Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor så vanskelig å avslutte et forhold?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at kjæresten har vært utro. Ikke vil han innrømme det heller. Likevel klarer jeg ikke å avslutte forholdet - hvorfor er det så vanskelig? Dette går å gnager på meg hele tiden, og jeg tror ikke jeg orker mer, så det er jo for det beste?

Og sånn ellers ser man jo generelt at folk fortsetter å leve i dårlige forhold, hvorfor? (skjønner det jo hvis de har felles eie som barn/hus, men fortsatt...)

Anonymous poster hash: 19152...b7b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at kjæresten har vært utro. Ikke vil han innrømme det heller. Likevel klarer jeg ikke å avslutte forholdet - hvorfor er det så vanskelig? 

Det er noe med frykt for det ukjente. Selv om du vet det ikke er bra for deg så virker det trygt å bil værende. 

Lenke til kommentar

Og sånn ellers ser man jo generelt at folk fortsetter å leve i dårlige forhold, hvorfor? (skjønner det jo hvis de har felles eie som barn/hus, men fortsatt...)

Det er fordi kjærlighetslivet ikke er som idrett.  Det er de aller færreste som gir seg på topp.

(De fortsetter å leve I de presumtivt dårlige forholdene fordi det er det de kan aller best.)

Lenke til kommentar

Fordi du ser ikke skogen for trærne. Følelsen av frihet du vil oppnå ved å kvitte deg med usikkerheten og alle de andre følelsene utroskapen har skapt hos deg som du lever med hver dag nå, har du ikke enda tatt innover deg. Han var utro, han har ikke følelsene hos deg lenger. Han ser deg bare som en ting som brukes, uansett hvor godtroende eller snill han måtte være.

Så har man jo det at man har knyttet opp mange emosjonelle øyeblikk og brukt mye tid sammen. Det er ikke lett å kaste alt det på bålet uten videre. Vi mennesker er drevet av belønning, og friheten må være belønningen. Hvilken frihet er det å leve sammen med noen som har vært utro? Forholdet er bygd på en løgn fra hans side. Hvis dere skal fikse det, så må det prates om, og han må være 100% ærlig om -hvorfor- han var utro. Og du må være like villig til å prate om det og akseptere grunnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...