Gå til innhold

Hvorfor hater VG Norwegian?


  

19 stemmer

  1. 1. Får Norwegian ufortjent mye tyn i VG?

    • Ja
      7
    • Nei
      12
  2. 2. Riktig av VG å fokusere på Norwegian når det er Menzies Aviation som er synderen?

    • Ja
      7
    • Nei
      8
  3. 3. Bør den ansatte få sparken?

    • Ja
      10
    • Nei
      5
  4. 4. Hvem liker du best av SAS og Norwegian?

    • SAS
      7
    • Norwegian
      7


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt at VG skjuler negative SAS-saker. Jeg har sagt at de lager negative Norwegian-saker ut av ikke-saker. 

 

Flere eksempler enn dette i dag da? For at det du sier skal være sant så må det jo være eksempler i fleng. Eller kan det være at du overreagerer i denne saken, fordi du liker SAS mer enn Norwegian? Samt det at du skriver "Men så klart liker ikke sosialistiske journalister menn som får til noe her i verden" tyder jo også på at du har noe imot norsk media og du heller liker alternative nyheter.

 

 

 

Jeg synes det burde vært presisert i overskriften av det var noen som var leid inn av Norwegian som var problemet, men for sluttbrukeren som bare kan velge mellom Norwegian og SAS så er det vel ingen stor forskjell hvem som har skylden all den tid Norwegian bruker de personene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har ikke sagt at VG skjuler negative SAS-saker. Jeg har sagt at de lager negative Norwegian-saker ut av ikke-saker. 

 

Flere eksempler enn dette i dag da? For at det du sier skal være sant så må det jo være eksempler i fleng. Eller kan det være at du overreagerer i denne saken, fordi du liker SAS mer enn Norwegian? Samt det at du skriver "Men så klart liker ikke sosialistiske journalister menn som får til noe her i verden" tyder jo også på at du har noe imot norsk media og du heller liker alternative nyheter.

 

 

 

Jeg synes det burde vært presisert i overskriften av det var noen som var leid inn av Norwegian som var problemet, men for sluttbrukeren som bare kan velge mellom Norwegian og SAS så er det vel ingen stor forskjell hvem som har skylden all den tid Norwegian bruker de personene.

 

 

Jeg tror alle som har fulgt med en stund kjenner seg igjen i  min beskrivelse. Om du ikke gjør det så er det ikke mitt problem. Jeg er heller ikke interessert i å overtale deg. 

Lenke til kommentar

Det er ikke bare Norwegian-kunder som håndteres slik, så hvorfor er det Norwegian de fokuserer på? Lag heller en hatsak om dette selskapet. 

 

Ballen ligger altså fremdeles hos deg. Vis til en lignende sak fra et annet relevant flyselskap som burde vært dekket av VG som ikke ble det?

 

Det er altså ikke andres jobb å motbevise ditt poeng før du selv har gjort noe for å bevise det.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge liker karismatiske menn, uansett hvor ubrukelige de er- selv når de går på trynet.

Norwegian sliter mye mer om dagen en de flest er klar over, videre så har man en annen karismatisk mann som mange liker som fikk rundt 2 milliarder for et mobilselskap han solgte, som deretter sløste det bort på børsen, for deretter nesten gå konkurs ca hvert kvartal.

Mens en av våre skipsredere som flagget ut, han er det ikke så mange som liker, enda han har mange arbeidsplasser i Norge som tjener penger, som skatter, som kjøper biler, som kjøper hus, som kjøper hytter, som drar på ferie i utlandet osv.

https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/eksperter-tror-flypassasjerer-fnyser-av-norwegians-pengetroebbel/24291073

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og Norwegian har gått med kr 60 i verditap på sin aksje siste måneden. Og finansfokusert media har sagt at tapene innad i Norwegian ikke er bærekraftige og at Kjos må reise kronerulling på den ene eller andre måten for å overleve, nok en gang. De ekspanderer for raskt, og må gjerne satse mer på forretningskundene og mindre på lavpriskundene er mantraet i fra finanseksperter. En kan på sikt regne med dyrere lavprisbilletter derfra.

 

Så det er storm for skuta for øyeblikket. Hvorfor skulle så ikke noen ta tak i det som en større nyhet da?

 

https://www.marketwatch.com/investing/stock/nas?countrycode=no

 

Du kom meg et minutt i forkjøpet. Skulle gjerne ha gitt deg firdobbel +1 for det innlegget der fo2re

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens en av våre skipsredere som flagget ut, han er det ikke så mange som liker, enda han har mange arbeidsplasser i Norge som tjener penger, som skatter, som kjøper biler, som kjøper hus, som kjøper hytter, som drar på ferie i utlandet osv.

 

Generelt enig i det du sier i denne posten, men det unektelig en smule vanskelig å ha sympati for noen som benytter seg av alle godene vi har her i landet for å bygge opp en milliardformue i Norge for så å hevde at det ikke går an å bli rik i Norge og at de dermed må flagge ut...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mens en av våre skipsredere som flagget ut, han er det ikke så mange som liker, enda han har mange arbeidsplasser i Norge som tjener penger, som skatter, som kjøper biler, som kjøper hus, som kjøper hytter, som drar på ferie i utlandet osv.

 

https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/eksperter-tror-flypassasjerer-fnyser-av-norwegians-pengetroebbel/24291073

 

Helt enig, nordmenn er utakknemlige og patetiske. Kjos fortjener status som nasjonalhelt, men blir spyttet på av utakknemlige drittunger. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

 

Mens en av våre skipsredere som flagget ut, han er det ikke så mange som liker, enda han har mange arbeidsplasser i Norge som tjener penger, som skatter, som kjøper biler, som kjøper hus, som kjøper hytter, som drar på ferie i utlandet osv.

 

Generelt enig i det du sier i denne posten, men det unektelig en smule vanskelig å ha sympati for noen som benytter seg av alle godene vi har her i landet for å bygge opp en milliardformue i Norge for så å hevde at det ikke går an å bli rik i Norge og at de dermed må flagge ut...

 

Jeg ser den, personlig så klarer jeg ikke se ned på en person som har så mange i arbeid i Norge selv om han og et par familiemedlemmer sitter i utlandet. Det virker litt typisk norsk smålighet, husker ikke tallene, men antall ansatte i Norge er faktisk en del, og igjen så skatter nå mange av disse til Norge, og at det skal komme i skyggen av hva et par personer gjør, går ikke opp hos meg.

 

Han generer iallefall mye mer penger i det her landet, enn det ei sponsa blogger som farter rundt i utlandet store deler av året gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mens en av våre skipsredere som flagget ut, han er det ikke så mange som liker, enda han har mange arbeidsplasser i Norge som tjener penger, som skatter, som kjøper biler, som kjøper hus, som kjøper hytter, som drar på ferie i utlandet osv.

 

Generelt enig i det du sier i denne posten, men det unektelig en smule vanskelig å ha sympati for noen som benytter seg av alle godene vi har her i landet for å bygge opp en milliardformue i Norge for så å hevde at det ikke går an å bli rik i Norge og at de dermed må flagge ut...

 

Jeg ser den, personlig så klarer jeg ikke se ned på en person som har så mange i arbeid i Norge selv om han og et par familiemedlemmer sitter i utlandet. Det virker litt typisk norsk smålighet, husker ikke tallene, men antall ansatte i Norge er faktisk en del, og igjen så skatter nå mange av disse til Norge, og at det skal komme i skyggen av hva et par personer gjør, går ikke opp hos meg.

 

Han generer iallefall mye mer penger i det her landet, enn det ei sponsa blogger som farter rundt i utlandet store deler av året gjør.

 

 

Fredriksen er utvilsomt et 'net gain' for Norge, men jeg synes likefullt det blir galt å benytte seg av alle godene dette landet gir en for så å forsøke å betale minst mulig tilbake. Selv når dette 'minst mulig' er mer enn hva en måtte ha 'tatt ut'.

 

Han er en 'self made man' og fortjener både respekt og all mulig suksess basert på det, men han er tross alt uansett ikke helt fristilt rammeverket som ga ham muligheten til å bli det.

 

Men generelt har jeg sansen for Fredriksen - min favoritthistorie om han er når en journalist fra DN ringte en medarbeider av ham etter et spesielt stygt fall på Oslo Børs for å høre hva han tenkte om å ha tapt 4 milliarder. Medarbeideren formidlet spørsmålet til Fredriksen og journalisten kunne høre Frediksen spørre i bakgrunnen: Snakker han kroner eller dollar..? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mens en av våre skipsredere som flagget ut, han er det ikke så mange som liker, enda han har mange arbeidsplasser i Norge som tjener penger, som skatter, som kjøper biler, som kjøper hus, som kjøper hytter, som drar på ferie i utlandet osv.

 

Generelt enig i det du sier i denne posten, men det unektelig en smule vanskelig å ha sympati for noen som benytter seg av alle godene vi har her i landet for å bygge opp en milliardformue i Norge for så å hevde at det ikke går an å bli rik i Norge og at de dermed må flagge ut...

 

Spørsmålet er vel hva rik egentlig er, en av finansavisene for ca 10 år siden skrev at definisjonen på rik i Norge var en formue på minst 120 millioner, nevnte skipsreder er Norges rikeste mann med en formue på ca 98 milliarder.

 

Så man kan vel si at han har lykkes med det han gjør.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig med om ny-kyprioten.

 

Men, det er litt Norges feil også å være så skattekåte overfor selskaper. Hvorfor skal f.eks. ny-kyprioten gjøre det så annerledes enn andre milliardærer her i denne verden. Når det finnes en global økonomi hvor pengene kan yngle enda raskere enn her hjemme på berget.

 

Han ble ikke akkurat særlig godt behandlet i rettsapparatet her hjemme heller, når noen prøvde å sko seg på han. Var jo en sak hvor noen lurte eierskapet slik at han fikk aksjemajoritet, og sånn sett var forpliktet til å kjøpe ut et helt aksjeselskap. Selvsagt skulle det litt advokater til for å rydde opp, men forstår godt at han blir sur, når det ikke skværes opp fra den norske stats side.

Lenke til kommentar

utvilsomt et 'net gain' for Norge, men jeg synes likefullt det blir galt å benytte seg av alle godene dette landet gir en for så å forsøke å betale minst mulig tilbake. Selv når dette 'minst mulig' er mer enn hva en måtte ha 'tatt ut'.

 

 

Kjos sine passasjerer ønsker også å benytte seg fullt ut av Kjos' flyselskap samtidig som de betaler minst mulig. 

 

Kjos har gitt Norge mye mer enn Norge har gitt Kjos. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Du har fått med deg at Kjos har gjort alt i sin makt for å flagge ut det som er mulig for å slippe norsk mannskap, norsk skatt og andre utgifter ?

Så han forsøker jo som alle andre ha minst mulig utgifter, og mest mulig inntjening, og da er norske ansatte, fagforeninger og lønninger som å sykle med en tømmerhytte på slep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har fått med deg at Kjos har gjort alt i sin makt for å flagge ut det som er mulig for å slippe norsk mannskap, norsk skatt og andre utgifter ?

 

Så han forsøker jo som alle andre ha minst mulig utgifter, og mest mulig inntjening, og da er norske ansatte, fagforeninger og lønninger som å sykle med en tømmerhytte på slep.

 

Skjønner Kjosern godt! Hvem vil ikke tjene mest mulig? Kjøper ikke du også heller billige kinesiske produkter enn å betale i dyre dommer for norske? Da flagger du jo ut selv!

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Det er jeg enig med om ny-kyprioten.

 

Men, det er litt Norges feil også å være så skattekåte overfor selskaper. Hvorfor skal f.eks. ny-kyprioten gjøre det så annerledes enn andre milliardærer her i denne verden. Når det finnes en global økonomi hvor pengene kan yngle enda raskere enn her hjemme på berget.

 

Han ble ikke akkurat særlig godt behandlet i rettsapparatet her hjemme heller, når noen prøvde å sko seg på han. Var jo en sak hvor noen lurte eierskapet slik at han fikk aksjemajoritet, og sånn sett var forpliktet til å kjøpe ut et helt aksjeselskap. Selvsagt skulle det litt advokater til for å rydde opp, men forstår godt at han blir sur, når det ikke skværes opp fra den norske stats side.

 

Det jeg ikke skjønner er hva han og hans famile skal med alle disse pengene?

Fredriksen hadde, lenge før han flagget ut, nådd det punktet hvor penger for ham kun er et tall på bankkontoen. Han, og alle han bryr seg om og liker (pluss mange flere om han så skulle ønske) kunne leve godt i generasjoner på det han hadde bygget opp.

 

Ved å gi noe mer av disse pengene tilbake til Norge, så hadde han øket sjansene for at flere her i landet kunne bygge seg opp på samme måten. Vi kan nok alle være enige i at staten Norge sløser vekk mye penger, men vi lever tross alt i et svært godt land hvor vi, som Fredriksen, har muligheten til å bli rike dersom vi legger ned innsatsen som kreves i det. Det er delvis på grunn av oljepenger, men også fordi mange "heldige" mennesker ikke har hatt noe imot å betale inn mer enn det de har tatt ut av samfunnet.

 

Jeg har ikke "Fredriksen-penger", men jeg lever et svært godt og rikt liv og mangler ikke noe. Jeg liker å fortelle meg selv at det meste er basert på mine egne meritter og innsats (og om ikke noe drastisk skjer de neste årene så håper jeg også å gå ut som en  'net gain' for Norge), men faktum er at om jeg var født i et land som ga meg helt andre forutsetninger enn Norge så kunne jeg ha levd i fattigdom, nød og meget mulig vært død allerede. 

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessant problemstilling, men tror ikke pengene i seg selv er drivkraften for slike forretningsmenn, er mer hva de skaper og har en arbeidsmoral som gjør at de ikke selger skiten og kjøper Fejjari og kjører inn i solnedgangen. 

Han flagger ikke akkurat pengene som 16-22 åringer på Youtube gjør i 2018 uten sammenligning forøvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant problemstilling, men tror ikke pengene i seg selv er drivkraften for slike forretningsmenn, er mer hva de skaper og har en arbeidsmoral som gjør at de ikke selger skiten og kjøper Fejjari og kjører inn i solnedgangen. 

 

Han flagger ikke akkurat pengene som 16-22 åringer på Youtube gjør i 2018 uten sammenligning forøvrig.

 

Jeg er helt enig - jeg har mange ganger reflektert over at (blant mye mer av) det som skiller meg fra virkelig suksessrike forretningsmenn er at jeg ville solgt meg ut og levet herrens glade dager for overskuddet så snart jeg hadde sjansen til det.

 

Men skal du tjene virkelig store penger, så krever det en mentalitet som fokuserer på akkurat det og da er det heller ikke interessant å "gi seg" så snart bankkontoen viser et tall som gjør at man kan leve i sus og dus resten av livet. Å bygge og skape er det som gir livet mening og da betyr det lite at man kan ligge resten av livet på en yacht i middelhavet om man vil.

 

Vi trenger definitivt disse som fokuserer på å bygge og skape uansett hvor mye bankkontoen viser.

 

Men de bør likefullt se den "store sammenhengen" og hvordan deres egen suksess er basert på fellesskapet og hva andre før dem har gitt dem.

 

En kan spekulere i hvorvidt Fredriksen ville kunne bygget seg opp til den samme suksessen og rikdommen dersom han ble født som en fattig gutt i et av verdens fattigste land, men uavhengig av hvor høyt en måtte verdsette hans egenskaper, så ville sannsynligheten vært langt mindre.

 

Uansett skurrer det noe fryktelig i mine ører når noen bygger seg opp til å bli Norges, og en av verdens, rikeste menn før de sier at "her kan en ikke bli rik" og flytter for å slippe billigst mulig unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett skurrer det noe fryktelig i mine ører når noen bygger seg opp til å bli Norges, og en av verdens, rikeste menn før de sier at "her kan en ikke bli rik" og flytter for å slippe billigst mulig unna.

 

 

Så du mener både at Fredriksen skylder Norge noe tilbake, og at det ikke er smart å kjøpe billig om man kan? Hvorfor kan ikke Norge stimulere litt mer enn hva de gjør til vekst? Staten vil jo helst ha 50 % av det overskuddet du skaper. Snakk om et høyt skattenivå..

 

(Fordi først så betaler selskapet vanlig skatt, også må eier i tillegg betale skatt igjen når utbytte tas.

 

I tillegg så skal staten ha avgift på det produktet som selskapet skaper og selger, selv om det blir kunden som betaler den MVA., så er det like fullt staten som er gribb her. Vi snakke om at staten her allerede sitter med 75 %, og vi er ikke ferdig enda. Så kommer arbeidsgiveravgift, skatt som de ansatt må betale, MVA som de ansatte må betale for å kjøpe ting som de behøver for å leve. Har ikke nevnt alle sirklene helt rundt hva gjelder skatter og avgifter enda. Så alt-i-alt så er selskaper store verdiskapere for staten, og de blir tynt så hardt som de gjør. Snakke seg om "veldedighet" du..)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...