Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Politisak - Trenger Hjelp! Viktig!

rao8909

Anbefalte innlegg

Hei,

Er en 18 år gammel gutt og lurer på om jeg kunne fått svar til denne hendelsen:

Var ute på Byen, på the Box i drammen. Ble kastet ut etter å ha spyttet inne, siden hadde tatt en shot som var litt vond. Etter å ha blitt kastet ut ba jeg dem hente vennen min siden vi skulle da ture hjemover. Etter 20 min kommer han ut selv, siden vaktene benektet og hente han. Vennen min var veldig beruset, og hadde mistet lappen sin til jakken sin og skrek til vaktene om å få den. Etter mye diskusjon, fikk han jakken sin (30min) og politiet kom opp til klubben. Dee var hyggelige og ba oss gi navn og addresse. Vi gjorde det og jeg sa til han at vennen min erveldig full og vi skal dra hjem. Hun sa til oss vi er bortvist og må ut av byen og spurte om noen hentet oss. Jeg sa ja jeg skal ringe broren til kompisen min og vi blir hentet.

Hun sa ja da kan dere kan gå til restauranten og hun pekte i en retning. Jeg ringte broren til kompisen min og han sa han skulle hente oss fra togstsjonen så jeg tok vennen min med meg og dro avgårde til togstasjonen (drammen) som er unna sentrum hvor vi ble bortvist fra. I det vi går har det ikke gått 5 minutter og vi blir stoppet når vi er gående mot togstasjonen. De spør oss det dummeste spørsmålet om at vi har sloss eller ikke, jeg sa nei vi skal avgårde vi ble bortvist herfra og skal hjem. Uten å nøle, tok de oss inn i bilen og kjørte avgårde. Jeg orket ikke å diskutere videre med de siden tenkte det ikke hadde vært til nytte. Så sitter vi i glatttcellen i 13 timer før en politimann kommer og leser opp et pålegg.. på 8k! jeg var ordløs og sa vi gjorde ingenting! han var snill og sa han skulle hente en etterforsker som skulle høre historien. Etter avhør, var min og kompisen min sin historie prikklik vi var på vei til å bli hentet og vi skulle ut fra byen. Politimannen sa at saken kommer til å bli løst og vi ikke får noe prikk siden historien vår var prikklikk, (ble tatt inn til avhør på separate rom). Nå etter 2 uker har jeg fått en pålegg i posten om samme sak! jeg er stresset siden je ikke vet hva jeg skal gjøre! han sa saken skulle gå fint! hva gjør jeg nå? krysser selvfølgelig av uskyldig, siden vi gjorde jo ingenting. Men hva tenker dere om saken? hva gjør jeg videre? værså snill jeg har ikke penger til å betale boten, bor alene og har aldri blitt straffbart for noe i mitt liv. dette her virker jo bare helt idiotisk. 

Takk for all slags svar på forhånd! hjelp...

Endret av Uderzo
Gjenopprettet slettet innhold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere ble bortvist, men dere forlot ikke stedet dere ble bortvist fra. Når du sier at dere gikk til togstasjonen så var dette innenfor området dere ble bortvist fra, ikke sant? Da har dere ikke fulgt politiets pålegg, og i helgefylla er ikke politiet spesielt glade i folk som bryter pålegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere ble bortvist, men dere forlot ikke stedet dere ble bortvist fra. Når du sier at dere gikk til togstasjonen så var dette innenfor området dere ble bortvist fra, ikke sant? Da har dere ikke fulgt politiets pålegg, og i helgefylla er ikke politiet spesielt glade i folk som bryter pålegg.

Ja men hvordan i helvete skal vi komme oss vekk fra stedet hvis vi ikke kan dra til togstasjonen og bli hentet? togstasjonen ligger utenfor området, derfor gikk vi ut av området. Så det gir jo ikke mening.. Tar jeg saken til retten videre? fordi det virket skikkelig urettferdig og galt å gjøre avde..

Lenke til kommentar

Du skriver ingenting om hva du er ilagt forelegget for - brudd på bortvisningsvedtak, slagsmål, urinering på offentlig plass?

Da er det ikke mulig å si noe om hvordan man tenker om saken.

Det sto av vi ikke hadde fulgt bortvisningsvedtaket i følge politiloven. Men hvordan kan det ha seg at man skal komme seg unna et området hvis man ikke kan gå bort fra det? hvilken annen måte er det å forlate et område på? vi gikk jo bort fra der de sa, og skulle vente på togstasjonen,( som ikke var en del av bortvisningsområde=)`)\

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...