Gå til innhold

Kan noen anbefale manusskriveprogram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om et bra skriveprogram for pc når det gjelder skriving av manus og bøker sånn at jeg kan legge flere siden ved siden av hverandre under skrivingen. Type sånn som forfattere bruker.

Notepad?

Men seriøst, hva får deg til å tro at forfattere bruker et spesielt program?  Forfattere produserer tekst, mens forlagene bryr seg om hvordan ting skal se ut.  Jeg vil tro at forfattere bruker det som funker best for dem.  Og da er nok (gud forby) Word mye brukt.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om et bra skriveprogram for pc når det gjelder skriving av manus og bøker sånn at jeg kan legge flere siden ved siden av hverandre under skrivingen. Type sånn som forfattere bruker.

Notepad?

Men seriøst, hva får deg til å tro at forfattere bruker et spesielt program?  Forfattere produserer tekst, mens forlagene bryr seg om hvordan ting skal se ut.  Jeg vil tro at forfattere bruker det som funker best for dem.  Og da er nok (gud forby) Word mye brukt.

Forfattere gjør ofte mye research og tar notater under skrivingen, så software som støtter opp under dette er en fordel.  Selvfølgelig vil preferansene variere, men er nok ikke mange som skriver romaner i Notepad :)

Et populært alternativ til Word (som også er ganske vanlig) finner du her: 

scrivener

Et par andre alternativer: Plume, YWriterNovel Factory

Endret av warbrd
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bruker windows sine stickynotes.

Jeg har stor skjerm så jeg har plass til en del av disse rundt om kring på skjermen.

Det eneste jeg savner er en "always on top" funksjon slik at jeg slipper å tilpasse programvinduer til lappene.

Hvis det er noen som vet om en lignende funksjon med always on top så gi gjerne beskjed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...