Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg hadde valgt Telenor av den enkle grunn at kundeservicen hos HomeNet er elendig.

 

Har også følelsen av at kompetansen er høyere hos Telenor om noe ikke skulle fungere som forventet. Dette er særlig viktig i oppstartsperioden.

 

Har hatt kundeforhold til begge og er ikke i tvil.

Hvor ofte trenger man kundeservice? Er det verdt 600kr i året på at dem svarer noen timer raskere på mail?

 

Foreldrene mine har hatt Homenet fiber i åresvis. Alldri vært noe tull.

Ved nytt anlegg kan man trenge kundeservice av uforklarlige grunner til feilkilder man ikke finner ut av. Hos Homenet har de ingen problemer med å fakturere kunden for feilsøk selv om feilen ligger utenfor kundens kontroll. Det kan også bli snakk om kompensasjon og Homenet klarer dessverre ikke holde orden på fakturaer og kreditnotaer. De kan feks. sende nytt utstyr som endel av feilsøkingen og på toppen av dette fakturere kunden for det nye utstyret, sånn for å nevne noe...

Jaja, ikke hørt om noen med homenet her i nord som har vært plaget med slikt, så valget ville vært enkelt for min del.

 

Nå leverer bare telenor ADSL her oppe i nordnorge enda så er bare Homenet og Canal Digital som leverer brukbar hastighet for oss.

 

Nå prater du bare tull.

 

Hadde Homenet her oppe i nord, komplett ubrukelig.

 

Telenor leverer både ADSL, VDSL og fiber her nord også.

 

Visst dere tror svartid på kundeservice er det eneste som beskriver hvor god en kundeservice er, så tror jeg dere har misforstått noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Jeg hadde valgt Telenor av den enkle grunn at kundeservicen hos HomeNet er elendig.

 

Har også følelsen av at kompetansen er høyere hos Telenor om noe ikke skulle fungere som forventet. Dette er særlig viktig i oppstartsperioden.

 

Har hatt kundeforhold til begge og er ikke i tvil.

Hvor ofte trenger man kundeservice? Er det verdt 600kr i året på at dem svarer noen timer raskere på mail?

 

Foreldrene mine har hatt Homenet fiber i åresvis. Alldri vært noe tull.

Ved nytt anlegg kan man trenge kundeservice av uforklarlige grunner til feilkilder man ikke finner ut av. Hos Homenet har de ingen problemer med å fakturere kunden for feilsøk selv om feilen ligger utenfor kundens kontroll. Det kan også bli snakk om kompensasjon og Homenet klarer dessverre ikke holde orden på fakturaer og kreditnotaer. De kan feks. sende nytt utstyr som endel av feilsøkingen og på toppen av dette fakturere kunden for det nye utstyret, sånn for å nevne noe...
Jaja, ikke hørt om noen med homenet her i nord som har vært plaget med slikt, så valget ville vært enkelt for min del.

 

Nå leverer bare telenor ADSL her oppe i nordnorge enda så er bare Homenet og Canal Digital som leverer brukbar hastighet for oss.

Nå prater du bare tull.

 

Hadde Homenet her oppe i nord, komplett ubrukelig.

 

Telenor leverer både ADSL, VDSL og fiber her nord også.

 

Visst dere tror svartid på kundeservice er det eneste som beskriver hvor god en kundeservice er, så tror jeg dere har misforstått noe.

Mulig dem leverer noen plasser, men ingen jeg kjenner har mulighet til å få noe fart fra Telenor.

 

10/0.6 er alt Telenor kan levere hos foreldrene mine f.eks. til samme pris som Homenet nå leverer 100/100 :p

 

Har aldri hatt bruk for kundeservice i alle år dem har hatt Homenet så kan ikke si noe om det dog.

 

Men det blir jo litt of topic siden begge leverer hos trådstarter. Hadde uansett ikke nølt med å gå for Homenet.

 

Edit: kom på nå at det var ett problem hos dem for en del måneder siden. Var en fiber som ble kuttet en plass av en gravemaskin eller lignende. Netter var vel da borte fra fredag til mandag. Fikk SMS om problemet ganske momentant og fikk neste måned gratis som plaster på såret. Men her ville det jo vært veldig praktisk med Telenor sin alltid på nett garanti. Men de fleste har vel mobildata så dem klarer seg en helg uten større problemer.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I enkelte sameier og borettslag blir det brukt som argument å beholde nåværende leverandør fordi det er denne nåværende leverandøren som eier kabelen i gata, slik at det å bytte fra feks. Get til Altibox blir en umulighet... Er det fortsatt slik?

Lenke til kommentar

I enkelte sameier og borettslag blir det brukt som argument å beholde nåværende leverandør fordi det er denne nåværende leverandøren som eier kabelen i gata, slik at det å bytte fra feks. Get til Altibox blir en umulighet... Er det fortsatt slik?

Om det skulle være tilfelle, så er det jo bare og spørre potensielle nye leverandører om de graver ny tilførsel (fiber eller annet) inn til sameiet gratis, eller om det koster noe.

Dersom en leverandør _vil_ levere, så finner de en måte og få forbindelsen inn til sameiet i orden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fiber-prefferanse:

Jeg hadde desidert gått for Telenor om jeg fikk muligheten. Den linjen kan jo alle andre leverandører bruke etter ett års binding. Hvordan det er å bli låst til Canal Digital(CD) er derimot en helt annen sak vil jeg tro.

 

TV-valg:

Det at Homenet har dårlig utvalg av TV-løsninger stemmer jo ikke, de har jo flere aktører som samarbeider.

Men man står jo uansett fritt til å velge den tv-leverandøren man selv ønsker om man kun tar internett-aksess på fiberen(foruten CD og AltiDritt som avhenger av at du får fiber-leveranse fra de spesifikt tror jeg).

Har brukt CD sin tv-løsning over to år levert over coax å det var helt topp med pvr-tuner.

Testet snap.tv på en hytte vi leide for et halvt års tid siden, å det var helt kurrant!

Riks TV er jo også et fullverdig alternativ der man får fire(4) skjermer i ett!!!  :tease:  -Noe jeg absolutt ville vurdert!

 

Kundebehandling:

Har Homenet nå og har vært i kontakt med de tre ggr over tre år, bare positivt.

Telenor: Også bra, med avslag på diverse og hurtig ordning på problemer. Men: Stay away from Bredbåndhjelpen e.l. Spør heller her!

 

Konklusjon: Velg Telenor Fiber om du får muligheten til å bare velge kun internett-aksess. PON eller GPON har ikke så mye å si idag og kommer ikke til å ha noe å si om 50år heller så lenge du ikke har en familie på 150stk som alle skal se 4K-tv samtidig som minstemann skal ha 0 i ping til en Australsk CS:GO server. PON og GPON er for nerder, som tror at Moores lov lever i beste velgående. (spent på om jeg får noe svar på denne)  :ninja:

 

Borettslaget jeg bor i la inn uavhengig fiber linje til alle 315 leilighetene for ca 3 års tid siden. Når det var oppe hadde vi 50/50 linje fra Bahnhof igjennom OpenNet inkl. (210kr pr. mnd. på husleien). For ca halvannet år siden så gikk borettslaget i forhandlinger med tilbydere og endte opp med HomeNet 1000/1000mbit linje uten at det ble noen økning i prisen :D

 

Det 1,5 året jeg har hatt HomeNet nå så har det vært stabilt og bra, lite nedetid og får beskjed fra dem om planlagte tider hvor nettet vil være nede grunnet oppgraderinger osv. Fikk 0 i ping mot både Broadnet og Telenor sine Oslo servere (bor i Oslo selv) og ligger på 950mbit opp og ned :D

Dette er jo helt på topp om et samlet styre er villig til å la beboerne betale for installasjonen på flere hundretusen. Noe mange er skeptiske til når de allerede har internett fra før. En typisk mulighet for aksjeandels-leiligheter(bleh). Der fiber allerede finnes er eneste vei til en bedre utsikt å la en ny leverandør få monopol over en periode.

 

 

 

Linker:

Fiberfellen (Det er ikke gitt at du skal gjøre som personen som står frem her)

Åsane i Bergen Homenet

Endret av datageni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har brukt Homenet som leverandør i snart 2 år etter flere delvis frustrerende år med Get. Homenet har stått for installasjon av singelmodus-kabling til hver leilighet, og nettet er borettslagets eie etter 5 år. De benytter Ethernet helt frem og ikke PON. 10 Gbit inn til switchen i kjelleren, 1 Gbit ut til hver beboer. 

 

Har bare positive ting å si ift installasjon og produktkvalitet. Ingen nedetid eller problemer så langt, og de gangene jeg har hatt kontakt med dem om andre ting enn problemer så har jeg fått gode svar.  Har også god erfaring med Broadnet som leverandør i jobb.

 

Jeg opplever Telenor som trege og lite fleksible, har ikke inntrykk av at Telenor lenger er noe særlig mer "trygt" enn andre leverandører med god økonomi, og synes heller ikke de tilbyr noen høyere kvalitet på produktene de leverer. Helt OK men ikke mer. Hadde Telenor vært det eneste jeg kunne velge så ville jeg sikkert levd godt med dem, men heldigvis har jeg nå et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Hva mener du med trege?

 

Jeg har hatt Telenor Fiber i over 4år nå, hatt endetid på et døgn EN gang og da fikk jeg og kona 15GB hver med data. Har vært dønn stabilt ellers.

 

Tviler ikke på at Telenor leverer en stabil basistjeneste når de først har bygget ut, ref det jeg avslutter innlegget med. :)

 

Men jeg synes Telenor generelt er trege til å ta i bruk ny teknologi og oppdatere tjenestetilbudet. Fiber har vært tilgjengelig på privatmarkedet i Oslo siden slutten av 90-tallet mens Telenor fremdeles drømte om ISDN og så vidt hadde startet en alt for treg utbygging av DSL. Og det er jo først de siste årene Telenor har våknet og begynner å få et OK produkttilbud og skikkelig satsning på fiber til privatmarkedet.

 

Opplever også Telenor som trege til å besvare henvendelser som krever noe mer enn det 1. linje kundeservice klarer. Mer komplekse problemstillinger bruker de lang tid på. Det siste har jeg mest erfaring med fra leveranser hos venner/familie samt som kunde i bedriftsmarkedet. Andre leverandører oppleves som langt mer responsive og løsningsorienterte.

 

Synes også stabiliteten på mer avanserte tjenester hos Telenor har gått merkbart ned de siste 2-3 årene, så jeg opplever dem ikke som "tryggere" enn andre leverandører lengre.

Lenke til kommentar

Ja sånn sett er jeg enig. De brukte LANG tid på å "få opp" 500Mbit her jeg bor, noe de sa skulle være tilgjengelig til alle kunder ilø av 2016, men det ble altså 2018 før det skjedde. Skulle også gjerne sett Telenor gjorde noe med prisene på Fiber, og de bør også klare å tilby 1Gbit.

 

Når de bygde ut fiberen her i 2014 (flytta inn i nybygd leilighet) så var det også forsinkelser hvor fiberen allerede lå i bakken, og det eneste som mangla var å skyte fiberen inn i leilighetene, men kundeservice påstå at fiberen ikke var lagt. Mye frem og tilbake og det tok vel gode 2mnd før det ble i orden.

 

Men bortsett fra dette, meget fornøyd :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når de bygde ut fiberen her i 2014 (flytta inn i nybygd leilighet) så var det også forsinkelser hvor fiberen allerede lå i bakken, og det eneste som mangla var å skyte fiberen inn i leilighetene, men kundeservice påstå at fiberen ikke var lagt. Mye frem og tilbake og det tok vel gode 2mnd før det ble i orden.

 

Hehe. Har sett dette på veiene her. Før sommeren lå den orasje plastkveilen på feil side av veien. For 1mnd siden når jeg skulle hente i barnehage stod en entrepenør å fjernet asfalt. Uken etter var ny asfalt på plass å der står kveilen pent oppstilt den dag i dag på riktig side av veien.  :rofl:

Har en historie til. Bor i rekkehus. En nabo bestilte i April. Skulle få dette installert i sommer. Ingen fremgang der nei. Han har brukt 4G siden tidlig sommer.  :rofl:

Tipper på at installasjonen er så dyr som den er fordi selskapene ikke skal få for mye pes på seg for at det tar for lang tid. Tror jeg venter til 2025   :w00t:

Endret av gkv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...