med riper.. altså metall mot metall... ikke bra

fort deg og skaff deg pasta

ja får vel få tak i litt kjølepasta snart, metall mot metall er nok ikke så veldig gunstig nei! :no:

får håpe du ikke har skada cpu'en da.. atte den ikke yter sinne fulle 100%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antar du har standard pasta som stod på ribba allerede og den suger.. ettersom den er ren silicon basert

Nei, jeg tok bort den pasta'en for tenkte jeg skulle skaffe artic silver 5.

så akkurat nå har jeg ikke noe kjølepasta på...

øøhh om du ikke har noe pasta på eller noe ting kan du lett skade cpuen med riper.. altså metall mot metall... ikke bra

fort deg og skaff deg pasta

ja får vel få tak i litt kjølepasta snart, metall mot metall er nok ikke så veldig gunstig nei! :no:

får håpe du ikke har skada cpu'en da.. atte den ikke yter sinne fulle 100%

har to gamle Cpu'er den ene er en amd duron 750 mhz og den jeg har nå er en amd duron [email protected]. den minste har litt skadde (ikke så bra), men den andre har ingen som helst skadde. var litt hardhendt med den 750mhz, så det er nok grunen. :)

Lenke til kommentar

antar du har standard pasta som stod på ribba allerede og den suger.. ettersom den er ren silicon basert

Nei, jeg tok bort den pasta'en for tenkte jeg skulle skaffe artic silver 5.

så akkurat nå har jeg ikke noe kjølepasta på...

øøhh om du ikke har noe pasta på eller noe ting kan du lett skade cpuen med riper.. altså metall mot metall... ikke bra

fort deg og skaff deg pasta

ja får vel få tak i litt kjølepasta snart, metall mot metall er nok ikke så veldig gunstig nei! :no:

får håpe du ikke har skada cpu'en da.. atte den ikke yter sinne fulle 100%

har to gamle Cpu'er den ene er en amd duron 750 mhz og den jeg har nå er en amd duron [email protected]. den minste har litt skadde (ikke så bra), men den andre har ingen som helst skadde. var litt hardhendt med den 750mhz, så det er nok grunen. :)

trudde du visste at du måtte ha kjølepasta jeg

Lenke til kommentar

trudde du visste at du måtte ha kjølepasta jeg

Viste jo det, men tenkte jeg kunne klare meg uten en liten beite da. uansett så er det ikke så farlig med den gamle skranglekassa jeg har nå da, bruker den bare til testing og eksprementering og sånn.

 

Skal få meg ny etter jul så...

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Herregud, du vel ikke ha kjølepasta, men det er jo helt klart at det er anbefalt... ingenting blir ødelagt uten (med mindre tempen blir for høy), men med kjølepasta synker tempen og overklokkingsevne øker (i noen tilfeller også stabilitet).

må ikke om du er ute etter større sjans for å fucke cpuen din

Lenke til kommentar

Hva med at folk begynner å poste linker til screenshots som faktisk beviser dette? Syns det var mange merkverdig lave temperaturer ute og gikk her... :ermm:

 

Skal gå foran med et godt eksempel her!

 

DangerDen vannkjøling på alle komponenter. 2x120mm titan på radiatoren , 1x92mm titan til utsug bak kabinettet, i overkant av 20 grader i rommet. :)

Lenke til kommentar
Skal ut nå, men da slår jeg av PC'en så CPU blir kald, når jeg kommer tilbake setter jeg max turtall på Volcano 11XE viften og ser hvilken temp jeg får på en XP2500+ som ikke er overklokket. Skal bare hente hørselvern :p

Hehe, hørselvern er kjekt og ha ja! :D jeg har et aopen big tower og 3 kabinettvifter så jeg vet også hva støy er! :D

Lenke til kommentar

Alle Asus hovedkort viser 5-10 grader lavere temperatur enn andre hovedkort på samme prosessor,don't ask me why.

 

Med en romtemperatur på 24 grader ligger iddle tempen min på 28-30 grader

på max load 36-40 grader.

Har 3 120mm vifter på radiatoren på så lavt turtall som mulig(=0 støy) med disse på bånn gass synker tempen med 2-3 grader iddle og 3-5 grader max load.

Lenke til kommentar

Hmm, det var noen merkelige resultater dere får med Volcano viftene... Jeg ville ha sjekket måleren deres om den er under 30 grader ved romtemp rundt 20, og ikke at det er -10.. Og en ting til, du kommer aldri, jeg sier aldri under romtemperatur med luftkjøling... 20 grader inn gir aldri 13 grader på mb... :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...