Elvis80 Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 AOPEN Case Midi ATX Tower 250W Blue Socket-A VIA KT133A ATX Audio UDMA100, K7T TURBO2 AMD CPU Duron 200FSB Tray , AMD DURON 1.2 TITAN Cooling Fan For AMD AOPEN CD-ROM 52X ATAPI APACER Memory 256MB SDRAM PC-133 CL2, 256MB PC-133 CREATIVE VGA-Card Geforce 4 MX420 64MB AGP TV-Out SAMSUNG Floppy Disk Drive IBM Harddisk 40GB IDE 7200RPM Deskstar 60GXP UDMA100, IC35L040AVER07 Lenke til kommentar
eSik Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Ville satset på DDR minne og DDR hk, og GF3ti200 istedet for gf4 mx420. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Er nok greit å satse på DDR-hk og DDR-minne ja... og et kabinett med større strømforsyning (Chieftec!) Og GF3ti200 istedet for gf4mx. Ta et hovedkort med kt266a-chipsett. Blir fort litt dyrere, men jeg vil si det lønner seg. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg ville bare si noe, og jeg regner med at folk kommer til å hoppe på meg, og slå ned meg på gata nå, men allikevel... STRØMFORSYNINGER ER OPPSKRYTT! Er det noe idag som folk snakker mye om, så er det strømforsyninger, eller PSU'er da. Eller hva dere nå kaller det. Men trenger man virkelig mer enn 250W? Svaret er, KANSKJE, alle jeg har snakket med sier fort når du vel kommer inn på temaet, at du helst skal ha 350W. Hva for noe bullshit er det? Alltså, det jeg prøver å si er, at jeg har en Athlon 1400, 640 mb sd ram @ 140 mhz, 2 harddisker, 1 dvd spiller, 1 cd rom, 1 cd brenner, hovedkortet (duh) og et overklokket gf3, og jeg kjører ALT DETTE på en Chieftec 250W. Og dette er stabilt som juling. Ihvertfall pr idag. Så tenk ikke bare KVANTITET, men også KVALITET. Uansett, for å være på den sikre siden, er det ikke å forakte rundt 300W. :smile: Jeg er jo ikke helt uenig, for strøm må man ha haha Mvh kjello2 Lenke til kommentar
Raven Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Som mannen sier: KVALITET som teller...men det er bedre å få seg en god 300W+ fra f.eks chieftec for å være på den sikre siden. Det er ingen som kan garantere deg at du blir like heldig som han. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg var tydeligvis ikke bare heldig, men jeg anbefaler også chieftec sine psu'er. Det er den jeg har, og jeg har ingen stabilitetsproblemer :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 00:56, kjello2 skrev:Jeg ville bare si noe, og jeg regner med at folk kommer til å hoppe på meg, og slå ned meg på gata nå, men allikevel...STRØMFORSYNINGER ER OPPSKRYTT!Er det noe idag som folk snakker mye om, så er det strømforsyninger, eller PSU'er da. Eller hva dere nå kaller det. Men trenger man virkelig mer enn 250W? Svaret er, KANSKJE, alle jeg har snakket med sier fort når du vel kommer inn på temaet, at du helst skal ha 350W. Hva for noe bullshit er det? Alltså, det jeg prøver å si er, at jeg har en Athlon 1400, 640 mb sd ram @ 140 mhz, 2 harddisker, 1 dvd spiller, 1 cd rom, 1 cd brenner, hovedkortet (duh) og et overklokket gf3, og jeg kjører ALT DETTE på en Chieftec 250W. Og dette er stabilt som juling. Ihvertfall pr idag.Så tenk ikke bare KVANTITET, men også KVALITET.Uansett, for å være på den sikre siden, er det ikke å forakte rundt 300W. :smile: Jeg er jo ikke helt uenig, for strøm må man ha hahaMvhkjello2 Du har rett i det du sier vis du liker og bytte strømforyning ver annen måne. Jeg har en In-win 250W PSU med veldig lite tilbehør. Den gikk en viss plass. Da hadde jeg brukt den i 2 mnd på det systemet. 340W strømforsyning trur jeg vil holde. Strømforsyninga til Chieftec på 340 W bråker nesten ingen ting (Fadern har på den nye PC-en). Skal kjøpe meg en sånn en ig håpe at det blir lengre en 2 mnd til jeg må bytte strømforsyning Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 00:56, kjello2 skrev:Jeg ville bare si noe, og jeg regner med at folk kommer til å hoppe på meg, og slå ned meg på gata nå, men allikevel...STRØMFORSYNINGER ER OPPSKRYTT!Er det noe idag som folk snakker mye om, så er det strømforsyninger, eller PSU'er da. Eller hva dere nå kaller det. Men trenger man virkelig mer enn 250W? Svaret er, KANSKJE, alle jeg har snakket med sier fort når du vel kommer inn på temaet, at du helst skal ha 350W. Hva for noe bullshit er det? Alltså, det jeg prøver å si er, at jeg har en Athlon 1400, 640 mb sd ram @ 140 mhz, 2 harddisker, 1 dvd spiller, 1 cd rom, 1 cd brenner, hovedkortet (duh) og et overklokket gf3, og jeg kjører ALT DETTE på en Chieftec 250W. Og dette er stabilt som juling. Ihvertfall pr idag.Så tenk ikke bare KVANTITET, men også KVALITET.Uansett, for å være på den sikre siden, er det ikke å forakte rundt 300W. :smile: Jeg er jo ikke helt uenig, for strøm må man ha hahaMvhkjello2 kan man si noe mot deg? bare spørs det. jeg bruker en enermax 550watt's strømforsyning og har problemer mad at (neon)lysene i kabinettet ikke lyser opp når jeg har alle komponentene innkoblet: 2x hdd dvd-rom + cd-brenner en 12x12 og en 8x8 3dfxcool vifte isdn kort og nettverkskort og et creative platinum live! 5.1 den er stabil som juling men det lyse bugger meg, den er mer stabil med denne en med den dumme psu'en som kom med hx08'en som jeg hadde før. Lenke til kommentar
laff84 Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 kan man si noe mot deg? bare spørs det. jeg bruker en enermax 550watt's strømforsyning og har problemer mad at (neon)lysene i kabinettet ikke lyser opp når jeg har alle komponentene innkoblet: 2x hdd dvd-rom + cd-brenner en 12x12 og en 8x8 3dfxcool vifte isdn kort og nettverkskort og et creative platinum live! 5.1 den er stabil som juling men det lyse bugger meg, den er mer stabil med denne en med den dumme psu'en som kom med hx08'en som jeg hadde før. I jøss å helvete...det der burde vært strøm til en hel landsby.. tror ikke det er strømmen som mangler i dette tilfellet... visst ikke neonlyset trekker 300w da.. noe jeg har vanskelig for å tro.. greetz Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 um? hadde en 235watt psu for ca. 1 år siden.. kjørte 900mhz athlon med kreftig dual 60mm, 2x 128mb ram, 1 vifte, 1hd, 1cd, 1brenner, nettverkskort, lydkort.. da jeg koblet til en ny vifte som var ganske sterk, så hørte jeg at den sugde dårligere da maskina jobbet.. grunnen er vel psu.. så ikke tru 250 watt er allt for mye nå ass.. Lenke til kommentar
hyllimorph Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg kjører følgene på 300w PSU (Aopen Hq08): Asus A7V133 Thunderbird 1200 @ 140 x 10 1 HD, 1 brenner, 1 dvd.rom 2 x 80 mm, 1 x 120 mm 1 x 92mm, 1 x ca40mm(TT RAM-cooler) 10" neonlys GF2, + x-tra pci skjermkort Live5.1, Nettverkskort, ISDN-kort Rock Stable! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå