*F* Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Hei. Med denne tråden ønsker jeg egentlig å spørre om noen her har lykkes med noen form for passiv inntekt, i så fall hva? Det er ingen hemmelighet at dette er noe alle ønsker, men realiteten er jo at det i virkeligheten stort sett ikke er folk som vil betale deg for "ingenting". En sikker vinner på passiv inntekt-fronten er jo utleie av leiligheter, men da må man ha en god kapital å starte med, det er en sto ministering som også tar lang tid å få igjen. En ting som er pop er jo krypto valuta mining, men det er høyst spekulativt, og har vi egentlig de beste vilkårene for lokale og strøm her i Norge, sikkert ikke. Det finnes jo haugevis av måter å tjene penger på, mye er markedsføring, men har man ikke et stort nettverk i utgangspunktet så er nok ingen av disse formene for inntekt veien å gå. En tanke som slår meg er å leie inn billige utlendinger til å gjøre "et eller anna" for en 3. part for profitt, der hvor jeg formidler kontakten og tar en del av profitten, noen tanker om det? Hva kunne det vært for eksempel Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 En tanke som slår meg er å leie inn billige utlendinger til å gjøre "et eller anna" for en 3. part for profitt, der hvor jeg formidler kontakten og tar en del av profitten, noen tanker om det? Hva kunne det vært for eksempel Beklager å skuffe deg, men bemanningsbyrå er allerede oppfunnet for mange år siden. 6 Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Finn leiligheter i nedslitt tilstand for en billig penge - lei inn billig arbeidskraft til å pusse opp - Selg med stor profitt Vet om noen som gjorde det her på fulltid og tjente rått, til tross for en helt annen bakgrunn med tanke på utdannelse Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 2. april 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. april 2018 (endret) Selg "hvordan bli rik"-bøker. Endret 2. april 2018 av Emancipate 15 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Det er ikke bare-bare å tjene penger raskt. Å kjøpe leiligheter for utleie er en mulighet, men som du påpeker kapitalkrevende. I tillegg må du tenke på at boliger ikke alltid stiger i verdi, de må vedlikeholdes, man risikerer at de står tomme deler av tiden og at man må betale skatt av leieinntekt. Da synker profitten fort, og du risikerer faktisk at det nærmer seg tapsprosjekt. Innkjøp av pc-deler og strømkostnader sammen med en meget variabel kryptokurs gjør investeringen "hårete". Ene dagen er det verdt $6000, etpar uker senere er bitcoin verdt $15000 for så å falle til $8000 igjen. Hvis den ikke blir tilnærmet verdiløs grunnet potensielle fremtidige strengere krav til "valutaer"... Enkleste er vel å bare jobbe, handle på Kiwi og få trumf-poeng. Da får man ihvertfall noe tilbake som kan kalles passiv inntekt... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Haha, ja. DÉT var en god idé... De har jo gått på en liten smell med både Lotteritilsynet i Norge og tapt etpar passe store rettssaker i Østerrike siste tiden? Blir spennende å se endelig vedtak hos Lotteritilsynet som burde komme iløpet av april 2 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 En sikker vinner på passiv inntekt-fronten er jo utleie av leiligheter, men da må man ha en god kapital å starte med, det er en sto ministering som også tar lang tid å få igjen.Ikke passivt. (Evt må du leie inn noen til å gjøre alt, men de tar seg godt betalt) En tanke som slår meg er å leie inn billige utlendinger til å gjøre "et eller anna" for en 3. part for profitt, der hvor jeg formidler kontakten og tar en del av profitten, noen tanker om det? Hva kunne det vært for eksempelIkke passivt. Mange andre forslag som også dukker opp når det er snakk om passiv inntekt, men de har enten høy arbeidsmengde først (lag en app, lev av reklameinntekter f eks) eller er ikke helt passive (droppshipping f eks) Passivt er at man gjør omtrent ikke noe arbeid. Beste passive er nok å putte penger i indeksfond og leve av avkastningen. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Som påpekt over så er boliger, arbeidskraft og oppussing ganske tidkrevende. Siden det er dine penger som ligger i det her så vil du ønske å følge det opp tett for å sikre deg at alt går bra, og du kan fort ende opp med å bruke mer tid på dette enn du ville gjort på en 40-timers arbeidsuke. Spesielt hvis du skal leie inn den billigste arbeidskraften kan det fort vise seg at den er billig for en grunn og det kan føre til mye styr og uforventede kostnader. En jeg kjenner måtte ut med nesten hundre tusen pga en feil en av hans ansatte gjorde (som eier av firmaet er det du som står ansvarlig). Det som kunne fungert er å kjøpe boliger i god stand for å leie ut, men man skal ha en ganske heftig egenkapital for å i det hele tatt starte. Jeg har tenkt at aksjer kanskje er den mest realistiske formen for å bygge seg opp passiv inntekt, selv om det også krever en del startkapital og oppfølging. Å bare sette penger i aksjer uten å følge nøye med på hvordan det går er ikke oppskriften på suksess, og du må gjerne gjøre en del research for å vite hvor det er en god ide å investere i utgangspunktet (å investere i et selskap som ikke kommer til å bevege seg drastisk oppover vil være ganske meningsløst ift å få passiv inntekt). 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Å investere i aksjer er veldig, veldig vanskelig. Du konkurrerer i praksis med genier som har dedikert livet sitt til å analysere markedet, kunstige intelligenser som handler på mikrosekunder og en og annen person med innsideinformasjon. Og halvparten av disse gjør det verre enn gjennomsnittet. Skal du investere som amatør er det beste å kjøpe passive indeksfond, i en aksjesparekonto i banken din. Jeg har satt sparepengene i DNB Indeks Global, som etterligner S&P 500 og forventer 7% avkastning i året. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Det er ikke så verst og kanskje gjør jeg det selv. Man skal imidlertid sette inn en ganske stor sum for å kunne leve av en 7% avkastning (som jeg forventer fort kan bli langt lavere enn det). Du må nesten opp i 4-5 millioner for å få en passiv inntekt å leve av. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Selg "hvordan bli rik"-bøker. Istedenfor å poste dette her, burde jeg ha puttet dette inn i en bok, og bedt dere om å kjøpe boka. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Det er ikke så verst og kanskje gjør jeg det selv. Man skal imidlertid sette inn en ganske stor sum for å kunne leve av en 7% avkastning (som jeg forventer fort kan bli langt lavere enn det). Du må nesten opp i 4-5 millioner for å få en passiv inntekt å leve av. Det er mye penger ja, men hvor mye må du investere i eiendom for å kunne leve av husleien? Passiv inntekt uten enorm risiko krever store investeringer. 1 Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg har satt sparepengene i DNB Indeks Global, som etterligner S&P 500 og forventer 7% avkastning i året. DNB Global Indeks etterlikner MSCI World, ikke S&P 500. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg har satt sparepengene i DNB Indeks Global, som etterligner S&P 500 og forventer 7% avkastning i året. DNB Global Indeks etterlikner MSCI World, ikke S&P 500. Det har du faktisk rett i. 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Aksjefond er ikke alltid stas. DNB Global er ned 7,33% siste 3mnd. Så blir ikke mye annet enn luft, kjærlighet og venteboller å spise om man planlegger å leve av avkastningen 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Kjøpe aksjefond i 2018 er risky business. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Det er ikke så verst og kanskje gjør jeg det selv. Man skal imidlertid sette inn en ganske stor sum for å kunne leve av en 7% avkastning (som jeg forventer fort kan bli langt lavere enn det). Du må nesten opp i 4-5 millioner for å få en passiv inntekt å leve av. Mtp inflasjon og skatt må du ha mye mer enn 4-5 millioner. 15-20 millioner kanskje. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Eneste som er passivt er de som HAR en formue fra tidligere som sørger for de uten å måtte røre en finger lenger.Her finner man bla arv, lottomillionærer som har vunnet såpass at kan si opp alt som heter jobb, samt de som har jobbet hardt tidligere og har enten selskap(er) de kun får avkastning fra, som er styrt av andre, eller har solgt selskap(er) med stor fortjeneste.Et par av Youtube bilvloggerene tilhører de 2 siste kategoriene f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå