Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han tar ikke kontakt.....

Anbefalte innlegg

Har datet en mann i 2-3 mnd. Vi har møttes 4 ganger, gått ut å spist, bowlet osv. Da er alt perfekt. Vi koser oss sammen, snakker om å møtes mer. Så kommer problemet, han tar ikke kontakt! Jeg tar kontakt alltid , og da inviterer han meg bort. Vi er begge 26 år, og er ute etter noe seriøst. Han fremstiller seg som han liker meg, og flørter hele tiden. Han er veldig interessert i å møtes oftere.

Er jeg helt dum som går å venter på han? Føler jeg maser når jeg sender 1-2 meldinger i uken for å starte en samtale, i et håp om at han snart tar kontakt selv. Men når jeg først tar kontakt er han kjempeklar for å treffes....

Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men dette virker litt naivt. Han er nok ikke så interessert som du tror. Hadde fyren vært så interessert som han sier, ville det gått begge veier. Det blir for enkelt. Han spiller kostbar og du «waay to interested». Jeg ville skygget banen en god stund. Faktisk helt til han tok kontakt, hvis han gjør det da. Hvis ikke, sier jeg som Elsa: Let it go.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Svaret over er helt sikkert sånn man skal reagere i det moderne kjøttmarkedet. Jeg synes du skal ta kontakt, og treffe fyren igjen om du er interessert. Så må du si at du gjerne vil at han også tar kontakt. Vær tydelig, ikke pakk det inn, "JEG LIKER DEG!!!111!". Du er interessert i et forhold, så da må du finne ut om han også er det. Livet er for kort og for kjipt til å vente på at andre mennesker skal ta iniativ til noe du vil.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Prøvde hinte litt til det sist gang, og da skulle han prøve bedre.. Så får prøve vente litt å se om han kanskje tar kontakt først en gang snart, og etterhvert høre hva han vil videre... Jeg har møtt søsteren hans, og hun visste alt om meg allerde, så er tydelig de hvertfall har snakket om meg. Så får håpe vi har samme tanker videre

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en mann som ikke er flink til å ta kontakt. Så det kan hende trådstarters mann sliter litt med det samme som meg. I mitt tilfelle handler det ikke om manglende interesse. Ei heller om å være "hard to get". Jeg sliter ofte med å ta kontakt fordi jeg er redd for å virke innpåsliten eller "needy". Mine sosiale antenner er ikke akkurat førsteklasses, så jeg holder meg ofte på den "sikre siden" for å ikke trenge meg på andre. Det er neppe den smarteste idéen, men jeg vet at det er mange andre som også tenker sånn, og jeg mistenker at trådstarters date er en sånn type.

Mitt råd er å si til ham, så konkret som du kan, at du vil han skal ta kontakt også. At det skal gå begge veier, og forsikre ham om at han ikke trenger seg på når han tar kontakt. Jo mer direkte du klarer å si dette, jo bedre. Ikke pakke det inn i hint og vage tilnærminger. Noen ganger må ting inn med teskje :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tusentakk for svar! Fikk slappet litt mer av nå :-)

Skal prøve si det til han! Prøvde en annen gang men sa virket det som han ikke hadde tid til det... da ble jeg litt sart ut men tror han er redd for å virke på innpåsliten.. jeg var forlover i mitt forrige forhold og hadde smått begynr å planlegge bryllup før d ble slutt så tror dette også henger litt igjen hos han

Lenke til kommentar

Det er nok noe han tenker på ja

Nå er du 26, klarer du å tenke klart og voksent om ting så går det av seg selv.

La vær å ta kontakt sier no jeg.

Hadde jeg hatt en dame som alltid tar kontakt og tar seg av den delen hadde jeg latt henne gjøre det frem til hun da kanskje ikke lenger orker eller vil. Hvis du har gitt uttrykk for at du er lei av å ta initiativet så burde han være såpass oppegående at han gjør det selv. Ellers er jo bare det i seg selv et tegn for at det kanskje ikke er så lurt å date han og heller skygge banen ?

Anyways..det er jo meg. Jeg trenger et forhold der partner er selvstendig og klarer å tenke selv. Ikke være så opptatt av alt rundt en og kan nyte livet ^^   samtidig tilføye noe i livet for meg, gi litt utfordringer og prøver å få det beste frem i hverandre

Er nok kanskje noe bare man må oppleve før man skjønner det, men lykke til ihvertfall :)

Anonymous poster hash: da1ab...032
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva det er for en "mann" som behandler en kvinne på den måten. Høres ikke ut som en gentleman akkurat. Virker som har mest er ute etter én ting. En mann holder ikke en kvinne usikker, men er ikke overaggressiv heller.

Ikke vær redd for å spørre hvor landet ligger, hvis du lurer. Hvis han er avvisende eller unnvikende, så må du vurdére om det bare er en strategi, eller om det faktisk er sånn han er som personlighetstrekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva det er for en "mann" som behandler en kvinne på den måten. Høres ikke ut som en gentleman akkurat. Virker som har mest er ute etter én ting. En mann holder ikke en kvinne usikker, men er ikke overaggressiv heller.

Ikke vær redd for å spørre hvor landet ligger, hvis du lurer. Hvis han er avvisende eller unnvikende, så må du vurdére om det bare er en strategi, eller om det faktisk er sånn han er som personlighetstrekk.

Til hans forsvar kan vi menn også være usikre på oss selv, til og med langt inn i voksen alder. Da kan det være vanskelig å vite hvilken tilnærming man skal velge og hindre at også den andre parten blir usikker på relasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ville ikke stresset over dette, at noen ikke initierer er relativt normalt - Kan være uendelig med årsaker for hvorfor han ikke tar kontakt.

Jeg har fått samme tilbakemelding flerne ganger og grunnen er så enkel at jeg syns det er kjedelig å sende messengers/snaps/smser gjennom dagene, tar kontakt når jeg vet jeg har tid til å finne på noe - Muligens han er i samme båt, er flerne i min vennegjeng som er slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

a) Han er lite interessert

b) Han har ekstremt mye stress i hverdagen

c) Han har andre jenter på gang

d) Han har barn eller omsorgen for et annet menneske

e) Han er deprimert, sjenert og/eller har dårlig selvbilde

f) Han er hypersosial, og glemmer deg blant alle menneskene han har avtaler med og føler han må fsnakke med og treffe

g) Han er gamer

f) Han har ekstremt dårlig erfaringer med det motsatte kjønn

...

Kommunikasjon..!

Merk; Det er ikke sikkert at han forteller sannheten om han forteller hvorfor han ikke tar kontakt.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...