asem240101 Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Hei jeg lurte på hvor brukes en harddisk? Med det mener jeg andre steder enn i pc'er var usikker på hvilken kategori dette kommer under Takk:) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Disker brukes overalt hvor det trengs stor lagringskapasitet. F.eks har jeg en i bilen, innebygget i infotainmentanlegget (navigasjon etc). Jeg har en iPod Classic med 160GB i lomma. Og jeg har en disk i TV tuneren, for opptak. Verden over finnes det store datasentre med ti-tusenvis av disker i hver. Lenke til kommentar
asem240101 Skrevet 29. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2018 Disker brukes overalt hvor det trengs stor lagringskapasitet. F.eks har jeg en i bilen, innebygget i infotainmentanlegget (navigasjon etc). Jeg har en iPod Classic med 160GB i lomma. Og jeg har en disk i TV tuneren, for opptak. Verden over finnes det store datasentre med ti-tusenvis av disker i hver. Tusen takk så overalt hvor det trengs lagringsplass Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Ikke helt, for mange bruker FLASH lagring istedet. Slik som SSD, minnekort, etc. Harddisk (HDD) er mekanisk med motorer, FLASH er helt elektronisk. Generellt har HDD stor kapasitet til lav pris. FLASH er raskere men koster mer for samme kapasitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå