Gå til innhold

Bør røyking forbys?


  

45 stemmer

  1. 1. Bør røyking forbys?

    • Ja
      10
    • Nei
      35


Anbefalte innlegg

Den er kanskje på vei bort. Utrolig at unge folk likevel velger å begynne med svineriet.

 

Men, kan jeg spør deg om du overhode ikke kjenner litt ubehag av noe slag, om du enten utsettes for passiv røyking, eller må være nær illeluktende innrøykte klær, sofa, tapet? Er du immun mot sigarettrøykelukta?

 

Må du utsettes for en type røyk du ikke er vant med før det blir reaksjoner, f.eks. røyking av ørret? :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge de ikke plager meg, må røykere få lov til å røyke så mye de vil. Men jeg blir likevel lettere irritert over logikken enkelte røykere tviholder på for å forsvare sin egen "hobby".

 

Sitatene under forstår jeg at ikke er hva posteren ønsker, men det brukes som om røyking er sidestilt og like viktig. Det er det ikke.

 

da må vi også forby all slags transport som kan forurense.

Transport er et nødvendig onde for å frakte varer (mange livsnødvendige) fra produsent til utsalgssted (eller kunde ved netthandel) og frakte mennesker hjemmefra til jobb eller andre steder (selv om flere kunne tatt kollektivt).

 

Ingen barn får lov til å leke ute på egenhånd lenger

Lek er en del av det å vokse opp, og å lære hvordan livet fungerer på godt og vondt. Det hjelper også til med å holde seg sunne, og forebygge skader/sykdommer senere i livet. Både på kort og lang sikt er det veldig økonomisk forsvarlig at barn får lov til å bedrive aktiviteter, selv om de kan skade seg.

 

Du burde gå etter feitinger og folk som driver med sport

En selvmotsigelse, skal vi tro deg i tidligere poster.

Folk som driver med sport, har mindre sjanse for å bli fete. Og de som er fete, driver ikke med sport, og har mindre sjanse for å skade seg selv.

 

Glem i alle de tingene trening hjelper mot som gjør at folk holder seg friskere lenger

Her sier du det selv... trening gjør at folk holder seg friskere lenger. Hva hjelper røyking mot?

 

Og en siste ting:

 

Hvorfor må vi snakke så pent til feite folk når det er kontraproduktivt?

Fedme kan i mange tilfeller være arvelig, jeg kjenner flere som trener regelmessig, og som spiser sunt, som likevel er overvektige. Jeg verken trener, eller tenker så mye på hva jeg spiser, og er nesten undervektig. Så mange av disse velger ikke å bli fete, men alle røykere har selv valgt å begynne å røyke. Jeg ønsker ikke å mobbe røykere, det er utrolig lite nødvendig, men å mobbe overvektige mennesker er enda mindre nødvendig, fordi mange kan ikke noe for det selv.

 

Og en fet person som er i nærheten av meg, plager meg ikke. En røyker som blåser røyk i min retning (enten bevisst eller ikke) plager meg.

 

Kcal inn vs kcal ut. Feite folk er selv skyld i at de er feite, det er ytterst ytterst få som er det på grunn av noe annet enn at de ikke klarer å slutte å spise. 

 

Så du tar helt feil. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke underbevisstheten som veldig raskt bygger opp en avhengighet, er det vel? Det er matching av nikotinmolekyl og reseptor i hjernen. Det skjer jo rent kjemisk ved at nikotin følger blodstrømmen, også kobler molekylet seg mot reseptoren (som nøkkel i nøkkelhull). Når reseptoren trigges, så skjer det en respons. Så å begynne å kalle det for underbevisstheten, blir litt merkelig synes jeg.

Nikotinen er ikke den store synderen har vi funnet ut av, det er all de avhengighetsskapende kjemikaliene de sprayer tobakken med. Jeg er ganske into dampemiljøet, folk slutter med nikotinen og som regel og det virker ikke på nært like vanskelig som å bli kvitt kistespikerne. Jeg kan fint gå uten damperen min, det er ikke krise, når jeg røyka så var det krise så fort jeg ikke hadde røyk på meg. Det er en stor forskjell. Det er ikke nikotinen som er problemet, den er blitt demonisert i flere tiår med masse avbekreftet propaganda. 

Lenke til kommentar

Kcal inn vs kcal ut. Feite folk er selv skyld i at de er feite, det er ytterst ytterst få som er det på grunn av noe annet enn at de ikke klarer å slutte å spise. 

 

Så du tar helt feil.

Selv om overvektige ofte spiser mer enn de behøver, så tar jeg ikke "helt feil".

 

https://forskning.no/overvekt-dna/2013/04/genene-dine-gjor-deg-overvektig

http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/arvelig-overvekt-2464059

 

Selv kan jeg spise så mye og hva jeg vil, og legger ikke på meg en kilo selv om jeg verken trener eller har en jobb der jeg må være spesielt aktiv. Men jeg kjenner folk som går opp flere kilo bare de spiser litt mer enn normalt i en kort periode.

 

Så selv om jeg ikke er for å mobbe røykere, så er det på ingen måte bedre å mobbe en overvektig person som kanskje ikke kan så mye for det.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

En får en slags svie i øynene av røykelukten. Selv om det er i klær hvor røykeren tok siste inndrag for 2 timer siden. Så det er egentlig udiskutabelt at det faktisk kan plage noen. Men, hvor mye må man tåle, er en helt annen diskusjon. Det er selvsagt verre om en må stå der som passiv røyker, eller sitte en meter i fra noen på bussen som stinker av klærne.

 

Det er også helt uaktuellt å bo med, eller være kjæreste med noen som driver på med det svineriet :)

Det er vel ofte slik at med folk som har røykt nikotin tidligere, så merker de selv hvor ille det lukter noen uker etterpå, når luktecellene kommer tilbake.

 

Jeg henger meg på at man bør kritisere ubrukelige foreldre ;)

 

Her et eksempel på dugelige foreldre? :wee:

 

https://www.nrk.no/urix/mor-ga-sonnen-en-laerepenge-om-kjopepress-_-vekker-reaksjoner-verden-over-1.13987167

Lenke til kommentar

Er ikke OK, å skade egen helse ol. når andre tar regninga, det går utover andre!

Hvis det er det du virkelig synes så er fortsatt tobakk feil ende å begynne i. Du burde gå etter feitinger og folk som driver med sport osv, ikke de som bidrar mer enn de andre sammenlagt med den usunne "hobbyen" deres. Du kan ikke diskriminere saker da hvis vi skal følge den logikken, og lille lise er da en uomtenksom liten bitch for at hun trodde hun kunne sykle på egenhånd uten å skade seg, i følge DEG altså.

 

Jeg kan også copy og paste! Ikke at det tilfører debatten noe nytt da.

Er ikke OK, å skade egen helse ol. når andre tar regninga, det går utover andre!

Lenke til kommentar

Den er kanskje på vei bort. Utrolig at unge folk likevel velger å begynne med svineriet.

 

Men, kan jeg spør deg om du overhode ikke kjenner litt ubehag av noe slag, om du enten utsettes for passiv røyking, eller må være nær illeluktende innrøykte klær, sofa, tapet? Er du immun mot sigarettrøykelukta?

 

Må du utsettes for en type røyk du ikke er vant med før det blir reaksjoner, f.eks. røyking av ørret? :wee:

 

Nei, jeg kjenner ikke ubehag før det blir "mye". (Mye er jo en subjektiv definisjon, men når røyken siver rundt i rommet, da er det merkbart).  Allikevel opplever jeg mer ubehag om jeg sitter nær en person som ikke har kontroll på kroppsfunksjonene sine og sitter og fiser, noen som spiser eller har spist kumle, noen som lukter fyll eller gammel isolasjon.

 

Med mindre det er sykdommer inne i bildet som eksempelvis allergi så har jeg liten tro på at sånn "femte hånds" røyking hvor partikler i klær, og på annen manns hud kan gi fysiske utslag med mindre det er psykosomatisk. Jeg har ikke så god kjennskap til diverse allergier men jeg har forstått det slik at såkalt "hyperallergi" kan gi utslag på ekstremt små mengder - men samfunnet kan ikke bygges rundt 0.001%'en.

 

 

Kroppen min har nok blitt mettet av betongstøv så det reagerer jeg raskere på nå enn jeg gjorde før - men betongstøv er etsende partikler som virvler rundt i luften. Det er ikke slik at jeg reagerrer bare jeg ser på eller tar på betong. Det må være "mye" av det som legger seg i øynene eller pustes inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Røyking i seg selv bør være lov, men man skal ikke ha lov til å utsette barn for faenskapen. Altså man bør ikke ha lov til å røyke i nærheten av barn. Ellers er det eieren av et område som bør bestemme. Det kan ikke kreves at alle cafeer og restauranter er røykfrie. Men foreldre skal ikke ha lov til å ta med seg barn på cafeer der det røykes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ellers er det eieren av et område som bør bestemme. Det kan ikke kreves at alle cafeer og restauranter er røykfrie.

Det er en del av røykeloven som jeg er 100% for.

 

Før var det også frivillig for eieren om de skulle være røykfrie eller ikke, og da var det veldig lite alternativer for ikke-røykere. Hvis noen, i det hele tatt. Røykfrie barer fantes vel ikke i det hele tatt, så jeg kunne ikke være med venner ut på byen da jeg ble fysisk dårlig etter et par timer i røykfylte lokaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den er kanskje på vei bort. Utrolig at unge folk likevel velger å begynne med svineriet.

 

Men, kan jeg spør deg om du overhode ikke kjenner litt ubehag av noe slag, om du enten utsettes for passiv røyking, eller må være nær illeluktende innrøykte klær, sofa, tapet? Er du immun mot sigarettrøykelukta?

 

Må du utsettes for en type røyk du ikke er vant med før det blir reaksjoner, f.eks. røyking av ørret? :wee:

 

Nei, jeg kjenner ikke ubehag før det blir "mye". (Mye er jo en subjektiv definisjon, men når røyken siver rundt i rommet, da er det merkbart).  Allikevel opplever jeg mer ubehag om jeg sitter nær en person som ikke har kontroll på kroppsfunksjonene sine og sitter og fiser, noen som spiser eller har spist kumle, noen som lukter fyll eller gammel isolasjon.

 

Med mindre det er sykdommer inne i bildet som eksempelvis allergi så har jeg liten tro på at sånn "femte hånds" røyking hvor partikler i klær, og på annen manns hud kan gi fysiske utslag med mindre det er psykosomatisk. Jeg har ikke så god kjennskap til diverse allergier men jeg har forstått det slik at såkalt "hyperallergi" kan gi utslag på ekstremt små mengder - men samfunnet kan ikke bygges rundt 0.001%'en.

 

 

Kroppen min har nok blitt mettet av betongstøv så det reagerer jeg raskere på nå enn jeg gjorde før - men betongstøv er etsende partikler som virvler rundt i luften. Det er ikke slik at jeg reagerrer bare jeg ser på eller tar på betong. Det må være "mye" av det som legger seg i øynene eller pustes inn.

 

 

Blir litt feil å kalle det for en allergi synes jeg. Ikke hiver jeg etter pusten eller får anafylaktisk sjokk.

 

Jeg får en slimhinneirritasjon. Og den er fysisk, og har lite med psykosomatisk føleri å gjøre. Som om du smørte noe irriterende på den slimhinnen. Håper det oppklarer litt. Jeg er ikke tilhenger av å misbruke begreper. Her: allergi. Det er nok folk som tyter og syter om at de er allergiske, når de slettes ikke har noen allergiske reaksjoner.

Endret av G
Lenke til kommentar

Står non-smokers, og smokers da veldig tidlig. Bør man ikke lese de ord som står der da, før en ivrer med å lire av seg slikt? Står jo under overskriften: Smoking ane Eye-irritation

 

Første setning: at det også dreier seg om non-smokers.

Andre setning: står tobacco fumes irritate and inflame

 

Fjerde setning: kommer det et spørsmål om det kun gjelder non-smokers

Femte setning: Så kommer svaret at det også gjelder smokers

 

Stiller spørsmål ved hvorfor du mener det står noe annet.

 

 

Ok, jeg skal ta deg på det lettere konstruerte poenget ditt. Hvor stor innflytelse har en besøkende på miljøet i det rommet du er nødt å besøke, egentlig? Det kan neppe være særlig mye, annet enn å nekte å gå inn i et rom en finner et røykemiljø.

 

Til mitt forsvar, så kan man heller sjeldent vite særlig mye om når rommet sist var besøkt av en røyker og hvorvidt rommet har blitt hurtig engangsventilert. En kan ikke forvente at det finnes aktiv ventilasjon alle steder, og de færreste tenker over det spørsmålet når de besøker et rom. Det er andre ting i et rom som tar oppmerksomheten, enn om det finnes ventilasjonsanlegg, altså selve formålet med å i det hele tatt gå inn i rommet må vel ha hovedfokus.

 

Jeg har vel nevnt klær, møbelstoff, tapet og liknende tidligere, som kanskje var det du hang deg mest opp i? Hva er vitsen med å forsøke å ro seg vekk fra temaet med å gå inn på tredjehånds røyking eller hva jeg skal forstå du mener med begrepet?

 

Du har jo lettere gått til forsvar for at røyking ikke er så ille, fordi det påvirker deg i mindre grad enn for "sutrekoppene". La oss sette deg inn i et røykerom, hvor røykerne forlot rommet for 10 minutter siden, og la deg sitte der i en halvtime. Sjekk så øyne etterpå. Alt brukeren/røykerne gadd, var å hurtigventilere rommet såvidt med et vindu på gløtt en 20 sekunder før de forlot rommet. F.eks. fordi en av røykerne var sjefen elns. som mener at det ikke må sløses med varmen på bygget. Hva tror du det ville ha hatt av påvirkning på øynene dine, etter at jeg gjorde deg oppmerksom (skjermdumpen for et par innlegg siden) på at det berører også røykere, som ikke-røykere?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Kcal inn vs kcal ut. Feite folk er selv skyld i at de er feite, det er ytterst ytterst få som er det på grunn av noe annet enn at de ikke klarer å slutte å spise. 

 

Så du tar helt feil.

Selv om overvektige ofte spiser mer enn de behøver, så tar jeg ikke "helt feil".

 

https://forskning.no/overvekt-dna/2013/04/genene-dine-gjor-deg-overvektig

http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/arvelig-overvekt-2464059

 

Selv kan jeg spise så mye og hva jeg vil, og legger ikke på meg en kilo selv om jeg verken trener eller har en jobb der jeg må være spesielt aktiv. Men jeg kjenner folk som går opp flere kilo bare de spiser litt mer enn normalt i en kort periode.

 

Så selv om jeg ikke er for å mobbe røykere, så er det på ingen måte bedre å mobbe en overvektig person som kanskje ikke kan så mye for det.

 

Du er mest sannsynlig en av de som overestimerer hvor mye du spiser, ellers vil nok alderen hente deg inn også.

 

De som spiser for mye undervurderer ofte kaloriinntaket deres. Er de store så er sjansene ekstremt små for at de ikke er skyld i det selv, så forsvinnende lite at den personen du pratet med eller personene ikke er en av dem. 

 

Så, de gikk på en diett så falt de av og all vekten raste på igjen? Det er NESTEN som om kcal inn vs kcal ut funker....

Lenke til kommentar

 

Er ikke OK, å skade egen helse ol. når andre tar regninga, det går utover andre!

 

Er ikke OK, å skade egen helse ol. når andre tar regninga, det går utover andre!

 

Hvis det er det du virkelig synes så er fortsatt tobakk feil ende å begynne i. Du burde gå etter feitinger og folk som driver med sport osv, ikke de som bidrar mer enn de andre sammenlagt med den usunne "hobbyen" deres. Du kan ikke diskriminere saker da hvis vi skal følge den logikken, og lille lise er da en uomtenksom liten bitch for at hun trodde hun kunne sykle på egenhånd uten å skade seg, i følge DEG altså.

 

Jeg kan også copy og paste! Ikke at det tilfører debatten noe nytt da.

 

Hahaha wtf hvor er admins?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er det du virkelig synes så er fortsatt tobakk feil ende å begynne i. Du burde gå etter feitinger og folk som driver med sport osv, ikke de som bidrar mer enn de andre sammenlagt med den usunne "hobbyen" deres. Du kan ikke diskriminere saker da hvis vi skal følge den logikken, og lille lise er da en uomtenksom liten bitch for at hun trodde hun kunne sykle på egenhånd uten å skade seg, i følge DEG altså.

 

Jeg kan også copy og paste! Ikke at det tilfører debatten noe nytt da.

Er ikke OK, å skade egen helse ol. når andre tar regninga, det går utover andre!

 

Hvis det er det du virkelig synes så er fortsatt tobakk feil ende å begynne i. Du burde gå etter feitinger og folk som driver med sport osv, ikke de som bidrar mer enn de andre sammenlagt med den usunne "hobbyen" deres. Du kan ikke diskriminere saker da hvis vi skal følge den logikken, og lille lise er da en uomtenksom liten bitch for at hun trodde hun kunne sykle på egenhånd uten å skade seg, i følge DEG altså.

 

Jeg kan også copy og paste! Ikke at det tilfører debatten noe nytt da.

 

Hahaha wtf hvor er admins?

 

Lenke til kommentar

masse vas

Ja. Det jeg hang meg opp i var at du påstår å få en fysiologisk reaksjon på partikler som ligger i andre sine klær og argumenterer at dette er normen. Jeg påpeker at dette nok er psykosomatisk hos deg og du (bevisst eller ikke) bestemmer deg for å få en reaksjon. Jeg hadde ikke blitt overrasket dersom du hadde begynt å kjenne det på øynene først etter at du ble informert om at det satt en røyker i samme rom.

 

Poenget mitt er at du forespeiler en høyst uvanlig overreaksjon som en ordinær reaksjon fordi hvis det er så alvorlig som du prøver å fremstille det så er det veldig få steder en slik person kan oppholde seg på ettersom nesten omgivelsene våre er fullstendig stappfullt av diverse kjemiske stoffer og partikler som er kroppen kan reagere negativt på i store nok mengder. Alt ifra eksos, diesel, sprøytemidler, isolasjonsstøv , maling, neglelakk, linser, deodorant osv osv osv. Listen kan bli så lang som man bare ønsker. (Med andre ord - er det kun partikler fra sigaretter du reager på så er du enten allergisk eller du cherry picker hva du reagerer på. Er det flere ting så må du ha en lang listw over ting du ønsker å forby).

 

Det er du som henger deg opp i detaljer.

Jeg kommenterte feilaktige påstander fra en annen bruker brukt mot en tredje når du begynte å blande deg inn med din definisjon av underbevissthet og avhengighet.

 

Jeg er ikke uenig i at røyking ikke er bra men jeg argumenterer imot ulovliggjøring (fordi røyking er på vei ut) og påpeker at de fleste hysteriske anti-røykere cherry picker hva de ønsker å anse som plagsomt og farlig. Du er åpenbart en av dem og du bør gå noen runder med deg selv og prøve å sette ting i perspektiv - hvordan plager du andre og hvilke micromorter utsetter du deg selv og andre for, som du strengt tatt kunne unngått.

 

Hvis du har problemer med å unngå å oppholde deg i umiddelbar nærhet av noen som røyker så lurer jeg på hvor du bor, for i disse dager er det ikke vanskelig å finne et røykfritt område.

Man må jo oppsøke røykere for å finne røykere, klærne eller møblene deres å gni øynene mot.

Lenke til kommentar

 

masse vas

Ja. Det jeg hang meg opp i var at du påstår å få en fysiologisk reaksjon på partikler som ligger i andre sine klær og argumenterer at dette er normen. Jeg påpeker at dette nok er psykosomatisk hos deg og du (bevisst eller ikke) bestemmer deg for å få en reaksjon. Jeg hadde ikke blitt overrasket dersom du hadde begynt å kjenne det på øynene først etter at du ble informert om at det satt en røyker i samme rom.

 

Poenget mitt er at du forespeiler en høyst uvanlig overreaksjon som en ordinær reaksjon fordi hvis det er så alvorlig som du prøver å fremstille det så er det veldig få steder en slik person kan oppholde seg på ettersom nesten omgivelsene våre er fullstendig stappfullt av diverse kjemiske stoffer og partikler som er kroppen kan reagere negativt på i store nok mengder. Alt ifra eksos, diesel, sprøytemidler, isolasjonsstøv , maling, neglelakk, linser, deodorant osv osv osv. Listen kan bli så lang som man bare ønsker. (Med andre ord - er det kun partikler fra sigaretter du reager på så er du enten allergisk eller du cherry picker hva du reagerer på. Er det flere ting så må du ha en lang listw over ting du ønsker å forby).

 

Det er du som henger deg opp i detaljer.

Jeg kommenterte feilaktige påstander fra en annen bruker brukt mot en tredje når du begynte å blande deg inn med din definisjon av underbevissthet og avhengighet.

 

Jeg er ikke uenig i at røyking ikke er bra men jeg argumenterer imot ulovliggjøring (fordi røyking er på vei ut) og påpeker at de fleste hysteriske anti-røykere cherry picker hva de ønsker å anse som plagsomt og farlig. Du er åpenbart en av dem og du bør gå noen runder med deg selv og prøve å sette ting i perspektiv - hvordan plager du andre og hvilke micromorter utsetter du deg selv og andre for, som du strengt tatt kunne unngått.

 

Hvis du har problemer med å unngå å oppholde deg i umiddelbar nærhet av noen som røyker så lurer jeg på hvor du bor, for i disse dager er det ikke vanskelig å finne et røykfritt område.

Man må jo oppsøke røykere for å finne røykere, klærne eller møblene deres å gni øynene mot.

 

 

Fortsett å prøv med latterliggjøring av noe som det finnes substans i. Jeg til motsetning til røykere har en utmerket luktesans. Luktesansen svekkes om du røyker.

 

Så det ville neppe ha vært behov for å lete etter noen psykosomatiske trekk hos meg, da jeg hadde luktet stanken lenge før noen hadde rukket å fortelle meg at det stinker røyk av et klesplagg. Og jeg tror ikke jeg overdriver nå, om luktesans.

 

Har ikke tid i øyeblikket å lete. Men jeg har sett i Illustrert Vitenskap at luktesanseceller fornyes veldig hyppig, bare over noen få uker så byttes alle luktecellene ut. Liker ikke å bruke KK.no som kilde, men her:

 

 

  • 48 timer etter din siste sigarett skjer dette:

     

  • Både smakssansen og luktesansen er bedre!
  • Allerede nå starter ødelagte nerveendinger å vokse ut igjen

    Råd fra Lommelegen.no:

    Nå har du kanskje intenst røyksug. Ring til Røyketelefonen (ekstern lenke). Der kan du få den oppmuntring og støtte du trenger for å droppe akkurat denne røyken. Tlf. 800 400 85. Der kan du også bestille en gratis dagbok som hjelper deg gjennom røykeslutten.

    Det er lurt at du forteller alle du kjenner at du har sluttet å røyke. Dermed vil det føles mer forpliktende, og det vil være vanskeligere å sprekke.

    Drikk masse vann, tenk at du skyller giften ut av kroppen! Vær forsiktig med kaffen, du tåler mindre når du ikke røyker.

    Finn frem listen din over gode grunner til å slutte å røyke. Nå fortjener du å belønne deg selv fordi du er så flink! Gi deg selv små belønninger for å stoppe, gjerne hver dag.

https://www.kk.no/livstil/dette-skjer-med-kroppen-nar-du-slutter-a-royke-67748392

 

Jeg ønsker at du skal stoppe med å pålegge andre å ligge i kategorien psykosomatisk.

 

Jeg kan ærlig si at jeg synes lukten av røyk er ekkel, og om det blir for mye av det så vil jeg helst prøve å unngå å være i et røykemiljø. Men, jeg kan stikke innom et røykemiljø uten at jeg tror at det vil drepe meg eller noe sånn.

 

Men, jeg er nok mer normal på det med røykelukt enn du innbiller deg. Det ligger ikke mer psykosomatisk an med det, enn at en synes det er normalt ekkel reasjon på røyk.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Til alle røykere, og røykens forsvarere. Det går an å vise litt medmenneskelighet. Jeg skal heller stemme for noen ordninger for deres del.

 

Da tenker jeg på eksempler som skikkelig godt ventilerte røykerom her og der. Ikke fordi at jeg skal kunne sett føttene mine innenfor. Men for at du/dere skal ha det bra når dere sitter der å "doper" dere ;)

 

Jeg kan også stemme for at røykeavvenningsprodukter bør bli 95 % statssubsidierte, reseptbelagt. Så kan DU gå med så mange nikotinplaster som du bare vil for min del, helt til du kreperer av det :green:

 

Ellers kan det godt bevilges enda mere penger til gode formål, som kan hjelpe røykere litt på vei. F.eks. strukturkurs, mosjon eller hva det enn måtte være av forslag, bare de er fornuftige nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...