Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Urinprøver 6mnd førerkort, fått falsk utslag.

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har siden september gått på urinprøver for å få tilbake førerkort som jeg mistet da jeg ble lagt på psykr.hus og da slo det ut på 5 forskjellige substanser på rus-screeningen. I begynnelsen av november bestemte jeg meg for at nå er det nok... nå skal jeg kutte ut denne midlertidige gleden jeg alltid hadde, når midlene var der og ble rusfri på dagen, dro ikke engang ett lite trekk fra november til midten av januar. Da slo plutselig urinprøven ut på benzo, noe jeg stilte meg 100% uforstående til. Så fikk jeg det slaget i trynet og tenkte jaja, hvordan har dette gått til... 

Men så, igjen i begynnelsen av februar slo det ut igjen, og da ba jeg legen kontakte ruslaboratoriet dem sendte prøvene inn til for å spesifisere prøven min og se hvem av benzoene jeg liksom hadde brukt. 

Overraskende nok for min psykiater og ikke for meg stod det påvist på benzo men "Ikke påvist" på alle de andre undergrenene. Legger ved bilde hvor den blå rammen viser den simple testens utslag på hele benzogruppen, og har ringet i grønn rektangel rundt disse stoffene under. Altså, når dem ikke kan spesifisere hvilken benzo jeg har brukt burde jo disse i mine øyner slettes på noe vis. Jeg har ikke hatt utslag på noen verdens ting, men plutselig benzo. Noen som vet hva jeg kan gjøre her? Folk sier advokat og piss men tviler på at det hjelper her... Håper jeg kan finne ut av dette for dette blir jo som en evig ond sirkel, aner ikke når jeg plutselig kan få utslag igjen??

Dere kjenner meg jo ikke og for all del kan jo jeg sitte her å knaske piller, men tro meg, da hadde jeg ikke giddet å opprette denne tråden. Jeg har IKKE inntatt noen benzodiazepiner.

Går forresten på 2x300mg seroquel depot anti-psykotika tabletter mot schizofreni.

takk for svar. 

post-226106-0-55353000-1522613275_thumb.jpg

Anonymous poster hash: a1ad9...ba3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.lommelegen.no/unders%C3%B8kelser/legesvar/falsk-positiv-utslag-pa-benzo-i-urinprove/69034646

Her bekrefter legen at hurtigtesten kan gi falskt utslag og at man da må ta en spesifikk test. Og det er vel det du har gjort? Høres jo ut som det bekrefter din "uskyld" hvis testen ikke viste noen spesifikke benzoer.

Takk for svar! Ja det synes egentlig jeg også.. altså de prøvene jeg tar er hos lege med tilsyn, så sendes de inn til medisinsk biokjemi for analyse (EMIT) , jeg er 100% sikker på at om jeg ber de teste urinprøven som slo ut 9 jan også, vil de få akkurat samme svar.

Anonymous poster hash: a1ad9...ba3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...