andesam Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har Chello (UPC) Plus internett (kabel) som jeg deler på to dataer med en switsh. Men jeg har en del problemer med å komme på internett. Hver gang jeg skrur på dataen må jeg frigjøre og fornye ip adressen for å få forbinnelse. Den ene dataen er det så vidt jeg kommer på internett i det hele tatt med. Hva kan det skyldes? Internett abbonementet gir mulighet for å koble opp 3 dataer sammtidig(jeg får 3 ip adresser). Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Start -> Kjør -> ipconfig /renew Om du får den offisielle IPen rett på nettverkskortet. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Har laget en egen .bat fil som jeg kjører før hver gang jeg kobler til internett. Når jeg åpner programmer som f.eks. kazaa så flipper linja... og da er det ikke alltid det nytter å fornye ipen, av og til må jeg restarte(dra ut og inn kontakten til) kabel-modemet og swithen... Lenke til kommentar
palh Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) litt mer info om utstyr (switch, modem evt software firewall ) så skal du få svar Edit: Internett abbonementet gir mulighet for å koble opp 3 dataer sammtidig(jeg får 3 ip adresser). du sier her at du har mulighet til å koble til 3 maskiner samtidig.. jeg har aldri hatt 3 ip er. jeg har tiscali og de har aldri lagt noen begrensning på "interne" adresser så det skulle ikke være noe problem å koble på 100 maskiner. finner det merkelig om du har fått 3 ip'er. Min far skulle få en ekstra ip her om dagen og måtte faktisk søke om dette. Endret 13. desember 2003 av palh Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg har tele2 ads. Adsl modemet med dhcp gir ut 3 forskjellige ipadresser som går direkte ut mot internett. Skal jeg ha flere pcer tilkoblet internet, må jeg dele internetten fra en av de 3 pcene som har fått tildelt ipadresse fra dhcp modemet. Rart at du skal ha problem med å komme ut på nettet hvis det fungerer på samme måte som tele2 da. Regner med at du har konfigurert automatisk tildeling av ipadresse/dns. Kommandoen for ny tildeling av ip er som skrivd over(i dos/command/cmd prompt: ipconfig /renew ipconfig /release kan også være greit å bruke først. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 litt mer info om utstyr (switch, modem evt software firewall ) så skal du få svar Edit: Internett abbonementet gir mulighet for å koble opp 3 dataer sammtidig(jeg får 3 ip adresser). du sier her at du har mulighet til å koble til 3 maskiner samtidig.. jeg har aldri hatt 3 ip er. jeg har tiscali og de har aldri lagt noen begrensning på "interne" adresser så det skulle ikke være noe problem å koble på 100 maskiner. finner det merkelig om du har fått 3 ip'er. Min far skulle få en ekstra ip her om dagen og måtte faktisk søke om dette. Må jo ha en ip adresse til hver data, det er bare en begrensnign... fatter ikke helt hva som er poenget da... Har win xp pro på begge dataene samt norman anti virus og norman firewall på begge dataen. Modemet er et motorola modem(vet ikke mer enn det) og det er en signamax (er det ikke det det heter) 5 porters switch. Kan det ha noe med brannmuren å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå