AndersT2 Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Sliter med at jeg ikke får kjørt minne hastigheten min noe høyere enn 2133 MHz, noe mer så vil ikke PCen gå lengre enn bios. Har Trident 3200 MHz minne, på ett Asus ROG Crosshair VI Extreme, og Ryzen 1800X. Noe av grunnen til at jeg gikk for kjappere minne, var at Ryzen går en del kjappere med raskt minne. Og spesifikasjonene til Ryzen tilsier jo at det minimum bør kjøre på 2666 Mhz. Noen tips til innstillinger jeg bør justere på? Har nyeste bios, og alt annet av nyeste oppdateringer jeg kunne finne i går. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Har du oppdatert bios? Har du prøvd Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2018 Som jeg skrev i nederste line så har jeg nyeste bios. Kan teste det du viser på bildet, men har testet det en gang for lenge siden uten at det hjalp. Men det var ett par bioser siden, så kan teste igjen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2018 Ser ut til at jeg får kjørt på 2933 MHz, prøvde 3200, og fikk blå skjerm der etter kort stund i windows Lenke til kommentar
DrJones Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg hadde problemer med de første minnemodulene jeg kjøpte til B-350 plus, for min del returnerte jeg modulene og bestilte nye, da jeg oppdaget at de første ikke var på asus' liste over kompatible moduler for 3200. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jeg hadde problemer med de første minnemodulene jeg kjøpte til B-350 plus, for min del returnerte jeg modulene og bestilte nye, da jeg oppdaget at de første ikke var på asus' liste over kompatible moduler for 3200. Samme hovedkort, samme problem og samme løsning jeg valgte. Lenke til kommentar
DrJones Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Jo, har aldri hatt noe problem med kompabilitet på ddr2/3 men skjønner det sånn at ryzen hovedkort er litt kresne på minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå