LD93 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Hadde vært knall med noen tips til hva som burde gjøres når en skal pusse opp så å si alt Alt fra de små tingene til de større Hadde vært knall å hatt en samlings-tråd for tips som folk kan bla seg gjennom Skal legge til noen punkter selv, og forhåpentligvis kjører flere på med sine tips Er sjeldent man klarer å huske på alt selv når man kommer til det punktet og da er det alltid greit å ha flere hoder med forskjellige ideer Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Skal du lage en samletråd så bør tittelen være riktig. "Hel renovere" er feil. Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 2. april 2018 Forfatter Del Skrevet 2. april 2018 -Stikkontakt v/vinduskarm både oppe og nede ( Fine til diverse lys i vinduet, ladere som er lett tilgjengelig osv -Rør til hvert hjørne i stua som går til en "skjult" downlightkasse bak tv-benken ( Lett å trekke til høyttalere senere evt annet utstyr ) -Rør til en boks i taket ( for prosjektorer o.l) boksen gjemmes enkelt med et lokk -Rør fra inngang et samlingspunkt. Rør fra samlingspunkt til hver bryterboks i soverom-oppholdsrom ( Adgangskontroll med kamera feks ) -Rør fra sikringsskap til diverse steder du tror du trenger strøm senere. (Gjemmes bak gips/vegg og dokumenteres slik at å borre et hull vil finne frem til de ) Alt dette er billige løsninger som vil gjøre det mye lettere å utbedre ved senere anledning Er hva jeg kommer på nå i farten Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 2. april 2018 Forfatter Del Skrevet 2. april 2018 Skal du lage en samletråd så bør tittelen være riktig. "Hel renovere" er feil. yes så det idet jeg la ut tråden, men ser ikke noe sted jeg kan redigere tittelen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Se forumet på http://www.byggebolig.no Utrolig mange bra byggetråder og gode tips der. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Skjermede 10 Gbit (kanskje litt overkill i disse dager, men greit å være forberedt) nettverkskabler i alle oppholdsrom, som samles i teknisk rom. Gjerne to uttak i hvert rom, fire ved TVen. Flytt telefon/internettuttak til dette rommet. 1 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 6. april 2018 Forfatter Del Skrevet 6. april 2018 Dype spottkasser på strategiske plasser til fremtidig høyttalere i tak/vegger. En standard ( https://www.elektroimportoren.no/uniboks-innfellingsboks-justerbar-for-downlight-hoey/3224920/Product.html?Event=livesearch ) disse feks passer ELKO sine høyttalere som gir god lyd Sentralstøvsuger? Kjør på med sokkel støvsuger samtidig ( https://megaflis.no/sugebrett-ved-gulv.html ) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Hvis jeg kan velge legger jeg sponplate bak gipsplate på vegg der jeg har mistanke om at passe tunge ting skal skrus opp. Som f.eks der tv'n naturlig plasseres. Utendørs stikk er også kjekt å ha 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå