VRK18 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Norge har jo veldig høy toll på import av utenlandske varer, så er vi ikke litt dobbeltmoralske når vi kritiserer Trump? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 (endret) Har "nordmenn" blitt til et vesen med en enkelt mening? Endret 3. april 2018 av Gavekort Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Så godt som. Alle partiene våre støtter toll på importvarer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Og hvilke partier kritiserer straffetollen til Trump? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Så godt som. Alle partiene våre støtter toll på importvarer. Nesten alle partier i Norge støtter toll på noen utvalgte varer, de fleste varer er faktisk tollfrie (merverdiavgift må uansett betales, men det er ikke det som diskuteres her). Poenget er uansett at man ønsker å gå mot mer global handel heller enn mindre. Handel mellom land skaper en avhengighet som gjør det vannskeligere og mindre ønskelig å gå til krig. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil. Han er for big government. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil. Han er for big government. Selvsagt er han det. Men han påstår noe annet. Han sa også at han ville "drain the swamp" like før han fylte sumpen med nye sumpdyr av verste sort. Fyren er komplett idiot. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil. Han er for big government. Selvsagt er han det. Men han påstår noe annet. Han sa også at han ville "drain the swamp" like før han fylte sumpen med nye sumpdyr av verste sort. Fyren er komplett idiot. Han sier hva amerikanerne vil høre. Amerikanerne tror nemlig også at de er mot big government, men egentlig er de for. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Amerikanere flest er idioter - det er også lett dokumenterbart ved å vise til valgresultatet. Joda - Norge oppfører seg dobbeltmoralsk. Jeg skulle gjerne sett en opprydding av tollreglementet (fjerning av ganske mange av tollsatsene). Da ville vi i hvert fall oppført oss mindre dobbeltmoralsk. Videre - det er helt riktig å kritisere USA for den selektive straffetollen og markedsvridningen det medfører. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Amerikanere flest er idioter - det er også lett dokumenterbart ved å vise til valgresultatet. Folk flest er idioter, uansett nasjonalitet. Jeg kan kritisere Trump for tollen fordi jeg er for lave tollsatser, men nordmenn flest har ingen rett til å kritisere. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Nordmenn har all rett til å dobbeltmoralisere, eller litt mer nyansert: Nordmenn har all rett til å kritisere amerikansk toll på metallvarer selv om mange nordmenn (ikke nødvendigvis de samme) støtter opp om norsk toll på en eller flere av følgende: matvarer, sukker, klær, tobakk, alkohol, biler. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Nordmenn har all rett til å dobbeltmoralisere, eller litt mer nyansert: Nordmenn har all rett til å kritisere amerikansk toll på metallvarer selv om mange nordmenn (ikke nødvendigvis de samme) støtter opp om norsk toll på en eller flere av følgende: matvarer, sukker, klær, tobakk, alkohol, biler. Den kritikken veier ikke mye, for å si det mildt. Det ser bare dumt ut .Vi får feie for egen dør først. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Hvem er "vi" i setningen din? Mener du Erna kan kreve munnbind på meg fordi jeg har en annen mening enn henne? Skal vi alle være offisielle representanter for Norge og kun uttrykke offisielt godkjente meninger? Jeg vil i så fall påberope meg ytringsfrihet og stå fritt til å kritisere amerikanernes metall-toll, samme hvilke toll-regler Erna og vårt statsapparat har.. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Mener du Erna kan kreve munnbind på meg fordi jeg har en annen mening enn henne? Jeg mener vi bør fikse våre egne murer før vi kritiserer andres. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Greit, dere får fikse murene deres før dere kritiserer andres.. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 Du er også en del av vi Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Alle kritiserer det vaset han har satt i gang, finnes ikke noe bra med handelskrig, og bare noen dager senere er den trappet opp allerede. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil. Han er for big government. Pussig, det var han ikke under valgkampen, da mente han at det var tungrodd og måtte ryddes opp i. Litt som Frp som i årtier har ment at vi har alt for stort byråkrati, som bare har vokst enda mer etter at blå-blå tok over. Politidirektorotet skulle de også fjerne, det har nå rundt sånn ca 100 årsverk. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 (endret) Merkelig at den "konservative" Trump som liksom skal være motstander av Big Government kjører på med Big Government i stor stil. Han er for big government. Pussig, det var han ikke under valgkampen, da mente han at det var tungrodd og måtte ryddes opp i. Litt som Frp som i årtier har ment at vi har alt for stort byråkrati, som bare har vokst enda mer etter at blå-blå tok over. Politidirektorotet skulle de også fjerne, det har nå rundt sånn ca 100 årsverk. Han har alltid vært for bg. All politicians are. Endret 5. april 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå