Gå til innhold

mus som henger etter i spill... hjelp

Anbefalte innlegg

Sliter med et irriterende problem når jeg spiller Max Payne og UT... Når jeg beveger på musa så blir alt forsinka på skjermen! Kanskje 0,2 sekunder eller noe, så det blir helt umulig å spille. I UT kommer bare problemet når jeg spiller med Direct3d, så jeg får løst problemet ved å kjøre OpenGL, men I mAX Payne så får jeg ikke valgt noe annet enn Direct3d.

Kjører Windows XP med nyeste offisielle Nvidia drivere på følgende maskin:

Duron750@1030

AbitKT7A

Logitech Optical Wheelman (eller no lignende)

ASUS geforce 2 pro

Gode råd mottas gjerne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laga en post om dette tidligere (topic trur jeg var mus lag i UT)¨

Uansett, ta en titt på http://www.geforcefaq.com der står det en del tips.

Det er hvis nok en del som har fikset disse problemene med å leke seg med vsync av og på. Det virker som dette er et generelt problem med unreal engine og geforce2 kort, både jeg, min bror og flere av kameratene hans sliter med samme problem.

PS http://www.geforcefaq.com er genialt for all slags tweaking og troubleshooting på nvidia kort.

Ta eventuelt også en titt på forumet på http://www.planetunreal.com

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

merkelig. har dere optisk mus eller et spesielt merke ellerno? kan ikke si jeg har det samme problemet med UT (har GF2GTS PRO). tell me!! ;D

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-23 16:09, viCtim skrev:

merkelig. har dere optisk mus eller et spesielt merke ellerno? kan ikke si jeg har det samme problemet med UT (har GF2GTS PRO). tell me!! ;D

Tror ikke det har noe med musa å si, men heller Geforce som Dipso sier. Flere av mine venner sliter med det samme problemet, men såvidt jeg vet er jeg den eneste som sliter med det samme i Max Payne :sad:

Har en Logitech Optical Moueman Wheel som sklir på en Everglide matte. Syns dette fungerer helt nydelig til spilling, bortsett fra Max Payne og UT (I D3D) da...

Får teste litt med VSync og sjekke ut geforcefaq da, takk for tipset, Dipso

[ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2001-10-23 19:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-23 19:28, frewrik skrev:

Prøv å legge denn på at vanlig ark. Har hørt at optisk mus passer dårlig med Everglid musematta...

Funker helt fint her. Brukte et vanlig ark eller ikkeno før... Det funka dårlig. Musa hang igjen i bordet når jeg ikke bevegde på den eller skifta retning. Var på et LAN og skjønte ikke hvorfor jeg gjorde det så sinnsykt dårlig i UT (med Instagib), helt til jeg fikk låne Everglide-matta av en kamerat. Ikke noe problem med den. Det er bare dette D3D-greiene jeg har problemer med...

Lenke til kommentar

Jeg har en razer boomslang (www.razerzone.com)

Og ei func sUrface3000 (www.func.net)

Trolig noe av den feteste gaming hardwaren man kan skaffe seg :wink:

Ifølge unrealtournament sin faq er det nvida driverne det er ett problem med og at man venter på at det skal fikses. men når problemet har vert kjent såppas lenge som nå trur jeg kansje at det begynner å være lite håp :wink:

Jeg har nettop instalert xp men jeg har ikke fått testa om problemet har blitt noe bedre. Skal poste hvis jeg finner ut noe nytt :smile:

-dip

Lenke til kommentar

Geforcebaserte kort er generellt dårlig på spill som bruker Unreal's grafikkmotor. Det samme gjelder forresten Diablo 2. Har litt av samme problemet i Max Payne, men stiller man ned detaljene litt så suser det av gårde.

Perfekt spillutstyr? Ptsj..

Har Razer Boomslang 2k selv, men fUnc musematta ble fort bytta ut med en Icemat 2.0. Fenomenal musematte!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-23 14:37, CSSSK skrev:

Sliter med et irriterende problem når jeg spiller Max Payne og UT... Når jeg beveger på musa så blir alt forsinka på skjermen! Kanskje 0,2 sekunder eller noe, så det blir helt umulig å spille. I UT kommer bare problemet når jeg spiller med Direct3d, så jeg får løst problemet ved å kjøre OpenGL, men I mAX Payne så får jeg ikke valgt noe annet enn Direct3d.

Kjører Windows XP med nyeste offisielle Nvidia drivere på følgende maskin:

Duron750@1030

AbitKT7A

Logitech Optical Wheelman (eller no lignende)

ASUS geforce 2 pro

Gode råd mottas gjerne

Jeg tror Windows XP kan være problemet ditt, jeg har problemer med musa på WinXP, men på win2000 går alt greit, bruker logitech ifeel optical mouse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...