Gå til innhold

Trafikkuhell - hvem får skylden?

^fmj

Anbefalte innlegg

Nå skjedde det heldigvis ingenting, men kom til å tenk på om saken er så åpenbar som den virker ved første øyekast.

Jeg kjører inn på forkjørsvei, skal mot venstre og må over ett felt. Har god klaring til møtende bil, tar det litt med ro siden det er glatt. Når jeg er cirka halvveis over veien ser jeg at det kommer en bil bak møtende bil i en veldig fart som kaster seg ut og foretar en forbikjøring, vedkommende bryter 100% sikkert fartsgrensen. Jeg må stoppe nesten helt opp i mitt kjørefelt for å ikke kollidere. Med normal fart ser jeg for meg at det hadde blitt en kollisjon.

Tankespinning, scenario 2: Bilen som foretar forbikjøringen og bryter fartsgrensen kræsjer i meg før jeg er helt over i mitt kjørefelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke feil så vil saker med forbikjøring nesten alltid ende med delt skyld i tilfeller der forbikjører er uskyldig. Dette går på uaktsomhet og mistanke om for høy fart.

Det er kun video og foto som kan bevise 100% hvem som er skyldig 

100% ja, men forsikringssaker kan fint løses uten video.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke riktig at det er kun dashcam som gjelder. Her vil det være minst 3 involverte som kan forklare seg. Vil tro at vedkommende som blir forbikjørt vil være et sentralt vitne.

Den som blir forbikjørt....er opptatt med mobilen......og blir derfor forbikjørt.....og derfor ikke egnet som vitne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...