Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

100/100 linje men treg nedlasting?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steam - innstillinger - Nedlastingrelgion - Sverige.

Hvis det heller ikke hjelper kan det tenkes serveren er overbelastet er det store GB spill eller små?

For kan jo tenkes perring avtalen med internetlevrandøren eller høy belasting men burde vel ikke være det så sent på natten. Holder selv på å fylle en 10 TB harddisk med spill nå.

Har du flere spill du laster ned prøv å last ned et annet hvis det går tregt.

Bytter man rekkefølgen kan det gå raskere over tid. Steam er dårlig på utnytte linjen maksimalt og prioritere de spillene som laster ned fortest først.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Prøv å last ned:

ftp://ftp.uninett.no/centos/7.4.1708/isos/x86_64/CentOS-7-x86_64-Everything-1708.iso

Om det går tregt for deg må det være ruteren eller noe annet internetlevrandøren.

For jeg klarer fint å laste ned den 44 MB\S på en 500 mbit linje uten problemer.

Greit nå nevne cpu\pcen for kan være pcen er for gammel (windows XP) eller eldre.

Edit virker som steam har litt problemer med serverne nå, får problemet jeg blir satt i offline modus, og spillserverne ikke er tilgjengelig. Så kjedelig å bruke natta på å laste ned over 750 spill av 1489

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du kan jo først og fremst kanskje koble maskina forbi alt av rutere osv, men kan også være en feil hos leverandør.

Nettet her gikk ned en gang å da måtte de ut å fikse det, vet ikke hva det var, men vi fikk da bare 10mbit ned og vi skal ha mye høyere og da måtte de endre på ett eller anna som blei forårsaket av den feilen, feilen gjaldt mer enn dette huset forøvrig.

Trådløst kan også gjøre at det går sakte pga dårlig ruter/lang avstand til ruter/at signalet må gå igjennom vegger etc/at mottaker pcen har dårlig nettverkskort er det andre som laster ned samtidig etc.

Så koble maskina forbi alt av rutere osv med ledning IKKE trådløst.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Brukte kabel og tok speedtest, på testen lasta den ned 97mb/s, og da jeg lasta ned overwatch så økte den fra 3mb/s til 12mb/s.

Sikker på at du ikke blander bit med byte her? Og at du laster ned 12Megabyte/s med kabel.. Du har jo overhodet ikke noe trøbbel og bruker linja fult ut..

MB betyr megabyte.. Mb betyr Megabit... Forskjellen er at MB er 8 ganger så mye som Mb....

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

100mbit=100 000kbit/8=12 500KB/s=12,5Megabyte per sekund som er teortisk maks hastighet på linja.

Det at nedlastingshastighet er lavere når du laster ned på steam osv er at de serverne der suger, med 1 gigabits linje klarer jeg ikke mer enn maks 500-550mbit på steam uansett server jeg prøver, uplay er litt bedre mens på origin, som "alle" hater av en eller anna merkelig grunn så klarer jeg tett oppmot 1 gigabit, det var riktig nok når jeg lasta ned BF4 for ett års tid siden, siden da har jeg ikke lasta ned noe på origin.

Men det kommer litt an på også, laster jeg ned updates til pubg så får jeg typ maks 400mbit, mens laster jeg ned større updates til euro truck simulator 2(begge spill på steam) så får jeg veldig lav hastighet og den stopper og starter litt som den vil, akkurat som om du overbelaster nedlastings servern eller noe.

Om jeg laster ned når det er mest trafikk eller ikke vet ikke jeg, men de fleste updates virker å komme sent om natta eller når jeg er på jobb til spesielt pubg og pcen står ikke på når jeg er på jobb etc og noen ganger så slår jeg ikke på pcen/steam før langt utpå kvelden så jeg antar at selve rushet har lagt seg, men jeg vet ikke.

Men får du fortsatt dårlig hastighet uten å være plugga rett i "veggen" med ledning så er det jo muligens rutern som kanskje har det eller i dette tilfellet, ikke har det(så veldig bra).

Hadde en ruter som ikke takla mer enn 215mbit av 1 gigabit over kabel før vi skaffa en anna f.eks.

Men om du bruker trådløst så kan det jo være pga at nettverkskortet ikke klarer mer eller driver problemer med nettverkskortet, så langt jeg har sett så har du vel ikke sagt noe om du bruker kabel eller wifi til vanlig.

Ja, så du brukte kabel med speedtest.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker wifi til vanlig og har hatt den nedlastinga jeg skal ha, så varierer litt. Blander nok byte å bits ja.

Har bare en usb som nettverkskort også. Kan vell konkludere med at det egentlig ikke er noe problem, takk for hjelpa :)

Endret av kisenmedtisen
Lenke til kommentar

Usb nettverkskort kan jo fungere bra nok så lenge man har ett som er bra, du får mye forskjellig kvalitet der også, men jo bedre det skal være jo mer koster det også kommer det jo an på avstand og hvor mye vegger/tak/gulv som er i mellom osv, bare det at du sitter foran usb donglen ødelegger mye også.

Også kommer det an på ruteren osv også.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

100mbit=100 000kbit/8=12 500KB/s=12,5Megabyte per sekund

Hvis man skal være belærende, så må man gjøre det riktig. 100mbit er ikke 100 000kbit, men 100Mbit=100 000kbit. Pass på SI-prefiksene, M=mega (million) mens m=milli (tusendel).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...