Gå til innhold

Er dette en pc som kan klokkes og som er spillbar

Anbefalte innlegg

AOPEN Case Midi ATX Tower 250W Blue

Socket-A VIA KT133A ATX Audio UDMA100, K7T TURBO2

AMD CPU Duron 200FSB Tray , AMD DURON 1.2

TITAN Cooling Fan For AMD

AOPEN CD-ROM 52X ATAPI

APACER Memory 256MB SDRAM PC-133 CL2, 256MB PC-133

CREATIVE VGA-Card Geforce 4 MX420 64MB AGP TV-Out

SAMSUNG Floppy Disk Drive IBM Harddisk 40GB IDE 7200RPM Deskstar 60GXP UDMA100, IC35L040AVER07

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare si noe, og jeg regner med at folk kommer til å hoppe på meg, og slå ned meg på gata nå, men allikevel...

STRØMFORSYNINGER ER OPPSKRYTT!

Er det noe idag som folk snakker mye om, så er det strømforsyninger, eller PSU'er da. Eller hva dere nå kaller det. Men trenger man virkelig mer enn 250W? Svaret er, KANSKJE, alle jeg har snakket med sier fort når du vel kommer inn på temaet, at du helst skal ha 350W.

Hva for noe bullshit er det?

Alltså, det jeg prøver å si er, at jeg har en Athlon 1400, 640 mb sd ram @ 140 mhz, 2 harddisker, 1 dvd spiller, 1 cd rom, 1 cd brenner, hovedkortet (duh) og et overklokket gf3, og jeg kjører ALT DETTE på en Chieftec 250W. Og dette er stabilt som juling. Ihvertfall pr idag.

Så tenk ikke bare KVANTITET, men også KVALITET.

Uansett, for å være på den sikre siden, er det ikke å forakte rundt 300W. :smile: Jeg er jo ikke helt uenig, for strøm må man ha :grin: haha

Mvh

kjello2

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 00:56, kjello2 skrev:

Jeg ville bare si noe, og jeg regner med at folk kommer til å hoppe på meg, og slå ned meg på gata nå, men allikevel...

Er det noe idag som folk snakker mye om, så er det strømforsyninger, eller PSU'er da. Eller hva dere nå kaller det. Men trenger man virkelig mer enn 250W? Svaret er, KANSKJE, alle jeg har snakket med sier fort når du vel kommer inn på temaet, at du helst skal ha 350W.

Alltså, det jeg prøver å si er, at jeg har en Athlon 1400, 640 mb sd ram @ 140 mhz, 2 harddisker, 1 dvd spiller, 1 cd rom, 1 cd brenner, hovedkortet (duh) og et overklokket gf3, og jeg kjører ALT DETTE på en Chieftec 250W. Og dette er stabilt som juling. Ihvertfall pr idag.

Uansett, for å være på den sikre siden, er det ikke å forakte rundt 300W. :smile: Jeg er jo ikke helt uenig, for strøm må man ha
:grin:
haha

Mvh

kjello2

Du har rett i det du sier vis du liker og bytte strømforyning ver annen måne. Jeg har en In-win 250W PSU med veldig lite tilbehør. Den gikk en viss plass. Da hadde jeg brukt den i 2 mnd på det systemet. 340W strømforsyning trur jeg vil holde. Strømforsyninga til Chieftec på 340 W bråker nesten ingen ting (Fadern har på den nye PC-en). Skal kjøpe meg en sånn en ig håpe at det blir lengre en 2 mnd til jeg må bytte strømforsyning

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 00:56, kjello2 skrev:

Uansett, for å være på den sikre siden, er det ikke å forakte rundt 300W. :smile: Jeg er jo ikke helt uenig, for strøm må man ha
:grin:
haha

Mvh

kjello2

kan man si noe mot deg? bare spørs det.

jeg bruker en enermax 550watt's strømforsyning og har problemer mad at (neon)lysene i kabinettet ikke lyser opp når jeg har alle komponentene innkoblet:

2x hdd

dvd-rom + cd-brenner

en 12x12 og en 8x8 3dfxcool vifte

isdn kort og nettverkskort

og et creative platinum live! 5.1

den er stabil som juling men det lyse bugger meg, den er mer stabil med denne en med den dumme psu'en som kom med hx08'en som jeg hadde før.

Lenke til kommentar

kan man si noe mot deg? bare spørs det.

jeg bruker en enermax 550watt's strømforsyning og har problemer mad at (neon)lysene i kabinettet ikke lyser opp når jeg har alle komponentene innkoblet:

2x hdd

dvd-rom + cd-brenner

en 12x12 og en 8x8 3dfxcool vifte

isdn kort og nettverkskort

og et creative platinum live! 5.1

den er stabil som juling men det lyse bugger meg, den er mer stabil med denne en med den dumme psu'en som kom med hx08'en som jeg hadde før.

I jøss å helvete...det der burde vært strøm til en hel landsby.. tror ikke det er strømmen som mangler i dette tilfellet... visst ikke neonlyset trekker 300w da.. noe jeg har vanskelig for å tro..

greetz

Lenke til kommentar

um? hadde en 235watt psu for ca. 1 år siden.. kjørte 900mhz athlon med kreftig dual 60mm, 2x 128mb ram, 1 vifte, 1hd, 1cd, 1brenner, nettverkskort, lydkort..

da jeg koblet til en ny vifte som var ganske sterk, så hørte jeg at den sugde dårligere da maskina jobbet.. grunnen er vel psu.. så ikke tru 250 watt er allt for mye nå ass..

Lenke til kommentar

Jeg kjører følgene på 300w PSU (Aopen Hq08):

Asus A7V133

Thunderbird 1200 @ 140 x 10

1 HD, 1 brenner, 1 dvd.rom

2 x 80 mm, 1 x 120 mm

1 x 92mm, 1 x ca40mm(TT RAM-cooler)

10" neonlys

GF2, + x-tra pci skjermkort

Live5.1, Nettverkskort, ISDN-kort

Rock Stable!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...