Gå til innhold

Her er GoPros nye billigkamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det så dårlig med GoPro?

En del nedbemanning, droppet ut av drone-verdenen, diverse kutt i budsjett osv. Vært snakk om å bli kjøpt opp også. Har lest en del artikler om det i de siste året.

I tillegg til at actionkamera-markedet er ganske fullt av de som har behov for GoPro. Det har ikke skjedd så utrolig mye, selv om Hero 6 er et bra kamera, og folk har skjønt at en GoPro gjør ikke livet like kult som i reklamene for det. Kule GoPro videoer krever innsats, både i form av å gjøre noe kult, og det å faktisk kunne bruke det.

For ikke å nevne at Yi 4K+ er et bedre kjøp for de fleste.

Dette kameraet de når har lansert er ganske middelmådig, og synes det er rart at de ikke prøver å få feks 4K på plass i den, men de er vel redd for å kannibalisere salg av Hero 6.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En del nedbemanning, droppet ut av drone-verdenen, diverse kutt i budsjett osv. Vært snakk om å bli kjøpt opp også. Har lest en del artikler om det i de siste året.

I tillegg til at actionkamera-markedet er ganske fullt av de som har behov for GoPro. Det har ikke skjedd så utrolig mye, selv om Hero 6 er et bra kamera, og folk har skjønt at en GoPro gjør ikke livet like kult som i reklamene for det. Kule GoPro videoer krever innsats, både i form av å gjøre noe kult, og det å faktisk kunne bruke det.

Dette kameraet de når har lansert er ganske middelmådig, og synes det er rart at de ikke prøver å få feks 4K på plass i den, men de er vel redd for å kannibalisere salg av Hero 6.

Først og fremst har GoPro selv gått ut å sagt at det var feil satsing å prøve seg i drone markedet, de som har gått var personer hentet inn for denne satsningen. Det var snakk om at GoPro skulle havne under en paraly hvor man finner flere ekspertfirma innen lyd og bilde men dette ble avsluttet. YI 4k+ er ingen konkurrent til GoPro, gikk selv i felle og kjøpte dette kameraet pga diverse tester (la meg føye til: tester utført av personer uten kunnskap) men byttet det fort ut da det er dårligere på alle måter en tilsvarende GoPro.

GoPro er best på det de driver med og de har kun en konkurrent: Garmin. Men fremdeles er pakke man får hos GoPro best for dem som virkelig trenger et actionkamera. Si meg, har du noen gang prøvd et actionkamera?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel ennå en måte å få folk til å bytte seg vekk fra Gopro, min noen år gamle, men fullt fungerende Hero3+ fungerer ikke engang mot den siste sw, og i appen på tlf. nagger de HVER GANG om at jeg skal laste ned nye quick, selv om appen vet jeg 'bare' har en 3+ som ikke støttes..

Jeg oppgraderte også PC for å klare å bruke den gode Gopro Studio, bare for å finne ut at den ikke finnes lenger, og verken den siste versjonen jeg til slutt fant, ELLER den nye Quick funker på min Ryzen 7 med Nvidia 1070-kort. Og jeg er IKKE alene, Gopros brukerforum er full av liknende henvendelser..

Fant til slutt Davinci Resolve, og gamle filer og bildesamlinger som krasjet Studio funker perfekt!

Blir noe kinagreier på meg når 3+'en engang ryker!

Lenke til kommentar

GoPro er best på det de driver med og de har kun en konkurrent: Garmin. Men fremdeles er pakke man får hos GoPro best for dem som virkelig trenger et actionkamera. Si meg, har du noen gang prøvd et actionkamera?

MW-GC499_gopro__20180126085546_ZH.jpg?uu

Kanskje de er best ,men de har fått juling på børsen og har tapt penger lenge. De tjente faktisk litt penger for ikke så lenge siden ,men har fortsatt tapt enorme summer de siste årene. Spørs om Gopro fortsatt eksisterer om 5år

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er tallene bak Gopro. i tillegg skal det nevnes at salget sank med over 900 000 kameraer i den viktige fjerde kvartal fra 2016 til 2017.

2010: Mainstream

2011: 1,14 mill

2012: 2,31 mill (Hero 3)

2013: 3,84 mill (Hero 3+)

2014: 5,81 mill (Hero4)

2015: 6,58 mill

2016: 4,72 mill (Hero5) + Karma Drone

2017: 4,3 mill (Hero6)

2018: <4 mill? (Hero7?) + Drone End of Life

Lenke til kommentar

Først og fremst har GoPro selv gått ut å sagt at det var feil satsing å prøve seg i drone markedet, de som har gått var personer hentet inn for denne satsningen. Det var snakk om at GoPro skulle havne under en paraly hvor man finner flere ekspertfirma innen lyd og bilde men dette ble avsluttet. YI 4k+ er ingen konkurrent til GoPro, gikk selv i felle og kjøpte dette kameraet pga diverse tester (la meg føye til: tester utført av personer uten kunnskap) men byttet det fort ut da det er dårligere på alle måter en tilsvarende GoPro.

Hva Gopro sier og hav som er de faktiske forholdene er to forskjellige ting. Først og frems mislykkes dronesatsningen rett og slett fordi produktet var/ble ukonkurrert av DJI uken etter at det kom i salg (DJI Mavic). Derette ble Karma dronen tilbakekaldt etter at de mistet strømmen i luften og falt ned. Det var spikeren i kista. I hele 2017 fortsatte utviklingen av Karma2, men da kamerasalget gikk dårlig i 2017 - speielt med Hereo6 - synes ikke Mr Woodman at han hadde penger til å komme i mål. Dessuten er det vanlig å legge ned løpende tapsavdelinger når man prøver å friste evt kjøpere av firmaet.

Lenke til kommentar

Krampetrekning fra et firma på vei ned

Det kan du si, da det ikke er mye igjen med HERO 2018 som faktisk er kult med en GoPro, Jeg tviler på at det kommer til å selge som hakket møkk. Trolig får vi en prisreduksjon innen sommerferien begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...