Gå til innhold

disco anlegg

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe ungdomsklubben med et nyt discoanlegg, det skal spille HØYT med MASSE BASS og ikke koste mer enn 50000 kroner (kansje 55000 kr).

Vi har ingen ting så vi må ha miksebord (kansje dj mikser), pa høyttalere (topper og bunner), effektforsterker(e), cdspiller og delefilter, kabler fikser jeg senere.

PS: Jeg har ikke særlig peiling på sånt selv om jeg er dj der, men jeg kan sette opp anlegg og sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med en butikk som driver med slikt, ellers så risikerer du å få et anlegg som spiller totalt motsatt av hva du ønsker.

Akustikk og høytalere er mer enn å bare velge noen kule høytalere og satse på at EQ`en gjør resten av jobben. Flere firmaer som lever av dette og vil kunne gi deg proff. hjelp til å velge ut anlegg som passer størrelsen på rommet/matrialer brukt osv osv...

Lykke til....

Lenke til kommentar
har ikke digitalkamera så jeg kan ikke ta noen bilder.

men rommet er 75 kvadratmeter og firkantet

hva er veggen laget av?betong?

Et tilbud du iaffal burde hoppe på

link til annonse

2 stk chameleon studio 1500 forsterkere selges. 2*600w, 1u høyde. XLR og Jack innganger, speakon ut. Selges for 5000,- stk. 7 unit flight selges for 1000,- eller gis bort ved kjøp av begge forsterkerene.

Kontakt (Sogn og Fjordane): Helge Svarstad [email protected] (11.12.03 14:36)

Endret av Bose
Lenke til kommentar

Anbefalt Lydanlegg til Discotek kan være:

2 x Mackie SR1520 Kr. 14979pr stk (600w pr side) = Kr. 29958,-

1 x Tascam X-9

1 x Tascam CD-302

Dette kan bøi en god start... (tror du kan få den pakken til ca 50-60.000)

Senere kan det legges til:

1 eller 2 stk Mackie SWA1501 Kr. 14260,. stk (500w pr stykk) Kr. 28520,-/paret

eller..

1 eller 2 stk Mackie SWA1801 Kr. 19700,-stk (900w pr stk) Kr. 39400,- paret

(Alle Mackiproduktene ovenfor er aktive høytalere, og trenger ikke forsterkere, da de har innebygd forsterkere...SR1520 har faktisk 3stk forsterkere.. 1 til bass 1 til mid og 1 til diskant(400+100+100w) )

Priser på Tascam utstyret var ikke å oppdrive, men de fleste Pro Audio butikker kan skaffe dem..

-Dag Tore-

Lenke til kommentar

Ja.. Alle Aktive høytalere fra Mackie har innebygd elektrisk og komponent limiter..

Forøvrig kan du lese mere om det i linkene som jeg la ut i mitt orginale innlegg..

(Mackie sine Aktive høytalere er faktisk bygd for SR (PA) og laget for å drives hardt)

-Dag Tore-

SR = Sound Reinforcment og er den egentlige betegnelsen for konsert lyd..

(Sound Reinforcment = Lyd Forsterkning)

PA = Public Adress og er strengt talt opprops anlegg dem bruker i kjøpesenter (for å fortelle at Ole har mistet mamman sin og om hun kunne komme til kontoret..osv)

Endret av Lydteknikker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...