Gå til innhold

Sea of Thieves er en gigantisk suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For oss som henger en del på nettforum, reddit og bare generelt sett internet er det veldig veldig enkelt å bli dradd med i spiralen av negativitet som har omfavnet dette spillet. Det disse tallene viser er jo at spillet som du sier er en storsuksess til tross for all negativiteten.

Selv om jeg ser problemene folk drar frem skal jeg helt ærlig si at jeg ikke har hatt det så gøy i spill som jeg har hatt i sea of thieves på mange mange år. 4 gode kompiser, noen øl og en kveld på sjøen i en Gallion slår virkelig ikke fei . Har blitt en håndfull situasjoner som har utløst hysterisk latter kan en si  :lol:

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox melder idag at Sea of Thieves er en stor suksess med over 1 millioner spillere på lansering. Og antallet spillere øker for hver dag og er nå opp i over 2 millioner spillere.

 

kilde

 

Rekker jo aldri og få spilt det skikkelig. Og dem gangene jeg er online er det ingen av dem jeg kjenner online. Så blir for det meste og seile sin egen sjø med rom og kviklunch

Lenke til kommentar

For oss som henger en del på nettforum, reddit og bare generelt sett internet er det veldig veldig enkelt å bli dradd med i spiralen av negativitet som har omfavnet dette spillet. Det disse tallene viser er jo at spillet som du sier er en storsuksess til tross for all negativiteten.

 

Selv om jeg ser problemene folk drar frem skal jeg helt ærlig si at jeg ikke har hatt det så gøy i spill som jeg har hatt i sea of thieves på mange mange år. 4 gode kompiser, noen øl og en kveld på sjøen i en Gallion slår virkelig ikke fei . Har blitt en håndfull situasjoner som har utløst hysterisk latter kan en si  :lol:

 

Hvor mange timer er det dere har spilt? Mitt inntrykk er at Sea of Thieves ikke er mer moro enn det man lager selv, og at man blir ferdig med alt nytt og originalt innhold ganske så raskt.

Lenke til kommentar

Veldig glad for at det er en suksess for det betyr forhåpentligvis at dem pøser på med mer innhold og oppdateringer framover.

Selve grunnspillet er helt fantastisk og nyskapende så hvis dem bare får til de småe tingene som innhold så kan jeg spillet dette i mange år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange timer er det dere har spilt? Mitt inntrykk er at Sea of Thieves ikke er mer moro enn det man lager selv, og at man blir ferdig med alt nytt og originalt innhold ganske så raskt.

Uten at jeg teller timer tipper jeg at vi har rundt 25-30 timer nå. Spilte ikke betaen så er nok ikke like mett på spillet som mange er, men synes fortsatt ikke spillet er kjedlig overhode. Gjengen jeg spiller med tar seg selv ikke så serriøst så vi kødder litt rundt med light roleplay som i videoen LarZen postet og skaper mye vår egen morro kan en si, kan fort se for meg at mange mer seriøse målorienterte grupper fortere kan bli lei.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis spilte snart 8 timer i gårkveld i en sloop, gikk inn for å ta et skull fort før vi ble avbrytt av en 4 manns gallion som og ville ta skull fortet. Dette førte til en cat and mouse chase i snart 2 timer som ble startet av at jeg manøvrerete sloopen rundt øya og distraherte de 4 spillerenne som febrilsk prøvde å senke skipet vårt med stasjonære kanoner på øya mens kompisen min snek seg inn, fikk tak i en krutt tønne og detonerte denne på nederste dekk i gallionen, dette førte til panikk blant det fiendtlige crewet som endte med at gallionen sank rett til bunns. Gallionen kom tilbake 3 ganger og alle gangene endte med at de sank etter en lange chaser rundt øya og strategisk manøvrering fra vår side. Til slutt endte de med å gi opp og seilte sin vei. Vi ga navnet på Sloopen vår The SS Disturbance, da crewet i gallionen var mer en irriterte når vi lurte dem trill rundt og sank dem for 3. gangen  :D

Når vi da omsider tok ned skull fortet, fikk all looten over i sloopen og feiret seieren vår med hvert vårt glass grogg før vi seilte halvfulle til nærmerste outpost er nok noen av det mest tilfredstillende øyeblikkene jeg har hatt i noen spill noensinne. 

 

Og igjen så er her mye av det som gjør sea of thieves til den fantastiske opplevelsen det faktisk er, hadde det vært den progresjonsmekanikken folk ser ut til å ville ha hvor vi hadde møtt en gallion med 10 ganger mer robust skip, mye bedre kanoner og et crew med langt bedre våpen og armor hadde det bare endt med et kjipt antiklimaks da vi ikke hadde hatt ej nubbesjangs i den lille jolla vår. Da hadde spillet bare vært en rush til endgame som 90% av alle andre spill med upgrade progresjon og vi hadde da sittet igjen med en håndfull dedikerte spillere å spille imot, mens mens nye spillere bare hadde blitt greafet imot av spillere med høyere level og fort mistet motivasjon og interesse. Det er vertfall ikke den type spill jeg higer etter. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Synes ikke det er å rart at spillet er en stor suksess akkurat nå. Det har vært hypet noe sykt helt siden det ble annonsert, så det sier seg selv at mange har lyst til å prøve det. At det så ble gitt ut gratis på GamePass omtrent samtidig med vanlig release skadet jo heller ikke. Her har vi et helt nytt spill som har vært hypet til den store gullmedaljen lenge, gitt ut helt gratis? Klart folk prøver det.

 

Det jeg er mest skeptisk til er hvordan det vil være over tid. At det er moro akkurat nå er en ting, men hva skjer når folk begynner å gå lei av å gjøre det samme om og om og om igjen? Mange vil gå lei og slutte. Andre vil nok droppe å lete etter skatter, men heller jakte på andre spillere (og gjerne de med mindre båter og mannskap.) Da vil nok mange gå lei av å bli jaktet på. Å ha tre, fire venner å spille med nå er jo moro, men når to av dem slutter?

 

Videre har vi jo dette med å lage sin egen underholdning. Er det ikke det hele MMORPG-sjangeren er laget for? Selvsagt kan man spille MMORPGer solo, og/eller utelukkende gjøre quests osv man "skal" gjøre. Men det er like mye moro å samle noen venner og gjøre alt mulig annet. Det er jo derfor guilds osv ble dannet i første omgang. Så sånn sett gjør SoT ikke spesielt mye som ikke har vært gjort bedre før mange ganger.

 

Men for all del, jeg har ingenting imot SoT, og håper de klarer å fortsette å være en suksess over tid. Jeg tror bare de må raske på og lage mer variert content, og gjerne la folk som spiller alene også ha det litt moro. Lite content og å "kreve" at man spiller med venner kan bli vanskelig over tid.

Lenke til kommentar

 

Videre har vi jo dette med å lage sin egen underholdning. Er det ikke det hele MMORPG-sjangeren er laget for? Selvsagt kan man spille MMORPGer solo, og/eller utelukkende gjøre quests osv man "skal" gjøre. Men det er like mye moro å samle noen venner og gjøre alt mulig annet. Det er jo derfor guilds osv ble dannet i første omgang. Så sånn sett gjør SoT ikke spesielt mye som ikke har vært gjort bedre før mange ganger.

 

Ser ingen grunn til at dette skal begrense seg til MMORPG. Skyrim og elder scrolls spill generelt er jo spill som du må lage din egen underholdning i svært  stor grad og disse er ikke online engang, fantastisk gode spill men drar de bare frem som ett eksempel. 

 

Det SoT gjør bedre en svært mange er dynamikken av å ha alle på skipet som løper rundt, justerer seil etter vinden eller ønsket fart inn mot en øy, senker og hever ankeret i det en nærmer seg land, lade kanoner, reparere skipet og tømmet ut vann under angrep , holder utkikk,  navigerer og gir instrukser til kapteinen osv, at alle har hver sin jobb som må gjøres for at skipet skal være effektivt. Eneste spillet jeg har spilt med lignende og like artige mekanikker for denne typen sammarbeid er Guns of Icarus med ballongskipene en har der, men der er det mer begrenset til enkelte matcher og ikke en stor åpen verden.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Skyrim og Elder Scrolls har ikke multiplayer. ;) Vet man kan gjøre forskjellige ting på skipet i SoT, men lagdynamikken er svært viktig i MMORPGer også. Det er ikke uten grunn folk snakker om tank/healer/DPS hele tiden. En beskytter laget, en helbreder de som trenger det, og en gjør mest mulig skade på fiendene. Dette er selvsagt mest for dungeons og raids, men er man to eller flere sammen kan man utforske områder man ellers ville vært alt for lavt nivå til. Dette igjen gjør at man kan utforske mer fritt, og man står dermed friere til å gå hvor man vil, når man vil. Å spille alene blir ikke helt det samme. :)

 

Men uansett, er jo bra SoT ser ut til å bli en suksess - foreløpig. Jeg er bare skeptisk til hvordan det vil være over tid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...