Gå til innhold

svidd prosseor?


zexs

Anbefalte innlegg

Det er det som er så trist :(  

Har sendt returforespørsel til dem. Tror jeg bestiller en ny så har jeg den sikkert til årsskiftet. Hvis jeg må vente på databutikken så har jeg vel ikke ny prosessor før påske om de erkjenner at dette er en garatisak da. Har bilder av den, men hvordan får jeg lagt dem ut her uten å måtte ha lagringplass på web?

Hvorfor prøver du igjen å drite ut Databutikken ? Alle skjønner etter dette at du er lite ærholden (dårleg holdning til ære). De som slår opp på hjmmesiden deres kan se at den er på lager:

Webpris: 741:-

Lagerstatus: På Lager

Produsent: AMD

ArtID: XP2500BA

Hvis du får en ny CPU i posten etter få dager, vil du da tale vel om firmaet?, og hvordan får du visket bort intrykket du har gitt? :no:

Fælt å seriøst du tok det at han kritiserte supporten på databutikken.com da.

De fleste som har hatt med databutikken.com å gjøre når det gjelder support og retur veit det at der svikter de helt ganske ofte.

 

Skulle jo tru du jobba der jo..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er det som er så trist :(  

Har sendt returforespørsel til dem. Tror jeg bestiller en ny så har jeg den sikkert til årsskiftet. Hvis jeg må vente på databutikken så har jeg vel ikke ny prosessor før påske om de erkjenner at dette er en garatisak da. Har bilder av den, men hvordan får jeg lagt dem ut her uten å måtte ha lagringplass på web?

Hvorfor prøver du igjen å drite ut Databutikken ? Alle skjønner etter dette at du er lite ærholden (dårleg holdning til ære). De som slår opp på hjmmesiden deres kan se at den er på lager:

Webpris: 741:-

Lagerstatus: På Lager

Produsent: AMD

ArtID: XP2500BA

Hvis du får en ny CPU i posten etter få dager, vil du da tale vel om firmaet?, og hvordan får du visket bort intrykket du har gitt? :no:

1. antar at du har økonomiske interesser i databutikken..

 

2. betyr vel heller lite om de har prosessoren inne eller ikke.. det er en garanti sak, og det er dette som tar lang tid.. ikke selve forsendelsen av CPU, og alle eller de aller fleste som har vært borti databutikken sin support/retur avdeling har opplevd store problemer.

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
Det er det som er så trist :(  

Har sendt returforespørsel til dem. Tror jeg bestiller en ny så har jeg den sikkert til årsskiftet. Hvis jeg må vente på databutikken så har jeg vel ikke ny prosessor før påske om de erkjenner at dette er en garatisak da. Har bilder av den, men hvordan får jeg lagt dem ut her uten å måtte ha lagringplass på web?

Hvorfor prøver du igjen å drite ut Databutikken ? Alle skjønner etter dette at du er lite ærholden (dårleg holdning til ære). De som slår opp på hjmmesiden deres kan se at den er på lager:

Webpris: 741:-

Lagerstatus: På Lager

Produsent: AMD

ArtID: XP2500BA

Hvis du får en ny CPU i posten etter få dager, vil du da tale vel om firmaet?, og hvordan får du visket bort intrykket du har gitt? :no:

Nå sporer du helt av her.. Slapp litt av da :dontgetit: . Kan ikke huske å ha lest eller hørt noe positivt om supporten deres og av den grunn er forventningene deretter. Ikke noe annet enn det.

Lenke til kommentar
hvor jobber du hen sveinsel?

Nei, jeg jobber ikke innenfor webbutikker i heletatt. Men jeg blir sur når folk tar mannen og ikke ballen. Og sutrer ivei på domeren. Her er noen tråder her i forumet som er fæle ......

 

Han her er imidlertid inne på å ta ballen om dere skjønner:

På bartonen er det en markert firkant i hjørnet på kjernen og på undersida er det "smeltet" en firkant med en X inni. ca 1,5 * 1,5 cm.

Du mener ikke tilfeldigvis identification taggen? Alle Barton cores har en liten svart firkant med noen symboler presset inn i hjørnet på kjernen for å kunne identifisere processoren slik at enkelte useriøse forhandlere ikke skal selge dem i overklokket modus.

 

Når det gjelder X-en virker det litt rart om noe slikt blir formet ved et uhell, er sikkert en del av produksjonsprosessen det også. Har aldri studert undersiden av CPU'en min nøye.

 

Hva er det egentlig som skjer eller ikke skjer når du forsøker å starte opp?

 

Og da blir saken mer konstruktiv. Og hvis spilleren i tillegg fortalte om han har sett meldinger som står på side 36-37 i User´s Manual. eller om han har flyttet på Jumperen for å nullstille data i cmos slik man bør når man skifter CPU-...så kanskje publikum ville gi hjelp istedenfor å buuuue.

Lenke til kommentar
hvor jobber du hen sveinsel?

Nei, jeg jobber ikke innenfor webbutikker i heletatt. Men jeg blir sur når folk tar mannen og ikke ballen. Og sutrer ivei på domeren. Her er noen tråder her i forumet som er fæle ......

 

Han her er imidlertid inne på å ta ballen om dere skjønner:

På bartonen er det en markert firkant i hjørnet på kjernen og på undersida er det "smeltet" en firkant med en X inni. ca 1,5 * 1,5 cm.

Du mener ikke tilfeldigvis identification taggen? Alle Barton cores har en liten svart firkant med noen symboler presset inn i hjørnet på kjernen for å kunne identifisere processoren slik at enkelte useriøse forhandlere ikke skal selge dem i overklokket modus.

 

Når det gjelder X-en virker det litt rart om noe slikt blir formet ved et uhell, er sikkert en del av produksjonsprosessen det også. Har aldri studert undersiden av CPU'en min nøye.

 

Hva er det egentlig som skjer eller ikke skjer når du forsøker å starte opp?

 

Og da blir saken mer konstruktiv. Og hvis spilleren i tillegg fortalte om han har sett meldinger som står på side 36-37 i User´s Manual. eller om han har flyttet på Jumperen for å nullstille data i cmos slik man bør når man skifter CPU-...så kanskje publikum ville gi hjelp istedenfor å buuuue.

Herregud... Du har jo metaforer som en torsk i vodka jo..

 

At du i det hele tatt gidder å ta dette her personlig inn på deg i det hele tatt skjønner jeg ikke..

 

Problemet er at gutten mest sannsynligvis har fått en fukka CPU. Og han har lest alle support-klagene databutikken.com har og sier han håper de klarer å hjelpe han uten for mye krøll.

 

Kjenner du de som jobber der, eller eier du hele sjappa?

 

Ikke rart at du ikke jobber i web-shop når du tar andres kritikk så dårlig. Du hadde vel henta AG'en og skyti han som kritiserte deg.

Lenke til kommentar
På bartonen er det en markert firkant i hjørnet på kjernen og på undersida er det "smeltet" en firkant med en X inni. ca 1,5 * 1,5 cm.

Du mener ikke tilfeldigvis identification taggen? Alle Barton cores har en liten svart firkant med noen symboler presset inn i hjørnet på kjernen for å kunne identifisere processoren slik at enkelte useriøse forhandlere ikke skal selge dem i overklokket modus.

 

Når det gjelder X-en virker det litt rart om noe slikt blir formet ved et uhell, er sikkert en del av produksjonsprosessen det også. Har aldri studert undersiden av CPU'en min nøye.

 

Hva er det egentlig som skjer eller ikke skjer når du forsøker å starte opp?

Får feilmld i oppstart om at det er noe galt med cpu. Noen ganger starter den, men da går det i rykk og napp. Det ser ut for at den vil ha pause i 5-20sek for så å jobbe i 5-20sek. Når den har "pause" så stopper naturligvis alt opp..

Lenke til kommentar
monterte den på nytt hk.... ikke nødv å å cleare cmos da...

Hvis kortet har BIOS som er før XP2500+ ble laget så er denne CPU ukjent og du må stille dataene for den manuellt. Derimot din gamle 1800+ er kjennt og går fint. Forslår at du prøver igjen nå når den har reg. 1800+

 

Alternativt at du setter BIOS for 2500+ saver den, og ikke lar maskinen starte igen ved å dra ut kontakten. Så bytter du CPU til XP2500+.

 

Tredje alt. er å flashe nyeste BIOS med 1800+ på plass og så bytter.

 

På ASUS er det alltid viktig å cleare cmos hvis ikke noe virker. Det vil du få erfare som såvitt nevnte klokking.

Lenke til kommentar
monterte den på nytt hk.... ikke nødv å å cleare cmos da...

Hvis kortet har BIOS som er før XP2500+ ble laget så er denne CPU ukjent og du må stille dataene for den manuellt. Derimot din gamle 1800+ er kjennt og går fint. Forslår at du prøver igjen nå når den har reg. 1800+

 

Alternativt at du setter BIOS for 2500+ saver den, og ikke lar maskinen starte igen ved å dra ut kontakten. Så bytter du CPU til XP2500+.

 

Tredje alt. er å flashe nyeste BIOS med 1800+ på plass og så bytter.

 

På ASUS er det alltid viktig å cleare cmos hvis ikke noe virker. Det vil du få erfare som såvitt nevnte klokking.

Ehhh... hallo lille luring. Lest første posten ordentlig eller??

Han har ett Abit NF7-S v2.0 kort, ikke ASUS!!!

Ett nf7-s v2.0 kort skulle ikke ha det minste problem med en 2500+ uansett hvilken bios. Så tror det at det faktisk er CPU som er kjørt til h****ete av andre grunner. Standard for ett hovedkort av den typen er at den resetter cpu settings ved bytte av cpu når du starter maskina.

 

Er glad for at ingen jeg kjenner med data bruker deg som reparatør

Lenke til kommentar

Han har ett Abit NF7-S v2.0 kort, ikke ASUS!!!

Ett nf7-s v2.0 kort skulle ikke ha det minste problem med en 2500+ uansett hvilken bios. Så tror det at det faktisk er CPU som er kjørt til h****ete av andre grunner. Standard for ett hovedkort av den typen er at den resetter cpu settings ved bytte av cpu når du starter maskina.

Er glad for at ingen jeg kjenner med data bruker deg som reparatør

Hva står da på side 4-5 under "When you change your CPU" i den User´s Manual som du har da? luringen :thumbup:

Det er utrolig hvor lite enkelte vet om sit eget HK

Fixed the problem that Barton 2500+ CPU is occasionally detected as Barton 3200+.

 

Edit: Skriveleif, og tatt vekk en uvedkommende setning fra BIOB-copy.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Fikk godtjent retur fra Databutikken i dag. Der blir det presisert at hvis de ikke godjenner dette som en garantisak så blir jeg belastet med 400kr + moms og ekspedisjonsgebyr (dvs. ca. en ny barton). Selv om jeg mener å ha mitt på det rene så frykter jeg at saken blir avvist. Kunne trengt noen flere tips om hva jeg kan vente meg.

Lenke til kommentar

du har fått en prosessor med en mangel, og uansett så sier forbrukerkjøpsloven at "alle feil som oppstår de første seks månedene skal regnes som fabrikasjonsfeil" hvis selgeren ikkje beviser noe annet. Hadde varen denne mangelen på leveringstidspunktet så er selgeren ansvarlig for dette. Var prosessoren slik da du fikk den så er det selgers ansvar, og selgeren må bevise at det er du som har ødelagt prosessoren for at du ikkje skal kunne få en ny.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å klokke ned CPU'en for å se om den funker?

Har du sjekket alle pinnen for støv/kjølepasta osv?

Ingen pinner som er bøyd?

Kjernen er 100% intakt?

 

Er mange ting som kan gjøre at CPU'en ikke vil funke.

Har lest/vært borti mye rart.

 

Ellers er jo varme et problem, men jeg skjønte av det du skrev at du neppe har montert kjølern feil vei.

 

Til sist. Slike saker som dette er en god grunn til å bruke litt mere penger på en boxed CPU.

Endret av snole
Lenke til kommentar
Til sist. Slike saker som dette er en god grunn til å bruke litt mere penger på en boxed CPU.

Har ikke boxed vifter et ganske høyt db nivå? ser at boxed xp2500 koster kun 75 kroner mer enn bare en "vanlig" xp2500 på hardwarebutikken. Har nå en silent breeze som vil takle denne CPU´en helt greit. Noen som har boxed versionen og kan si noe om støynivået på denne?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å klokke ned CPU'en for å se om den funker?

Igjen...han har aldri fått den til å virke!

 

eller...? *lese tråden en gang til* :p

Ja, men hvis problemet er f.eks for høy varme, så vil den kanskje funke hvis han kjører den på mye lavere hastighet.

Verdt et forsøk i alle fall.

Lenke til kommentar
Har ikke boxed vifter et ganske høyt db nivå? ser at boxed xp2500 koster kun 75 kroner mer enn bare en "vanlig" xp2500 på hardwarebutikken. Har nå en silent breeze som vil takle denne CPU´en helt greit. Noen som har boxed versionen og kan si noe om støynivået på denne?

Kjøpte Boxed CPU, men viften som følger med ligger i boden, så jeg hører den ikke i det hele tatt. ;)

 

Kjører Thermalright SLK800 med Papst 80x80 vifte (19dB) og har Arctic Silver 5 kjølepasta.

CPU er 10 grader kaldere enn når jeg brukte Igloo Silent Breeze 462 II.

Og støyen er nesten ikke merkbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...