Ell Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Jeg har nettopp overtatt en katt fra en familievenn. Katten kom for en uke siden inn etter å ha vært ute og da haltet henne. Haltingen har bare blitt verre og jeg føler at det er på tide å få det sjekket av en veterinær. Problemet er at hun ikke står i mitt navn enda. Den forrige eieren som står på papirene er eksmannen til hun jeg fikk katten fra (hun fikk den i skilsmissen, men overførte den aldri over til seg selv på papiret). Hun skulle ordne med papirer og sende det til han, det har hun enda ikke gjort og spurte om jeg kunne finne frem alt av skjemaer som måtte fylles ut. Jeg har prøvd å finne det på NRR, men den krever masse informasjon som jeg ikke har og som jeg ærlig talt tviler på at noen av de har (de har begge klart å miste alle papirer utenom helseboken og kvitteringen på at katten er sterilisert), så jeg får ikke fyllt ut noe av informasjonen som stamnavn og de forskjellige kodene. Jeg har prøvd å spore opp oppdretteren, men så langt virker det som at hun ikke finnes. Det navnet som står i helseboken er ikke registrert noen steder og jeg får ikke opp noen relevante resultater når jeg googler navnet. Det er en renraset Maine Coon kjøpt i Norge, så katten bør finnes i NRR sine registre, men jeg klarer ikke å finne den i registeret med den lille informasjonen jeg har. Noen som har noen tips eller vet hva jeg må gjøre? Har planer om å ta henne med til veterinær i løpet av uken uansett, men hadde vært fint å få henne over på meg for fremtidige besøk og for å få henne forsikret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå