jae-ols Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg har Thunderbird som e-post leser. Den har virket fint i mange dager helt til i dag. Da kommer det feilmelding:"Innlogging til Imap.Outlook.com feilet" Får beskjed om å skrive inn passord, men kommer ikke videre. Passordet er det samme nå som før. Har prøvd gflere ganger, men det vil seg ikke. Jeg hadde problemer med å få i gang Thunderbird, men det har fungert fint til i dag. Alt ser rett ut når jeg går på >verktøy>kontoinnstillinger. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Og det funker fint i nettleser (mot outlook.com)? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 (endret) Og det funker fint i nettleser (mot outlook.com)? Hva han ser i nettleser og hva imap.outlook.com er, er to helt forskjellige ting. https://support.office.com/en-us/article/pop-imap-and-smtp-settings-for-outlook-com-d088b986-291d-42b8-9564-9c414e2aa040 Virker som de har endret adressen til imap servern sin? imap-mail.outlook.com Endret 3. april 2018 av fjs Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Og det funker fint i nettleser (mot outlook.com)? Hva han ser i nettleser og hva imap.outlook.com er, er to helt forskjellige ting. Det er riktig, men om TS får til å logge inn via nettleser så er det verifisert at brukernavn og passord er rett. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Jeg får ikke logget inn på Thunderbird. Ser ut som TB har krasjet. Kommer inn på Outlook.com. (Mail) Har bare vært problemer med Thunderbird. Det må være noe på #kontoinnstillinger# Men finner ingen feil. Det virket i går. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg får ikke logget inn på Thunderbird. Ser ut som TB har krasjet. Kommer inn på Outlook.com. (Mail) Har bare vært problemer med Thunderbird. Det må være noe på #kontoinnstillinger# Men finner ingen feil. Det virket i går. Dobbeltsjekk instillingene mot linken jeg postet. Iom at du skrev: "Innlogging til Imap.Outlook.com feilet". Det kan virke som adressen skal være imap-mail.outlook.com IMAP server name imap-mail.outlook.com IMAP port 993 IMAP encryption method TLS Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Jeg får ikke logget inn på Thunderbird. Ser ut som TB har krasjet. Kommer inn på Outlook.com. (Mail) Har bare vært problemer med Thunderbird. Det må være noe på #kontoinnstillinger# Men finner ingen feil. Det virket i går. Dobbeltsjekk instillingene mot linken jeg postet. Iom at du skrev: "Innlogging til Imap.Outlook.com feilet". Det kan virke som adressen skal være imap-mail.outlook.com IMAP server name imap-mail.outlook.com IMAP port 993 IMAP encryption method TLS Jeg går inn på kontoinnstillinger så står det som du skrev. Alt stemmer. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Jeg har Mozilla Thunderbird, der ligger problemet. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Denne meldinga får jeg gang på gang. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Det skjer ingen ting når jeg skriver inn adressen. Men Outlook E-post fungerer. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 E-post på mobilen fungerer heller ikke. Vi ikke godta det passordet jeg har. Får bare melding om at det er feil ved innlogging på min konto. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Håpet det var på norsk. Betydde det at det er en feil ute og går? Er ikke god i engelsk. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 4. april 2018 Forfatter Del Skrevet 4. april 2018 Får du logget på webmail? Ja på Outlook. Det fungerer. E-post Outlook. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 6. april 2018 Forfatter Del Skrevet 6. april 2018 Det er i orden nå. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Håpet det var på norsk. Betydde det at det er en feil ute og går? Er ikke god i engelsk. Det betyr at feilen ikke ligger hos deg. I dette tilfellet oppstår tilkoblingsfeilen når du forsøker å koble til samme Outlook-konto over IMAP fra flere epost-klienter (eks. mobil og Thunderbird), Microsoft flagger da formodentlig kontoen din som mistenkelig aktivitet slik at du ender opp med å ikke få hentet epost over IMAP. Det er i orden nå. Takker for all hjelp. Microsoft har fortsatt ikke klart å løse problemet. Dersom du blir berørt av det igjen så er den midlertidige løsningen å logge deg inn på account.live.com/activity. Der du må finne ditt siste mislykkede påloggingsforsøk og velge «This was me», eller «Dette var meg» om det står på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå