Torstein Norum Bugge Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Selskapet legger seg langflatt, og utsetter visstnok lanseringen av sin egen smarthøyttaler.Facebook gjør det enklere å endre personverninnstillingene 1 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Det går ikke an å komme med et (veitafaen hvilket kjønn lol er) større LOL enn dette. Dette er et svar på synkende børskurser. Jeg vil vite, som en som aldri har hatt en konto på FB, hva har dere av info på meg? Hvordan får jeg fatt i den? Og, hvordan klarer dere å slette info som allerede har blitt delt med utallige andre tredjeparter? «...høyttaleren vil være gjenstand for en dypere gjennomgang, for å være sikker på at den gjør de riktige prioriteringene med hensyn til brukerdata» YGTBFKM, men er Alexa og Google whateverthefuck noe bedre? Jeg vil si, dø FB, men spiller ingen rolle, andre er like eller mye verre. Og det er vi brukere som har skylden, desverre. Det var noen som sa for en ti års tid siden; dette vil bli helvete. Nå kan dere trygt si: Told you so! 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Sikkert lurt å ikke lansere en smarthøytaler som overvåker alt du sier i hjemmet rett etter en personvernskandale ja... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 29. mars 2018 Del Skrevet 29. mars 2018 Problemet er vel ikke så mye hvilke personverninnstillinger jeg har som bruker, men hvordan Facebook gir dataanalytikere, forskere og statlige/private organisasjoner tilgang til dataene som samles. Om man vil holde noe hemmelig kan man ikke legge det ut på internett. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Dette er et elegant forsøk på å avspore fra fbs side. Personverninstillingene på fb bestemmer hva jeg deler med hvilke andre facebookbrukere. Det fb sliter med nå er jo hva DE gjør med dataene som jeg frivillig og ufrivillig deler med dem. Med forbehold siden jeg ikke har sett de nye personverninstillingene, men jeg er veldig overrasket om det inneholder en innstilling for "ikke del dataene mine med firmaene fb lever av å selge data til". (Min policy med egne personverninstillinger på fb er å ha alt åpent og ikke poste noe som jeg ikke tåler at kommer ut - alt vil allikevel komme ut på et eller annet tidspunkt, på grunn av policyendringer, datainnbrudd feil, eller at det som står med liten skrift i brukeravtalen tillater at det deles med de fb føler for å dele det med.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå