Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Macbook Air 11" A1465 vil ikke lade

Anbefalte innlegg

Jeg har en Macbook Air 11" A1465 som ikke vil lade etter vannskade.

Når jeg prøver å starte den med tomt batteri og lader tilkoblet får jeg opp bilde av et tomt batteri (se bilde).

Jeg vet følgende til nå:

Laderen fungerer (har prøvd den på en annen macbook air)

Batteriet fungerer (har prøvd det på en annen macbook air)

Kretskortet (I/O Audio USB MagSafe Board) fungerer.

Første byttet jeg det med et jeg kjøpte på eBay, men den ville fortsatt ikke lade.

Jeg prøvde så å startet Macbooken med batteiret utkoblet, og da fungerte alt fint. Dvs at selve kortet fungerer.

LED lyset på MagSafe laderen lyser ikke i det hele tatt (se bilde).

Jeg prøvde å sette batteriet i en annen Macbook Air og lade den til ca 60%. Jeg satte den så tilbake i min egen Macbook Air. Da startet den som vanlig igjen. Jeg koblet så i laderen og ladesymbolet endret seg (se bilde).

Jeg har prøvd å resette SMC men jeg tror ikke det fungerer, for tastene er klissete etter vannskaden. Jeg mistenker altså at en SMC reset kan ordne ting her, men jeg får ikke gjort det med delvis ødelagt tastatur.  Finnes det en alternativ måte å resette SMC på? 

Alternativet er jo å bestille nytt tastatur fra eBay, men jeg finner ingen norske tastatur. Vil det fungerer uansett om det er tysk eller fransk eller whatever?

Noen andre tips?

post-296923-0-68151000-1522672343_thumb.png

post-296923-0-55555700-1522672372_thumb.jpg

post-296923-0-84718500-1522672547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert hovedkortet som har fått "Kreft". Det kunne legge den i ris-bad som mange andre også vet. Du burde aldri skru den på igjen i minst en uke. Bør også ikke kjøpe lader som ikke er verifisert av Apple.

Ta kontakt med Apple, eller søke det opp på Apple Forum. Eller spørre Eplehuset. Hvis du ikke har brukt den over ett år, fikser de den gratis.

Men jeg er veldig sikkert på det har skjedd noe galt med strømforsyning, at Mac-en ikke får tilført stabilt strøm fra batteriet. Siden laderen lyser jo ikke og ikke lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...