Gå til innhold

Sea of Thieves er en gigantisk suksess

Anbefalte innlegg

Haha, jeg satt og leste dette som om tråden akkurat var startet, og jeg var rimelig overrasket over at det fortsatt var flere forumbrukere her som var såpass hypet på dette spillet. Hadde vært morsomt om de stakk innom og fortalte litt om dagens status på spillet. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært morsomt om de stakk innom og fortalte litt om dagens status på spillet. :)

Spiller fortsatt og er spillet jeg starter opp når jeg har tid til en tur på havet. Det blir som regel til at jeg gjør 1-3 voyages om gangen. Så alt ifra en kort tur til lengre turer. Synes det fortsatt er like gøy og idet du drar opp ankeret så er det fortsatt spennende og veldig uforutsigbart hva som vil skje. 

Det er lite innhold og det er noe som vil bli et problem etterhvert. Men så langt så er det såpass mye uforutsigbart som kan skje og oppdragene begynner å bli forholdsvis vanskelige med nye mekanismer på fiender. Men det skal bli spennende å se hva som kommer nå i Mai og i ukene og månedene fremover nå som Rare skal begynne å legge til mer innhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I det siste har sea of thieves gått til å være en svært variabel opplevelse på godt og vondt må jeg helt ærlig si. Så veldig frem til DLCen som kom for vel en uke siden så fikk samlet gjengen for å spille litt. På Fredag hadde jeg trolig en av de mest fantastiske flerespiller opplevelsen jeg har hatt i noen spill noen gang når jeg og en kompis mønstret opp med 3 andre crews, vi i vår sloop og de 3 andre i en Gallion og 2 Brigantines hvor vi seilte sammen i en alliance mot skull ship spawnen og alle rollespilte over mic endten som pirater eller som "Her majesty's Royal navy". Hadde heftige slag mot skull skipene i en god 40 minutter++ før vi fikk knerta siste "boss" skipet hvorpå vi delte all looten noenlunde likt og dro alle til nærmeste outpost hvor vi leverte inn loot for så å dra på Kroen for drikke grogg og spille musikk, en totalt magisk opplevelse. 

Samtidig i går opplevelde vi intet mindre enn 2 ganger å bli backstabbet etter å ha hjelpt til å tatt skelleton ships hvor det andre skipet i alliansen snek krutt tønner under skipet vårt å sank oss mens vi fortsatt var i en allianse etter vi hadde knertet siste skipet hvorpå de stort sett kalte oss idioter, en hau med rase slurs og skulle insistere på hvor dårlige vi var i spillet før vi ble drept av de dyktige, heltemodige piratene som var 4 i crewet når vi bare var 2. Videre løste de opp aliansen slik vi ikke fikk noe fra looten de leverte inn.  Virkelig "gøy"...  Dette skjedde igjen når vi server hoppet og fant et nytt crew, men disse holdt i det miste en viss form for roleplay mens de backstabbet oss så det var jo greit nok. 

Likevel at Rare slapp alliance systemet slik det er utformet i dag er for meg et hinsides mysterium, 9 av 10 ganger vil du som backstabber tjene på det da det er ingenting å tape på det annet enn en liten risk for at crewet du backstabber på mirakuløstvis klarer å forsvare seg, noe de ikke burde klare om du planlegger det litt. Så det er jo ingen insentiver for å ikke gjøre det og holde alliansen vedlike, etterhvert som flere og flere innser dette kommer alliance systemet aldri til å funke og alltid ende opp i en PVP kamp i ren paranoia, totalt meningsløst å burde bare blitt fjernet fra hele spillet. 

Videre er disse cursed canonbals de har introdusert 90% av tiden bare irriterende da skeleton skipene basicly kan spamme dem og stunlocke deg til skipet ditt har sunket uten du kan gjøre en ting med det, en enkel fiks her hadde bare vært å gi skelleton skipene begrensede resurser på akkurat de kulene. 

At de og måtte fjerne skullfort og kraken for å få DLCen til å virke lover heller ikke helt bra. 

Mye syting til tross for at jeg har hatt fantastiske opplevelser med DLCen, men hele fadesen som var på Lørdag og Søndag fikk meg nesten til å miste lysten til å spiller mer. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

*Snip*

Dette med at cursed cannonballs stun locker deg er noe dem har registrert og som skal justeres. Tidene som disse skjellet båtene kommer skal også justeres da folk ikke er interisert i å måtte tilpasse når dem kan spille etter spillet etc..

Men ja jeg skjønner at det er frustrerende med andre spillere som gjør ting som frustrerer. Men det er samtidig noe av sjarmen med spillet. En vet aldri hvordan turen på havet blir idet en logger på. 

Jeg håper Rare kommer med et system som gjør det å gå mot andre pirater får en form for konsekvens. Som fks en bounty på skipet og mannskapet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...