zexs Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har kjøpt en xp2500 barton cpu fra databutikken. Klarte ikke å snurre i gang systemet mitt med den. Abit nf7-s v2.0 hk. Mistenkte først at alt annet var feil og har prøvd alle andre komponenter. Kjører nå på min gamle trofaste xp1800... Og systemet er dønn stabilt! På bartonen er det en markert firkant i hjørnet på kjernen og på undersida er det "smeltet" en firkant med en X inni. ca 1,5 * 1,5 cm. Jeg har overhodet ikke prøvd på noe som helst overklokking, (kom aldri så langt ) Har noen opplevd lignende og hvordan tror dere mulighetene for å få ny på garantien er?? p.s nå angrer jeg meg i hel for å ha kjøpt av databutikken.com, hvor lang tid tror dere de vil bruke på å behandle en garantisak? Har ikke hørt om noen som skryter av de... Men de har greie priser og godt vareutvalg.. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Ingen som har noen formeninger? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hørtes ikke så bra ut. Kan hende du ikke koblet kjøleren rett. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Kjøleren ble satt helt korrekt på. Den består forresten av taisol cgk760 ribbe med fanduct og 80mm papst. Hadde i tilegg artic silver 5 på! Sinnsykt merkelig dette her, ser for meg at databutikken kommer til å legge skylda over på meg. Denne prosessoren må ha vært levert med feil på. Lenke til kommentar
eln Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 desverre er det vel sånn at cpu`er ikke har noen form for garanti? rett meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
zexs Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 det bør jo være garanti på den som på alt annet.. har jo aldri fungert denne cpu`en! Lenke til kommentar
zexs Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Hadde vært skikkelig ok om noen visste hvordan jeg står i forhold til en evt retursak.. Databutikken kan jo kreve penger av hvis dette ikke er garantisak. Da bestiller jeg heller en ny... Lenke til kommentar
Raz Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er da garanti på prosessorene, men du har et problem, du må bevise at prosessoren ble levert i den stand den er nå og det er vanskelig. Har du mulighet til å legge ut bilder av cpu'en slik at vi kan se hvordan det står til? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Lever den tilbake og prøv å få den byttet, og ikke mas mer om det. Men husk: Prosessorene er omhyggelig testet fra fabrikken og stemplet for det de skal tåle. Hvis du var sjef for AMD; ville du risikere å få tusener av CPU i tetur? "p.s nå angrer jeg meg i hel for å ha kjøpt av databutikken.com, hvor lang tid tror dere de vil bruke på å behandle en garantisak? Har ikke hørt om noen som skryter av de..." Man starter heller ikke en tvilsom garntisak med å vere drittsekk heller akkurat....... Lenke til kommentar
zexs Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Har jeg vært drittsekk og hvorfor er diskusjonen tvilsom?? Kikka på cpu før montering og da så den fin ut. Det har nok skjedd i det jeg trykka power på.. Men som sagt så ble den ordntlig montert. Har gjort dette sikkert 30 ganger før og føler meg rimelig kompetent for oppgaven. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er jo likegodt og kjøpe ny CPU, istedet for å sende den tilbake til databutikken.com, pga de er så elendige på returer. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Ring til de eller send mail og beskriv hva som har skjedd og hør med de hva du skal gjøre.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 det bør jo være garanti på den som på alt annet..har jo aldri fungert denne cpu`en! Du burde virkelig få en ny på garanti da altså, om cpu'en var ødlagt når du fikk den, så syns jeg virkelig du burde få pengene eller ny tilbake! Ring til forhandler'n og spør om og få ny! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 det bør jo være garanti på den som på alt annet..har jo aldri fungert denne cpu`en! Du burde virkelig få en ny på garanti da altså, om cpu'en var ødlagt når du fikk den, så syns jeg virkelig du burde få pengene eller ny tilbake! Ring til forhandler'n og spør om og få ny! Vil du legge det hele helt åpent da? Overklokke CPU, svi den, sutre og få en ny? Hva ender prisene med da? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 det bør jo være garanti på den som på alt annet..har jo aldri fungert denne cpu`en! Du burde virkelig få en ny på garanti da altså, om cpu'en var ødlagt når du fikk den, så syns jeg virkelig du burde få pengene eller ny tilbake! Ring til forhandler'n og spør om og få ny! Vil du legge det hele helt åpent da? Overklokke CPU, svi den, sutre og få en ny? Hva ender prisene med da? Han hadde jo overhodet ikke overklokket den! den hadde jo aldri virket! gjett om jeg hadde blitt sur, om prosessoren jeg nettopp hadde kjøpt viste jeg og ikke virke! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er jo litt dumt at kjernen på Athlon prosessorene er så lett å ødelegge, hadde det skjedd med en VIA CPU eller en P4 så hadde det ikke vært noe problem å bytte den! Blir en AMD CPU ødelagt så tror webshopene automatisk at du har ødelagt den selv! Lenke til kommentar
zexs Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Det er det som er så trist Har sendt returforespørsel til dem. Tror jeg bestiller en ny så har jeg den sikkert til årsskiftet. Hvis jeg må vente på databutikken så har jeg vel ikke ny prosessor før påske om de erkjenner at dette er en garatisak da. Har bilder av den, men hvordan får jeg lagt dem ut her uten å måtte ha lagringplass på web? Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 På bartonen er det en markert firkant i hjørnet på kjernen og på undersida er det "smeltet" en firkant med en X inni. ca 1,5 * 1,5 cm. Du mener ikke tilfeldigvis identification taggen? Alle Barton cores har en liten svart firkant med noen symboler presset inn i hjørnet på kjernen for å kunne identifisere processoren slik at enkelte useriøse forhandlere ikke skal selge dem i overklokket modus. Når det gjelder X-en virker det litt rart om noe slikt blir formet ved et uhell, er sikkert en del av produksjonsprosessen det også. Har aldri studert undersiden av CPU'en min nøye. Hva er det egentlig som skjer eller ikke skjer når du forsøker å starte opp? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er det som er så trist Har sendt returforespørsel til dem. Tror jeg bestiller en ny så har jeg den sikkert til årsskiftet. Hvis jeg må vente på databutikken så har jeg vel ikke ny prosessor før påske om de erkjenner at dette er en garatisak da. Har bilder av den, men hvordan får jeg lagt dem ut her uten å måtte ha lagringplass på web? Hvorfor prøver du igjen å drite ut Databutikken ? Alle skjønner etter dette at du er lite ærholden (dårleg holdning til ære). De som slår opp på hjmmesiden deres kan se at den er på lager: Webpris: 741:- Lagerstatus: På Lager Produsent: AMD ArtID: XP2500BA Hvis du får en ny CPU i posten etter få dager, vil du da tale vel om firmaet?, og hvordan får du visket bort intrykket du har gitt? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 hvor jobber du hen sveinsel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå