Puke Nukem Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Hei, jeg er lurer på å skaffe meg utstyr for å få en trådløs link mellom to hus som står 50~ish meter fra hverandre. Hvilket utstyr er "bra" for et slikt oppsett? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Veldig avhengig av budsjett. Men hvordan er terrenget? Klar sikt mellom husene? Trær i veien? Mulig å legge kabel? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 28. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) Det er en liten bakktopp mellom husene, men vil ha fri sikt om utstyr evt feste litt opp på veggene. Det ligger telekabel mellom husene, men denne tviler jeg på kan brukes til noe fornuftig. Når det kommer til budsjett er jeg litt usikker, er i grunn ute etter hvilke alternativer som finnes. Endret 28. mars 2018 av Puke Nukem Lenke til kommentar
Faller Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Det er flere muligheter slik jeg ser det, men noen andre svar vil også være ønskelig i tilfelle jeg skriver noe feil. Trådløst utstyr: - 2x Ubiquiti UniFi AP AC Mesh Pro som koster 1899 hos Komplett ELLER lillebroren som koster 1190. (en i hver ende) Begge av disse har en teoretisk rekkevidde på 183 meter, som bør være godt nok i dette tilfellet. Så trenger man To routere, en som er satt opp på vanlig måte og en som er satt opp som et aksesspunkt. Kablet utstyr: Trekke en ny kabel mellom husene (gjerne en kabel som er beregnet for utendørsbruk. To routere, en som er satt opp på vanlig måte og en som er satt opp som et aksesspunkt. Det finnes helt sikkert flere forslag som kan være relevante. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 29. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2018 Det burde vel holde lenge med to Mesh'er om jeg ikke skal ha noen enheter kablet tenker jeg. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Ville anbefalt utstyr for PTP, punkt til punkt radio forbindelse. Ubiquiti Nanostation AC Loco Access Point Link https://www.dustinhome.no/product/5011063230/nanostation-ac-loco-access-point Litt info om hvordan det virker i PDF på nettsiden. 3 Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 2 stk Ubiquiti Nanostation 5Ghz airMax fungere utmerket til jobben. 2 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Kan skrive under på at Ubiquitis utstyr fungerer strålende til slikt. Hadde to Nanostations koblet sammen PTP i mangfoldige år mellom to hus (~90m, fri sikt) uten antydning til problemer. Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Du klarer enkelt å få opp en link på 300Mbit++ uten å stresse for mye med instillinger. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Da har jeg handlet inn to nanostation. Jeg skjønner hvorfor de har kalt det NANOstation, de er jo bittesmå! Få pusle litt med dette til helgen! Endret 14. mai 2018 av Puke Nukem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå