Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan kommunen parkere på gårdsplassen min?

Martinmygg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på en ting. Vi har arbeidere ute i gaten, og de parkerer på gårdsplassen min. Det er søl og klin på hele gårdsplassen. Ikke har de spurt engang. Synte først det var okei, sa ingenting. Vi er et ungt par og nå føler vi de bare tar seg til rette. Legger svære gravehoder på plenen så det blir hull og nå tar de da også gårdsplassen vår. Vært flere dager de i tillegg ikke bare har parkert en, men to kjøretøyer på vår gårdsplass. Har ikke sagt noe enda, men nå vil jeg si i fra. Er jeg urimelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt tiltakshavar/oppdragsivar (kommunen, Vegvesenet etc, avhengig va kva dei driv med) og klag på at dykkar private tomt blir brukt til lagring utan avtale. Går an å klaga direkte til entreprenøren som held på i gata òg, men ser for meg at det blir tatt meir seriøst når ein går via tiltakshavar. Kan gjerne nemne kva ulemper det medfører for dokker, men i utgangspunktet er det god nok grunn at dei snik seg unna å betala leige.

Om dokker vil tillata at dei nyttar tomta dykkar framover, bør dokker få på plass formell leigekontrakt for arealet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...