Pallantir Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Nevøen min skal selge en helt grei 2000 Skoda Octavia stasjonsvogn (bensin, i disse diselhatertider), og han har et ganske solid anlegg i den, med DAB, bluetooth, gode Alpine-høyttalere framme og to subber i ei kasse som er bygd til bilen. Originalhøyttalere og gammelt anlegg er kastet. Men spørsmålet er om han skal skru ut anlegget og selge bilen for seg, eller om det er like greit å satse på at han finner en kjøper som har lyst på en billig bil som låter som f..., altså første bil for en gutt på bygda. Anlegget anser han som verd mellom fem og ti tusen (nypris var vel rundt 15 på alt, og det er bare et par år gammelt), og bilen rundt 15 000. Han er fornøyd med 20, sier han, men vil selvsagt gjerne ha mer, hvis det er mulig. Hva pleier å lønne seg? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Å selge en bil uten stereo og dermed "hull" hvor elementene skulle vært, tror jeg er en dårlig deal. Da hadde i hvert fall jeg som kjøper prutet ganske hardt for å dekke kostnadene jeg må ta på meg. Kjøpe nytt anlegg, montere, osv. 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Godt poeng. Alternativet måtte vel være å få tak i et enkelt anlegg omtrent gratis og sette detinn. Han har vel mer tid enn penger, tror jeg. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Få tak på noe billigræl som virker og dytt inn i stedet. Brukt på finn koster knapt peng. Bilstereo generelt raser ned i pris straks det har vært i bruk, så bruksverdien er i 99% av tilfellene mye høyere enn salgsverdien. 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Det var det alternativet jeg tenkte på, ja. Men det skal uansett selges, for han kommer ikke til å ha bil på en god del år på grunn av studier og vil heller ha penger nå. Så bruksverdien kommer ikke inn i regnestykket, det handler bare om å få mest mulig for det han har. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Det var det alternativet jeg tenkte på, ja. Men det skal uansett selges, for han kommer ikke til å ha bil på en god del år på grunn av studier og vil heller ha penger nå. Så bruksverdien kommer ikke inn i regnestykket, det handler bare om å få mest mulig for det han har. Det er nok ikke usannsynlig at han får mer for anlegget solgt løst - hvis det er kurante merker og modeller. Men så spørs det om forskjellen er verdt jobben med demontering/montering + ekstra salgsjobb. Jeg ville kanskje forsøkt å selge bilen med anlegg først til den prisen han ønsker seg - han kan jo være heldig å finne en som ønsker å betale litt ekstra for godt anlegg, og så evt. bytte ut anlegget og legge den ut på nytt til tilsvarende billigere pris hvis den ikke blir solgt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Lag annonse med anlegg også skriver du både pris med og uten anlegg. Jeg ville ikke starta demonteringen før du vet at du må gjøre det.. Det er nok mulighet for at en får mer hvis man selger separat, men prøv først å selg samla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå