Gå til innhold

Hvorfor kritiserer nordmenn Trumps straffetoll?

Anbefalte innlegg

Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil.

Han er for big government. 

Pussig, det var han ikke under valgkampen, da mente han at det var tungrodd og måtte ryddes opp i.

Litt som Frp som i årtier har ment at vi har alt for stort byråkrati, som bare har vokst enda mer etter at blå-blå tok over. Politidirektorotet skulle de også fjerne, det har nå rundt sånn ca 100 årsverk.

Han har alltid vært for bg. All politicians are. 

Han der vingler mer enn en påkjørt kylling.

Hvis man hadde gått gjennom det meste han har sagt fra den dagen han ble Presidentkandidat fram til i dag, er det lite utenom å bygge en mur som gir mening.

Han har bla uttalt at myndighetene må gjøre mer for mindre penger pga rotete økonomi, han vil ha mindre byråkrati og regelverk for næringslivet, samtidig så har han uttalt at han vil ha et styrket Government akkurat som du nevner.

Det man kaller for selvmotsigelser på godt norsk.

Eller som i Norge hvor Frp har gått til valg på mindre byråkrati, fjerne bomstasjoner. Det har aldri blitt bygget så mange bomstasjoner som nå om dagen, og flere er under planlegging.

Politikk er i det minste ikke forutsigbart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil.

Pussig, det var han ikke under valgkampen, da mente han at det var tungrodd og måtte ryddes opp i.

Litt som Frp som i årtier har ment at vi har alt for stort byråkrati, som bare har vokst enda mer etter at blå-blå tok over. Politidirektorotet skulle de også fjerne, det har nå rundt sånn ca 100 årsverk.

Selvmotsigelser, ja, så klart. Og vingler, ja, så klart. Alle politikere vingler og motsier seg selv. Skal du dømme Trump så må du sammenligne han med andre politikere. Trump vingler faktisk mindre enn de fleste. Han har ikke endret seg fryktelig mye siden valgkampen. 

Lenke til kommentar

Hvis man hadde gått gjennom det meste han har sagt fra den dagen han ble Presidentkandidat fram til i dag, er det lite utenom å bygge en mur som gir mening.

Han har bla uttalt at myndighetene må gjøre mer for mindre penger pga rotete økonomi, han vil ha mindre byråkrati og regelverk for næringslivet, samtidig så har han uttalt at han vil ha et styrket Government akkurat som du nevner.

Det man kaller for selvmotsigelser på godt norsk.

Eller som i Norge hvor Frp har gått til valg på mindre byråkrati, fjerne bomstasjoner. Det har aldri blitt bygget så mange bomstasjoner som nå om dagen, og flere er under planlegging.

Politikk er i det minste ikke forutsigbart.

Vi behøver flere partier utenom Frp, som er for å redusere eller fjerne så mange bomstasjoner som mulig. Da ikke alle er helt komfortable med det Frp står for, så blir det litt lite å gi de stemme på bakgrunn av. Ikke misforstå, for jeg synes Frp har mange gode poeng, men jeg kjøper ikke det de sier rått.

De er litt smått populistiske også, men det er de vel ikke alene om i den politiske floraen.

Jeg stemte forresten Frp fordi jeg vil ha litt motvekt til tamme politikere på Stortinget. Ser jo ut til at denne regjeringen har fått til en del, selv om det er for tidlig å senke andelen bomstasjoner for dem, foreløpig. De trenger jo noen såre kroner nå når de skal bygge kyststamvei E39 og greier. Sånt er jo ikke helt gratis. Og det er krevende å få gehør for å åpne pengesekken oljefondet til slike større innsatser. :)

Vanligvis så tror jeg at jeg ikke nødvendigvis er en Frp-er for å si det sånn. Kan vingle litt om jeg har lyst.

Lenke til kommentar

Selvmotsigelser, ja, så klart. Og vingler, ja, så klart. Alle politikere vingler og motsier seg selv. Skal du dømme Trump så må du sammenligne han med andre politikere. Trump vingler faktisk mindre enn de fleste. Han har ikke endret seg fryktelig mye siden valgkampen. 

Det stemmer til en viss grad, det som vel har vært det største helvete for han siden han flyttet inn i WH er at Politikk er så mye mer vanskelig å få gjennomslag for - en å sitte i en kontorstol og styre et selskap hvor antall hinder er til en viss grad mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...