frelseren Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Jeg skal kjøre Stavanger-Oslo via Kristiansand om noen dager, og lurer på om det er galskap å kjøre strekningen med sommerdekk på tirsdag. Jeg hadde vært mer komfortabel med piggfrie vinterdekk, men jeg skal ha bilen på østlandet til midten av mai og dermed har jeg behov for sommerdekk. Jeg har egentlig ikke lagringsplass og ordentlig jekk, derfor vil jeg helst slippe å dra med meg hjulsettet kun for denne ene turen. Noen som har kjørt strekningen i det siste? Vil tro at det er snø- og isfritt hele veien, derfor tror jeg at sommerdekk er forsvarlig. Arrester meg gjerne! Eventuelt kan jeg spørre - er det forsvarlig å kjøre med piggfrie vinterdekk frem til midten av mai? Jeg gjetter at svaret er nei! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Går fint an å kjøre piggfritt hele året, så lenge du kjører deretter 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 (endret) Det er alltid fare for underkjølt regn, men det skal være fint på veiene om du kjører på dagtid. Jeg ville mye heller satt igjen sommerhjulene. Jekk får du på biltema for noen hundrelapper. Endret 1. april 2018 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 tørre fine veier nå.....avpass farten etter forholdene....start ca kl 10 1 Lenke til kommentar
Dillyduzit Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Tirsdag er det meldt fare for snø i og rundt Arendalsområdet, samt minusgrader. Ville holdt på vinterdekk frem til Mai og kjørt med bevisthet om at du ikke kjører med riktige dekk for sesong. 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Hvis du bare skal være her til midten av mai, så kan du like godt kjøre på piggfrie vinterdekk. Er ikke unormalt at der kommer en snødag eller to mellom nå og da. 1 Lenke til kommentar
frelseren Skrevet 2. april 2018 Forfatter Del Skrevet 2. april 2018 Takk for alle svar! Det ble til at jeg tar med meg sommerhjulene i bagasjerommet, og ordner meg en lagringsplass og lån av jekk. Tviler egentlig på at det kommer noe mer snø i Follo etter denne uka, nå satser jeg alt på at våren er rundt hjørnet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå