Gå til innhold

SpaceX-rakett ble skutt opp med norsk teknologi ombord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The 7:15 a.m. PT Friday launch marked the 10th time SpaceX has re-launched a Falcon rocket, exactly one year after a historic first launch of what the company called a “flight proven” used booster. An 11th re-flight could follow at 4:30 p.m. ET Monday from here in Florida with a launch of International Space Station supplies for NASA.

https://www.usatoday.com/story/tech/nation-now/2018/03/30/spacex-reusable-recyclable-rockets/472036002/

Det er den 11. Gangen SpaceX gjenbruker fueltanken

Lenke til kommentar

Teknisk ukeblad velger en Copy/Paste fra NTB om en såpass skjelden begivenhet at teknisk utstyr fra norge sendes til ISS. Og vedkommende som gjorde Copy/Paste hadde ikke nok teknisk insikt til å se at det var store feil i NTB skrivet.

Kvaliteten på TU har falt som en stein det siste året.

Lenke til kommentar

Teknisk ukeblad velger en Copy/Paste fra NTB om en såpass skjelden begivenhet at teknisk utstyr fra norge sendes til ISS. Og vedkommende som gjorde Copy/Paste hadde ikke nok teknisk insikt til å se at det var store feil i NTB skrivet.

Hei, IFXEGLO

tu.no har en liten redaksjon, og har kke mulighet til å ha journalister på jobb døgnet rundt, året rundt. Når ting skjer sent på kvelden 2. påskedag har vi valget mellom å bruke byråstoff eller å la være å registrere hendelsen. Ofte er byråsakene grunnere enn hvordan vi ville ha dekket saken selv, men her mente vi at saken - ikke minst videoen - har en verdi for våre lesere. Derfor valgte vi å publisere den.

Utdyp gjerne hva du ellers mener med synkende kvalitet...

Mvh

Svein-Erik Hole

Redaktør i Teknisk Ukeblad Media

Lenke til kommentar

Hei, IFXEGLO

tu.no har en liten redaksjon, og har kke mulighet til å ha journalister på jobb døgnet rundt, året rundt. Når ting skjer sent på kvelden 2. påskedag har vi valget mellom å bruke byråstoff eller å la være å registrere hendelsen. Ofte er byråsakene grunnere enn hvordan vi ville ha dekket saken selv, men her mente vi at saken - ikke minst videoen - har en verdi for våre lesere. Derfor valgte vi å publisere den.

Mvh

Svein-Erik Hole

Hei, og takk for svar

Det har vært en del artikler i det siste, som ikke har vært produsert av TU, som jeg syntes har hatt ett innhold som ett teknoklogisk ukeblad ikke kan være særlig stolte av.

Dette har vært artikler fra svenske og danske sammarbeidspartnere som har vært teknisk dårlig oversatt, og bærer preg av å ha spektakulære overskrifter og ukritisk videreformidler påstander. De fremstår for meg rett og slett som reklame, og ikke en jounalistisk artikkel.

Jeg har såklart forståelse for at det er lite kapasistet nå, og er enig i at det er en verdi i denne saken (minus siste linjen om at dette er andre gang en rakett blir gjenbrukt - det er feil). Jeg håper det kommer en oppfølgingsartikkel.

Det er mye som er veldig bra på TU, men man merker desverre sure epler mye bedre enn gode, og i det siste har det vært noen sure epler.

Lenke til kommentar

Hei, IFXEGLO

Mvh

Svein-Erik Hole

Hei, og takk for svar

Det har vært en del artikler i det siste, som ikke har vært produsert av TU, som jeg syntes har hatt ett innhold som ett teknoklogisk ukeblad ikke kan være særlig stolte av.

Dette har vært artikler fra svenske og danske sammarbeidspartnere som har vært teknisk dårlig oversatt, og bærer preg av å ha spektakulære overskrifter og ukritisk videreformidler påstander. De fremstår for meg rett og slett som reklame, og ikke en jounalistisk artikkel.

Jeg har såklart forståelse for at det er lite kapasistet nå, og er enig i at det er en verdi i denne saken (minus siste linjen om at dette er andre gang en rakett blir gjenbrukt - det er feil). Jeg håper det kommer en oppfølgingsartikkel.

Det er mye som er veldig bra på TU, men man merker desverre sure epler mye bedre enn gode, og i det siste har det vært noen sure epler.

Ok, takk for tilbakemelding! Våre journalister lager stort sett grundige og dype saker, og det er alltid en avvending om vi skal supplere med løpende, korte nyhetssaker fra byråer og partnere for å øke nyhetstrykket. Men disse må jo holde et minimumsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...