Gå til innhold

Batteribytte av iPhone 7

Anbefalte innlegg

Fikk snakket med en fyr fra Eplehuset på chat nå i sted. Han sa at de er pliktige til å feilsøke telefonen, selv ved batteribytte. Det som irriterte meg var om ikke vi bare kunne avtalt på forhånd, om hvis de fant noe annet, så skulle de bare bytte batteri uansett - Så kunne jeg fått vite hva annet som eventuelt var galt senere. Fikk også en oppklaring i hvorfor jeg aldri fikk noe e-postadresse av de mens de skulle bytte batteri. Så at det sto feil e-postadresse på papiret i butikken, han sa så at jeg skulle skrive den for hånd på arket, noe jeg gjorde. Teknikeren har visst sendt til den feile e-postadressen. Vi har nå avtalt at de bare skal utføre et batteribytte. Telefonen får jeg ikke før på Lørdag......

Han skrev at det var en væskesensor som er utløst. Har aldri lagt noe merke til noe problem rundt dette. Hva vil det egentlig si at den har blitt utløst? Blir det vanskeligere å selge telefonen videre da? Jeg har jo ikke merket noe til dette. Eneste gangene telefonen har vært i kontakt med vann, var i fjor sommer. Hadde den med meg i bassenget i Syden. Var ikke slik at jeg svømte rundt med den der nede, men tok bilder og filmet en del. Aldri hatt noe problem rundt det. Det er jo snart 1 år siden. Synes det er stusslig at en slik sensor blir utløst på en telefon som skal tåle en del vann. Da må den være veldig sensitiv. 

Han skrev i chatten at om jeg vil, så koster det 4299,- for erstatningsenhet. "Vi må bytte ut hele iPhonen i dette tilfelle". Han skriver videre at jeg kan få batteriet byttet nå og evt ta stilling til dette dersom det skulle vise seg at det blir noen problemer i fremtiden.

Det får de ikke lov av Apple å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvorfor SST har rom for tolkningsfeil der , det samme kan man si om wikipedia.

Det står også _6 (flooding) , _7(immersion),_8(submertion beyond 1m)

Jeg kan dessverre ikke poste IEC publikasjonen , men det er uansett en avsporing fra emnet iphone 7 og IP67

post-35394-0-78468500-1522264786_thumb.jpeg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke liker det siden jeg er eier av apple produkter selv så kommer nok Apple unna med det.

Ifølge dem «kan» det være normalt at ingress protection deres avtar med det de kaller normal slitasje.

Med andre ord er ikke denne IP ratingen dere verdt en dritt juridisk om det ikke gjelder et nytt produkt.

Under pkt 4)

Splash, water, and dust resistance are not permanent conditions and resistance might decrease as a result of normal wear.

Har Eplehuset åpnet IPhonen din må du kreve at den igjen er forseglet ihh til IP67 og er i samme forfatning som da du leverte den (eller bedre)

post-35394-0-95888100-1522265608_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke liker det siden jeg er eier av apple produkter selv så kommer nok Apple unna med det.

Ifølge dem «kan» det være normalt at ingress protection deres avtar med det de kaller normal slitasje.

Med andre ord er ikke denne IP ratingen dere verdt en dritt juridisk om det ikke gjelder et nytt produkt.

Under pkt 4)

Splash, water, and dust resistance are not permanent conditions and resistance might decrease as a result of normal wear.

Har Eplehuset åpnet IPhonen din må du kreve at den igjen er forseglet ihh til IP67 og er i samme forfatning som da du leverte den (eller bedre)

Får virkelig håpe jeg får den i samme forfatning som da jeg leverte den inn, men er skeptisk. Har aldri hatt noe fuktskade problem, selv om de sier at vannindikatoren er utløst. Så om jeg plutselig får et fuktskade problem i ettertid om jeg er ute i regn etc, så blir jeg ikke glad. Trodde iPhone 7 skulle tåle en desj med vann, noe den har gjort inntil nå (Men vannindikatoren viser noe annet). Har både hatt den med meg i badebassenget i utlandet, ikke brydd meg om regn, lagt den på badet mens jeg dusjer etc. Har så og si ikke brydd meg om hvis den får en desj med vann på seg. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Under pkt 4)

Får virkelig håpe jeg får den i samme forfatning som da jeg leverte den inn, men er skeptisk. Har aldri hatt noe fuktskade problem, selv om de sier at vannindikatoren er utløst. Så om jeg plutselig får et fuktskade problem i ettertid om jeg er ute i regn etc, så blir jeg ikke glad. Trodde iPhone 7 skulle tåle en desj med vann, noe den har gjort inntil nå (Men vannindikatoren viser noe annet). Har både hatt den med meg i badebassenget i utlandet, ikke brydd meg om regn, lagt den på badet mens jeg dusjer etc. Har så og si ikke brydd meg om hvis den får en desj med vann på seg.

Fuktskader kan oppstå som følge av kondens.

Utslag på fuktindikator er ikke det samme som at telefonen er fuktskadd.

Jeg leverte inn en telefon hvor det ble påvist korrosjon som følge av fukt. Dog sa verksted ingenting om hvordan fukten hadde skadd telefonen, de bare sa den var fuktskadd.

Jeg klaget inn til Forbrukerrådet og fikk pengene tilbake.

Jeg brukte poster her til å bygge min sak og argumentasjon

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1430198

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...