deleder Skrevet 29. mars 2018 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2018 (endret) Hei. Har Altibox fiber. Har FMG + 2x Netgear R8000. FMG-en står i bridge. Når FMG står i bridge et port 1,2,4 TV-porter, og port 3 til internett. Slik det er koblet opp nå er: 1:TV FMG---2:TV 3:R8000 (ruter). 4:TV FMG-en står i i 2. etasje. Har noe dårlig dekning i 1. etasje, og har en ekstra R8000. Har satt denne som AP. Problemet er at ved uttaket i 1. etasje har jeg TV og R8000-en som er satt som aksesspunkt. Jeg får ingen TV-signaler - kun internett. Har 2 punkter ned til 1. etasje, men der står det TV-dekodere. Hva kan jeg gjøre? Bruke ruterfunksjonen på FMG-en for å få pushet både internett og TV til alle porter? Endret 30. mars 2018 av deleder Lenke til kommentar
NULL Skrevet 31. mars 2018 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2018 Kjenner ikke Altibox sin løsning ehr så godt, men har i utgangspunktet forstått det slik at multicastene her kan kjøres inn på LAN-et uten at du trenger i fikle med VLAN. Det som imidlertid må vel må gjøres, er å aktivere multicast/igmp på på R8000-ruteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå