Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får aldri feber og sover nesten ikke når jeg blir syk

Anbefalte innlegg

Ikke så ofte jeg blir syk (bank i bordet), men når jeg blir det så blir jeg skikkelig dårlig med halsbetennelse, bihulebetennelse osv. Når andre får dette så blir de sengeliggende med høy feber og ligger og sover store deler av tiden. Da blir de også friske ganske fort. Jeg derimot får ikke feber og sover nesten ingen ting i en sånn periode. Og perioden varer som regel veldig lenge. Som regel 2-3 uker i hvertfall. Regner med at jeg er dårlig lenge fordi jeg ikke får hvilt og fordi jeg ikke får noe feber som hjelper til å ta knekken på dritten. Hva er galt? Dårlig immunforsvar eller bare at immunforsvaret "ikke gidder" å gi maks? Noen andre som har det sånn?

Anonymous poster hash: 355f3...d92

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du blir sjeldent syk så har du kanskje ikke dårlig immunforsvar? For hvis du er lite eksponert mot smitte så hadde du blitt veldig syk når du ble syk... tenker jeg, hør med legen. Er bare legen som kan si noe om ditt immunforsvar. Du spør legen om dette, og hvis det kvalifiserer for undersøkelser så tar du det.

Anonymous poster hash: a4d91...83c

Lenke til kommentar

Utifra hva du skriver vil jeg tro at kroppen din ikke er flink nok til å reagere når man får en sykdom, årsaken bak dette er som regel mangel på hvile når man er "litt sjabbi" og noen ganger relatert til en noe høyere smerteterskel.

Så mitt råd er enkelt, når du er litt "halvdårlig" tar du deg en rolig dag eller to der du bare slapper av og hviler, da tipper jeg at du trolig vil komme deg fortere, har det null effekt bør du ta en litt grundigere sjekk etter hvert til lege om dette fortsetter slik hver gang du blir syk.

Lenke til kommentar

De som har dårlig immunforsvar for enten hyppig infeksjoner eller såkalte "atypiske" infeksjoner som man ikke ser hos folk flest, f.eks. spesielle typer lungebetennelser.

Det tar faktisk 1-2 uker for folk flest å bli frisk etter en kraftig influensa eller halsbetennelse, for andre går det fortere over. Din reaksjon på infeksjon høres helt normal ut, og det er variasjon mellom individer - vi er biologiske og unike vesener, og en 100% standard kan ikke settes på oss. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...