Gå til innhold

PRØVEKJØRT: Lenovo Yoga 920

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et litt lavere priset alternetaiv er Yoga L380. Kjempemaskin som kom ut nå i mars. God gammel Thinkpad-følelse paret med yoga-funksjoner. Kommer også med penn som bor i håndleddstøtten. Ikke like blingy, men også fornuftig priset til under 10.000 for i5-versjon med 8GB RAM og 256GB SSD.

Lenke til kommentar

Lenovo, selskapet som tok et kjært merkenavn og kjørte det ned i dritten. Et selskap som er tatt med buksene nede ikke bare en gang men to ganger. Som sto frem og lovte å aldri mer spionere på kundene sine da det ble tatt første gang. Merkelig nok sa de akkurat det samme da de ble tatt for andre gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uttur for HP Spectre x360 som nevnes i disse Meltdown/Spectre CPU-tider. Men jeg regner med at botemiddelet ikke er klart nok, så også denne Lenovo Yoga 920 kommer til alltid å ha disse to sikkerhetsbristene basert på den CPU-generasjonen de er laget rundt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har yoga 720 13 tommeren, meget fornøyd så skulle jeg ha hatt ny laptop hadde jeg nok valgt yoga 920.

Litt lite av tilkoblinger på 720, men replikator løser det problemet.

Hvilken replikator har du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

-Skjermen er for øvrig en berøringsskjerm med 4096 nivåer av følsomhet, 

Sikker på at det er skjermen som har denne følsomheten og ikke pennen?

Lenke til kommentar

Er ikke digi.no en nettavis også for utviklere? Hva med å skrive litt om ytelsen i for eksempel Visual Studio, npm, git ol. og sammenlikne det med relle alternativer? Er på jakt etter en nett bærbar til akkurat dette, denne testen ga i alle fall ingen svar.

PCMark10 gir greitt svar også for disse programmene. Ingen av disse er etter min erfaring svært krevende ytelsesmessig. Jeg bruker ikke VS, men PHPStorm, git, etc har ikke engang problemer på min Thinkpad fra 2011. Så vidt jeg vet er det dårlig med syntetiske tester for utviklerprogrammer.

Min prioritet for utviklermaskiner er kvalitet på skjerm, tastatur og pad. Godt tastatur å skrive på er pri 1.

Lenke til kommentar

Der min tre år gamle maskin bruker 3-4 minutter på å kompilere kodebasen vår, bruker kollegaens nyeste vidunderlig 30 sekunder, så noe forskjell er det nok mellom nytt og gammelt.

Skjerm står langt nede på lista mi, men tastatur og pekeplate har høy prioritet ja.

Endret av Tastaturskriver
Lenke til kommentar

Har yoga 720 13 tommeren, meget fornøyd så skulle jeg ha hatt ny laptop hadde jeg nok valgt yoga 920.

Har nok ikke fått tak i det ennå da problemet ikke har vært til stede. Men det er on my todo list

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

-Skjermen er for øvrig en berøringsskjerm med 4096 nivåer av følsomhet, 

Sikker på at det er skjermen som har denne følsomheten og ikke pennen?

Du har selvfølgelig rett. :-)

Men 3D trykk på en slik skjerm, ville forsvart prisen... he he..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har nok ikke fått tak i det ennå da problemet ikke har vært til stede. Men det er on my todo list

Har selv en slik 720 og den dingsen jeg finner som er rimelig nok, er denne.

https://www.ebay.com/itm/Type-C-to-4K-HDMI-USB-3-0-Charging-HUB-USB-C-Adapter-Converter-For-Macbook-Lot-P/112568878124?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=412972158455&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...