Kurt Lekanger Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Lover høyere ytelse i spill-PC-er og til kreativt bruk.Nå kommer intels råeste Core i9-prosessorer i bærbare Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 (endret) Nå kjenner jeg at behovet for ny bærbar meldte seg. Core i9 jatakk. I en liten og lekker 13" tommer med tynne skjermkanter. Intel annonserte også at Intels 8. generasjon prosessorer for både bærbare og stasjonære PC-er nå får støtte for Intel Optane-minne. Dette er en forholdsvis ny lagringsteknologi som skal ha bedre ytelse enn tradisjonelt NAND flash-minne som brukes i mange av dagens SSD-er.[/size] Optane er vel brukt som et mellomlager mellom RAM og HDD? Intel bruker algoritmer for å mellomlagre data den tror du vil benytte slik at disse kan leses fra OPTANE framfor fra HDD. Optane er i seg selv ikke raskere enn SSD. Vet noen testet optane mot SSD fremfor HDD når optane ble lansert, og optane mot SSD virker ikke rett og slett i praksis fordi leseytelsen fra optane var for treg, noe som resulterte i null forbedring i tester. Så at ytelsen er bedre enn SSD tviler jeg på. Vet det var noe snakk om at Intel skulle lansere gen 2 optane men så hørte man ikke mer om akkurat det. Så ser ut som optane fortsatt er til for å brukes som mellomlager mellom ram og hdd. Endret 3. april 2018 av bojangles Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Nå kjenner jeg at behovet for ny bærbar meldte seg. Core i9 jatakk. I en liten og lekker 13" tommer med tynne skjermkanter. Intel annonserte også at Intels 8. generasjon prosessorer for både bærbare og stasjonære PC-er nå får støtte for Intel Optane-minne. Dette er en forholdsvis ny lagringsteknologi som skal ha bedre ytelse enn tradisjonelt NAND flash-minne som brukes i mange av dagens SSD-er.[/size] Optane er vel brukt som et mellomlager mellom RAM og HDD? Intel bruker algoritmer for å mellomlagre data den tror du vil benytte slik at disse kan leses fra OPTANE framfor fra HDD. Optane er i seg selv ikke raskere enn SSD. Vet noen testet optane mot SSD fremfor HDD når optane ble lansert, og optane mot SSD virker ikke rett og slett i praksis fordi leseytelsen fra optane var for treg, noe som resulterte i null forbedring i tester. Så at ytelsen er bedre enn SSD tviler jeg på. Vet det var noe snakk om at Intel skulle lansere gen 2 optane men så hørte man ikke mer om akkurat det. Så ser ut som optane fortsatt er til for å brukes som mellomlager mellom ram og hdd. Så kort oppsummert så "gjetter" bare optane hva du har bruk for og laster det opp i minne før applikasjoner startet dette arbeidet? Lenke til kommentar
G Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Er ikke Optane bare en avart av SSD, men at den brukes som cache/RAM? Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Nå kjenner jeg at behovet for ny bærbar meldte seg. Core i9 jatakk. I en liten og lekker 13" tommer med tynne skjermkanter. Intel annonserte også at Intels 8. generasjon prosessorer for både bærbare og stasjonære PC-er nå får støtte for Intel Optane-minne. Dette er en forholdsvis ny lagringsteknologi som skal ha bedre ytelse enn tradisjonelt NAND flash-minne som brukes i mange av dagens SSD-er.[/size] Optane er vel brukt som et mellomlager mellom RAM og HDD? Intel bruker algoritmer for å mellomlagre data den tror du vil benytte slik at disse kan leses fra OPTANE framfor fra HDD. Optane er i seg selv ikke raskere enn SSD. Vet noen testet optane mot SSD fremfor HDD når optane ble lansert, og optane mot SSD virker ikke rett og slett i praksis fordi leseytelsen fra optane var for treg, noe som resulterte i null forbedring i tester. Så at ytelsen er bedre enn SSD tviler jeg på. Vet det var noe snakk om at Intel skulle lansere gen 2 optane men så hørte man ikke mer om akkurat det. Så ser ut som optane fortsatt er til for å brukes som mellomlager mellom ram og hdd. Så kort oppsummert så "gjetter" bare optane hva du har bruk for og laster det opp i minne før applikasjoner startet dette arbeidet? Ja kvalifisert gjetting er hva den gjør. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Nå kjenner jeg at behovet for ny bærbar meldte seg. Core i9 jatakk. I en liten og lekker 13" tommer med tynne skjermkanter. Intel annonserte også at Intels 8. generasjon prosessorer for både bærbare og stasjonære PC-er nå får støtte for Intel Optane-minne. Dette er en forholdsvis ny lagringsteknologi som skal ha bedre ytelse enn tradisjonelt NAND flash-minne som brukes i mange av dagens SSD-er.[/size] Optane er vel brukt som et mellomlager mellom RAM og HDD? Intel bruker algoritmer for å mellomlagre data den tror du vil benytte slik at disse kan leses fra OPTANE framfor fra HDD. Optane er i seg selv ikke raskere enn SSD. Vet noen testet optane mot SSD fremfor HDD når optane ble lansert, og optane mot SSD virker ikke rett og slett i praksis fordi leseytelsen fra optane var for treg, noe som resulterte i null forbedring i tester. Så at ytelsen er bedre enn SSD tviler jeg på. Greia var vel at Optane har en ganske god IOPS og responstid/aksesstid, som slår SSD, men den er ikke så mye tregere enn SSD fordiom. Via SATA er det ikke noe problem, men over PCIExpress så vinner SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå