Belr Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Hei! Når kan jeg begynne å gå i russebukse? Jeg har snakket med en kompis og han sa jeg ikke kunne gå i den før russedåpen for vis jeg gikk med den før kunne de ødlegge den er dette sant? Og når starter russedåpen? Evt når starta dere med å gå med russeklær? Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Tradisjonelt er det med dåpen, selv om man kan se russ med russebuksa på før det også. En del steder blir også dåpen gjennomført stadig tidligere, og ikke 1. mai som har vært vanlig. Det skjer jo ingenting egentlig hvis man bruker den før dåpen, selv om det før i tiden kanskje var slik at noen ødela den Kan skjønne at man vil bruke den lengre enn 1.-17. mai pga hvor mye den koster. Lenke til kommentar
After8 Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Russetiden begynner å bli noen år siden nå, så jeg husker ikke helt nøyaktig. Men jeg tror det var slik at vi gikk med buksa på vranga frem til russedåpen. Etter vi var døpt kunne vi vrenge om buksa. Lenke til kommentar
Belr Skrevet 1. april 2018 Forfatter Del Skrevet 1. april 2018 (endret) Tradisjonelt er det med dåpen, selv om man kan se russ med russebuksa på før det også. En del steder blir også dåpen gjennomført stadig tidligere, og ikke 1. mai som har vært vanlig. Det skjer jo ingenting egentlig hvis man bruker den før dåpen, selv om det før i tiden kanskje var slik at noen ødela den Kan skjønne at man vil bruke den lengre enn 1.-17. mai pga hvor mye den koster. Daså det er det jeg tenker også når jeg ser på buksen. Koster veldig mye for russeklær så vil helst bruke de så mye som mulig Endret 1. april 2018 av Belr Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Du skal jo bruke den nesten 24/7 i den perioden da, så du får jo litt valuta for penga (selv om det ikke er så mye) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå