Gå til innhold

Ixus 2 eller ixus 400?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du skal bruke kameraet til det.

Visst du skal bare bruke de til å ta noen bilder av familie og venner, eller bare ett kamera på gøy, er vell Ixus 2 det beste kameraet.

Har ikke noen erfaringer med Ixus 2, men du finner vell noen tester på internett.

Lenke til kommentar

Forskjellene er zoom, oppløsning, størrelse og minnebrikke

IXUS II har 2x optisk zoom, 3 MP oppløsning og bruker SD-kort.

IXUS 400 har 3x optisk zoom, 4 MP oppløsning og bruker CF-kort.

Selv synes jeg 2x optisk zoom er i minste laget, så jeg ville gått for IXUS 400 selv om det er noe større. CF er også mer utbredt og rimeligere på store brikker.

Lenke til kommentar

Vi brukte Ixus II på klatretur nå sent i høst. Fungerte glimrende til dette. Kameraet ble valgt pga. kompakt størrelse og bra bildekvalitet.

Dette var en kompis av meg som eide. Tror nok allikevel at jeg hadde valgt Ixus 400 for eget bruk pga. bedre zoom og større oppløsning. :)

Lenke til kommentar

Det viktige i en kamerautspørring er å få med hva man skal bruke kameraet til, ellers er det umulig for oss som har prøvd dem å gi en anbefaling!

Men mine erfaringer er: kjøp et RASKT kamera med GOD autofokus. Dette veier opp for en megapixel fra eller til eller 1x zoom fra eller til, eller til og med begge delene. Dette tror jeg 99% av brukerne på forumet kan gå god for.

For å finne ut av dette må du finne fram til akamera's store hurtighetstest. Der finner du for øvrig også batteritesten, som også er veldig viktig.

Det enkleste svaret: DU er nødt til å jobbe og forske for å finne ut hvilket kamera du vil ha. For INGEN andre på forumet kan svare rett utfra din kunnskap og målsetting.

Sjekk bildegalleriet fremfor å stole på om et kamera er oppgitt med 2 eller 4 megapixler. Det er øyet som gjelder.

lykke til.

Lenke til kommentar
ALDRI unødvendig med mange piksler. Som å si at det er unødvendig å ha en god sofa om du bare sitter i den en time om dagen. Kjøp så bra du har råd til, uansett!

Bare tull!!! En typisk pixelfanatiker her med andre ord. Hvorfor ha 6 megapixler når man skal ta bilder av katta si og legge ut på nettet? Eller for å lage A4 forstørrelser til å henge på veggen? Jeg ser ikke store forskjellen på 3 og 4 megapixler når jeg skriver de ut i A4 format ihvertfall... da må jeg veldig nærme og hvem studerer bilder som henger på veggen fra 2 cm avstand? Uansett... jo flere megapixler man dytter inn på en bildebrikke, jo større er sjansen for støy i bildet. Derfor bare tull å anbefale at man kjøper ett kamera med så mange megapixler som mulig om man bare skal ha bilder på datamaskinen eller skrive ut vanlige størrelser til A4. Det vitner om at man ikke har peil på hvordan ett digitalkamera og bildebrikken inne i det egentlig fungerer.

Pixler er heller ikke alt. Har du elendig optikk, hjelper det ikke om du har 100 megapixler på kameraet ditt. Bildet blir elendig uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...