Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Moralsk dilemma

Anbefalte innlegg

Moralsk dilemma:

Jeg er en alenemamma, og jeg har endelig, etter lang tid som arbeidsledig og mye tull fra NAV fått meg en jobb som ringevikar. Jeg startet for 3 uker siden, så jeg har ikke opparbedet meg noen særlige rettigheter.

Lønna er sårt etterlengtet, og jeg har derfor sagt ja til å jobbe hver gang jeg har blitt spurt. I dag vil jeg etter endt skift ha arbeidet 54 timer denne uken. Overtidsbetalt + påsketillegg er gode penger, og med lønnstrekk pga helvetet jeg har vært gjennom med NAV, så trenger jeg de pengene.

Men selvsagt, i dag kom 8 åringen inn til meg kl 0600 og sa at han følte seg dårlig. Bleik, feber og vondt i magen, og jeg mistenker influensa. (Jeg har spurt han om det var aprilsnar, men det ble avkreftet).

Så til dilemmaet: Blir jeg hjemme med sykingen, og takker samtidig nei til 2500 kroner i lønn i dag og i morgen (tot 5000), eller drar jeg på jobb, og lar storesøster på 11 år passe på han. Så kan de heller ringe meg om det blir altfor gæli?

Jeg har ingen som kan passe han, og barnefar jobber på redningsbåt 30 mil unna.

Hva hadde du gjort?

Endret av sweetgirlie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...